افتتاح نخستین کتابخانه عمومی سیار شهری کشور در همدان

افتتاح نخستین کتابخانه عمومی سیار شهری کشور در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهر خوب را شهروندان آگاه می‌سازند که نسبت به امور مختلف و مسائل زندگی آگاهی داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضوان سلماسی در آیین راه‌اندازی نخستین کتابخانه عمومی سیار شهری برای نخستین بار در کشور بیان کرد: این کتابخانه با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان به‌ویژه سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری و همچنین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به سرانجام رسید.
وی با بیان اینکه نزدیکی و ارتباط شهروندان و کتاب موجب بروز اتفاقات مطلوب در جامعه می‌شود، افزود: توجه به علم و علم‌آموزی چنان در دین ما از جایگاه والایی برخوردار است که باید برای کسب آن به دورترین نقاط نیز سفر کرد.
سلماسی تأکید کرد: باید در سطح جامعه از هر شیوه‌ای برای برقراری ارتباط شهروندان با علم و کتاب استفاده کرد؛ به همین دلیل این مسأله در کمیسیون فرهنگی به عنوان یکی از اولویت‌ها قرار گرفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با بیان اینکه پایتخت کتاب، نمادهای کتاب و نقاشی دیواری با موضوع کتاب را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: خوشبختانه کتابخانه سیار شهری مورد استقبال شهرداری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت.
سلماسی ضمن قدردانی از همت سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای راه‌اندازی این کتابخانه سیار شهری، با بیان اینکه مجوزهای کشوری برای ایجاد این کتابخانه گرفته شد، عنوان کرد: در نتیجه با پیگیری‌های صورت گرفته، راه‌اندازی این کتابخانه سیار شهری به ثمر نشست.
وی با اشاره به اینکه ملتی که کتاب نخواند مجبور به کسب تجربه است که در نتیجه انرژی، وقت و هزینه تلف می‎شود، گفت: از این رو هر میزان که به مطالعه روی بیاوریم نیاز به تجربه کارهایی که قبلاً انجام شده است، نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *