دولت، کسبه آسیب‌دیده از کرونا را دریابد

دولت، کسبه آسیب‌دیده از کرونا را دریابد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های آن بر اقتصاد جامعه، اظهار کرد: بیشترین درآمد کسبه بازار هر ساله در اسفندماه تأمین می‌شد که فعالیت‌هایشان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد؛ به‌گونه‌ای که اسفندماه ۹۸ هیچ‌گونه فروش و متعاقباً درآمدی نداشتند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در ششمین جلسه صحن شورا افزود: در حال حاضر طبق شواهد، خرید‌های کسبه که به‌منظور فروش کالاهای مورد نظر بوده است، در انبارهای آنها باقی مانده است؛ به‌گونه‌ای که فروش آنها نزدیک به صفر بوده است.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین درآمد این کسبه در اسفندماه بود، ضروری است دولت، وضعیت این فعالان عرصه اقتصادی را درک کرده و با لحاظ معافیت مالیاتی که در بحث مالیات مستقیم وجود دارد، کمک حال این قشر زحمتکش باشند و آنها را دریابد.
کاوسی‌امید همچنین با اشاره به فعالیت پاکبانان شهر، گفت: حدود ۲ سال است که شورای شهر همدان پیگیر سختی کار پاکبان‌های شهر است؛ اما متأسفانه تاکنون اقدام عملیاتی در این خصوص و عقد قرارداد پیمانکاران با پاکبان‌ها لحاظ نشده است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان تاکید کرد: لازم است امسال در قراردادها، سختی‌کار برای قشر زحمتکش پاکبان -که بر اساس قانون، شغل پاکبانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود-، لحاظ شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *