شهرداری سهم پنج درصدی عوارض نوسازی آموزش پرورش را پرداخت کند

شهرداری سهم پنج درصدی عوارض نوسازی آموزش پرورش را پرداخت کند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان بر رعایت پرداخت سهم ۵ درصدی نوسازی آموزش و پرورش از عوارض نوسازی شهرداری همدان تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی امید در جلسه کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورا افزود: سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش از عوارض نوسازی شهرداری یک ظرفیت قانونی و فرصت مناسبی برای این نهاد جهت کمک به مناطق محروم شهر است.
کاوسی اضافه کرد: پنج درصد سهم عوارض نوسازی آموزش و پرورش برای تعمیرات عمرانی و خرید تجهیزات حداقلی مناطق محروم هزینه می‌شود و شهرداری این مبلغ را از مردم از سال ۹۳ اخذ کرده اما تاکنون به آموزش و پرورش پرداخت نکرده است.
وی با بیان اینکه سهم ۵ درصدی عوارض نوسازی آموزش و پرورش رقم کمی نیست یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی بسیاری از مدارس آمادگی پذیرش دانش‌آموزان را ندارند و این سهم عوارض نوسازی می‌تواند کمک شایانی به این مدارس در پذیرش دانش‌آموزان داشته باشد.
کاوسی اضافه کرد: اینکه خلأهایی در خصوص اجرای قانون در کشور وجود دارد قابل انکار نیست اما قانون فصل الخطاب است و باید به درستی اجرایی شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حق حیات بر گردن تمامی افراد جامعه دارد افزود: در مکتب اسلام بالاترین ارزش و جایگاه به معلم و تعلیم و تربیت اختصاص دارد اما در این زمینه در خصوص آموزش و پرورش کوتاهی صورت گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان نیز گفت: شهرداری منطقه ۲ همدان در مجموع از سال ۹۳ تاکنون مبلغ ۱۴ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال از محل سهم عوارض را به آموزش و پرورش پرداخت کرده است.
محمد باب‌الحوائجی اضافه کرد: لازم است مناطق چهارگانه نیز همچون منطقه دو شهرداری همدان در پرداخت سهمیه عوارض آموزش و پرورش عمل کنند.
معاون اداری مالی ناحیه یک آموزش و پرورش همدان هم با اشاره به اینکه اعتبارات آموزش و پرورش در حد هزینه‌هایش نیست، افزود: لازم است اعتبارات مناسبی برای مدارس و جمعیت کنونی دانش‌آموزان لحاظ شود.
اکبری با بیان اینکه اخذ سهمیه عوارض آموزش و پرورش ناحیه یک از شهرداری حدود ۲۰ درصد بیشتر از ناحیه ۲ بوده است افزود: این مبالغ در بخش تعمیرات عمرانی و خرید تجهیزات برای مدارس حاشیه شهر و محروم هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *