صدور رایگان پروانه ساختمانی برای پروژه های محرک شغلی بخش خصوصی

صدور رایگان پروانه ساختمانی برای پروژه های محرک شغلی بخش خصوصی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان از صدور رایگان پروانه ساختمانی برای پروژه های محرک شغلی بخش خصوصی خبر داد.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان در ستاد بازآفرینی پایدار شهری اظهار کرد: در همدان به عنوان آزمونه توانمندسازی برای توانمند کردن بافت‌ها و کاربری‌های اطراف شهر در زمینه اقتصادی، کاربری و اجتماعی طرح‌هایی در نظر گرفته شده است.

 

نرگس نوراله زاده با بیان اینکه در گذشته نگاه‌ها به مسائل عمرانی بیشتر بوده است، عنوان کرد: در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی توجه کمتر شده و در این زمینه کمتر از ۱۰ درصد طرح در حوزه توانمندسازی اجرا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سند بازآفرینی مناطق  حصار امام و کوی ولیعصر(عج) به عنوان آزمونه است، ابراز کرد: این ناحیه‌ها ظرفیت محلی خوبی برای کمک گرفتن از مردم مستقر در محلات دارد که همه ستادها و سمن‌ها در این مکان‌ها از طریق کمیته ارتقای اقتصادی و مشارکت‌های مردمی می‌توانند ارتباط خوبی برقرار کنند.

 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که زنان بی‌سرپرست شاغل در کارگاه‌ها برای تولید محصولاتی همچون سیب‌زمینی سرخ کرده، پیازداغ و سبزیجات دارند نبود کاربری متناسب این مناطق با این شغل‌ها است.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: به دلیل مغایرت نداشتن کاربری محل با شغل‌هایی که در آنجا صورت می‌گیرد باید از طریق کارگروه‌ معماری و شهرداری تغییر کاربری صورت گیرد.

 

وی با اشاره به مشکلات کسانی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: این افراد درخواست دارند هزینه‌های مدیریت شهری برای احداث این پروژه‌ها رایگان باشد که برای هر پروژه محرک شغلی در بخش خصوصی پروانه ساخت رایگان خواهد بود ولی باید برای این مقوله سایر ارگان‌ها و نظام مهندسی در این زمینه همکاری بیشتر داشته باشند تا هزینه‌های ساخت و ساز برای این مجموعه‌ها کاهش یابد.

 

جلال حداد، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان نیز در مورد وظایف کمیته ارتقا اقتصادی و مشارکت مردمی و تسهیلات گفت: شناسایی امکانات در زمینه‌های مختلف و ارائه راهکار در جهت پیشرفت بخش دولتی در مناطق، بررسی راهکار و ارائه پیشنهاد مناسب در زمینه دسترسی اقشار کم‌درآمد همراه با تسهیلات بانکی و هدایت و نظارت بر نحوه استفاده آن، بررسی وضعیت اشتغال محلات از طریق نهادهای منتخب مردم، بررسی و پیشنهاد برنامه‌های آموزشی و ارتقای مهارت در قالب کارگاه‌های آموزشی محلی و شناسایی منابع مالی و بررسی و ارائه راهکار جذب مشارکت از وظایف مهم این کمیته است.

 

 

انتهای پیام/

 

گزارش از روزنامه هگمتانه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *