صورت‌جلسه شماره ۱۰

صورت‌جلسه شماره ۱۰

دهمین جلسه (فوق‌العاده) شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۴۵/۱۶ روز سه‌شنبه مورخ ۲۳/۰۲/۱۳۹۹ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای گردان رئیس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات شورا به شرح زیر تشکیل شد:
الف)- طرح‌ها، لوایح و نامه‌های وارده مطرح‌شده در جلسه شماره ۱۰ مورخ ۲۳/۰۲/۹۹ صحن شورا:
۱/الف)- لایحه شماره ۹۹۰۲۲۲۱۰۰۳۵ مورخ ۲۲ / ۰۲ / ۱۳۹۹ شهرداری همدان در خصوص «اصلاحیه نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی»
نتیجه رأی‌گیری: به استناد بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و … (مصوب ۲۰/۰۴/۱۳۹۶-مجلس شورای اسلامی) با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دو ماهه فعالیت بخش اتوبوسرانی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و به تبع آن کاهش تعداد مسافر و درآمد رانندگان؛ لایحه شهرداری مبنی بر حذف توضیحات ذیل مصوبه ابلاغی طی شماره نامه ۹۹۰۲۱۵۷۸۸۵ (مورخ ۱۵/۰۲/۹۹) در خصوص نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی یعنی «ضمناً در صورت ارائه کارت بلیت نرخ کرایه در کلیه خطوط سازمانی و خصوصی نسبت به کرایه نقدی ۰۰۰/۱ ریال کمتر تعیین گردیده است» با نظر موافق اکثریت آرای اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید.
(۶ برگ تصویر مدارک ضمیمه است) * نامه وارده از شهرداری

ب)- ارائه پاسخ‌های شهردار به سئوال تعدادی از اعضای شورا:
۱. با توجه به ثبت‌نام بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری علت نام‌نویسی افراد ذیل در لیست کارکنان شهرداری همدان که هیچ‌کدام از آنها کارمند شهرداری همدان نبوده‌اند، چیست؟
با عنایت به اینکه هر ماه لیست پرسنل به شرکت بیمه ارسال می‌گردد و ثبت و اضافه نمودن افراد مذکور در لیست این شهرداری از سوی شرکت بیمه تجارت نو راسا” و بدون هماهنگی با این شهرداری و با هزینه خود شرکت و نه از منابع شهرداری صورت گرفته و نیز قرارداد بیمه تکمیلی تجارت نو به شماره ۶۴۹۵ مورخ ۱۱/۴/۹۸ منعقد و به شرکت ابلاغ گردیده است و در اولین لیست اعلامی از سوی شرکت موارد اختلاف و تناقض بیمه طی نامه شماره ۹۸۰۶۱۳۴۳۸۱ مورخ ۱۳/۶/۹۸ به شرکت با ذکر دلایل اختلاف و ارائه توضیحات (تصویر پیوست می‌باشد) ابلاغ شده است.

۲. در خصوص پلاک ثبتی ۱۲۵۶۷/۲۰۸/۱ واقع در خیابان پرستار کوچه ۶ متری شقایق ۱۲ متری نسترن به مالکیت شهرداری همدان که سابقاً جهت اسکان یکی از ادارات همدان موقتاً واگذار گردیده بود؛ موارد ذیل قابل تأمل است لذا سؤالات ذیل در این مقوله مطرح می‌باشد:
الف) پس از اینکه مدیر اداره منظور ملک مذکور را تحویل شهرداری می‌دهد (به دلیل نامطلوب بودن) شهرداری درخواست تبدیل به احسن نمودن ملک مذکور را به شورا جهت اخذ موافقت ارائه می‌نماید و در جلسه صحن شورا مورخ ۰۷/۱۲/۹۸ شهرداری همدان مدعی می‌شود که سند عرصه ملک بنام شهرداری و اعیان به نام اداره مذکور می‌باشد که همین امر سبب به اشتباه افتادن اعضای شورا در موافقت با درخواست شهرداری شده چراکه بعدها مشخص شده است که سند عرصه و اعیان متعلق به شهرداری همدان است.
ب) پس از اخذ موافقت شورا مبنی بر تبدیل احسن نمودن ملک؛ چرا شهرداری قرارداد فروش را – با توجه به اینکه مبلغ فروش بیش از میزان اختیار تفویض شده بوده- به شورا ارسال ننموده است؟
ج) پس از فروش پلاک ثبتی ۱۲۵۶۷/۲۰۸/۱ واقع در خیابان پرستار در راستای تبدیل به احسن نمودن ملک، از آنجا که جهت خرید پلاک ثبتی ۱۱۴۰۷/۱۰ واقع در پردیس ۲۴ متری سروستان پلاک ۱۴، ردیفی در بودجه شهرداری پیش‌بینی نشده و مبلغ خرید نیز از میزان مجوز تفویض اختیار بالاتر بوده است دلیل عدم اخذ مجوز از شورا جهت خرید و پادار نمودن در بودجه چیست؟
د) با توجه به پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان به اداره مذکور دلیل عدم طی فرآیند قانونی و اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر را توضیح دهید.
به پیوست نامه شماره ۹۰۳۶/۳۰۱۹/۶۵۰ مورخ ۶/۱۰/۹۷ معاونت محترم مالی عمرانی و پشتیبانی دادگستری کل استان همدان، نامه شماره ۶۰۹/م/ح/۸ مورخ ۲/۱۱/۹۷ این شهرداری به شورای محترم اسلامی شهر مبنی بر ارسال تقاضای دادگستری و مصوبه شماره ۳۶۴۶۲۲/۱۱/۷۰ ۱۶/۱۱/۹۷ آن شورای محترم مبنی بر ارسال مصوبه و تأیید حیات محترم تطبیق برابر نامه شماره ۶۴۴۲/۱۱/۳۱۰/۹۵۳۵ مورخ ۱۴/۱۱/۹۷ به حضور ارسال می‌گردد.
به استحضار می‌رساند در هیچ از مکاتبات معموله مستندی مربوط به اعلام مالکیت شهرداری صرفاً بر عرصه نبوده و در ضمایم پیوستی در زمان اخذ مجوزات لازم (سند مالکیت، کروکی، نقشه هوایی و …) به صراحت به مالکیت شهرداری مطابق مندرجات در سند تک برگی به‌صورت شش‌دانگ اشاره شده است و عرصه و اعیان املاک نمی‌توانند به‌صورت منفک صادر شوند مگر برابر ضوابط قانونی ثبت از جمله اسناد ۱۴۷، تعیین وضعیت، باغات و … که این مورد ملکی از این موارد مستثنی می‌باشد.
در مصوبه ابلاغی شورای محترم شهر پس از تأیید حیات محترم تطبیق عنوان گردیده که با تقاضای دادگستری موافقت می‌شود و اظهارات شهرداری مورد ادعای سؤال‌کنندگان مبنی بر عنوان نمودن تقاضا از سوی شهرداری مبنی بر اینکه «سند عرصه ملک بنام شهرداری و اعیان به نام اداره مذکور می‌باشد که همین امر سبب به اشتباه افتادن اعضای شورا در موافقت با درخواست شهرداری شده چراکه بعدها مشخص شده است که سند عرصه و اعیان متعلق به شهرداری همدان است» موضوعیت ندارد.
ضمناً در مصوبه شورای محترم (به شرح ذیل) که پس از تأیید حیات محترم تطبیق به این شهرداری ابلاغ گردیده است:
«با تقاضای دادگستری مبنی بر تبدیل به احسن نمودن ملک واقع در پشت بیمارستان بوعلی (ملک موصوف در نامه شهرداری) با فرآیندی به صلاحدید شهردار محترم موافقت گردید.»

۳. در خصوص نامه‌های شماره ۳۶۲۱۰۲/۱۱/۷۰ مورخ ۲۷/۰۵/۹۷ و ۳۶۴۴۴۸ مورخ ۰۲/۱۱/۹۷ و اقدامات حقوقی جهت بازگشت سهام شهرداری همدان (سازمان عمران) با توجه به پیگیری‌های فراوان شورای اسلامی شهر طی مدت زمان تصدی جنابعالی، علت عدم ارسال نظریات کارشناس خط به این شورا چه بوده است؟ (در این مورد نامه شماره ۹۸۱۱۱۶۴۴۰۰۰۵ مورخه ۰۶/۱۱/۹۸ به شهرداری ارسال شده است).
جوابیه طی نامه شماره ۸/ح/م/۱۶۱۷ مورخ ۱۰/۱۱/۹۸ به‌صورت محرمانه به شورای محترم ارسال گردیده است.

۴. طبق پیشنهادات شهرداری در لیست پروژه‌های عمرانی بودجه سنواتی مهروموم‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتیب مبالغ ۰۰۰/۰۰۰/۸۵۰/۱ و ۲۰۰/۶۶۸/۲۱۷/۱ تومان اعتبار برای کمک به احداث سایت موزه میدان امام خمینی (ره) توسط شورای اسلامی شهر تصویب شده بود و مقرر گردید شهرداری نسبت به احداث پروژه مذکور اقدام نماید، لیکن متاسفانه طی مهروموم‌های فوق هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت احداث پروژه مذکور به عمل نیامده و در سال ۹۸ بدون هماهنگی با شورای اسلامی شهر اجرای پروژه از محل اعتبارات دولتی به اداره کل راه و شهرسازی محول شده که با صرف‌نظر از اتلاف وقت ایجاد شده ناشی از عدم اجرای به‌موقع پروژه مذکور و تبعات سوء اجتماعی به وجود آمده به جهت اینکه پروژه در مکانی از فضای معابر شهری متعلق به شهرداری محصور شده، شایسته است به موارد ذیل پاسخ دهید.
الف) آیا در ارتباط با واگذاری پروژه به اداره کل راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و مبادله شده که در آن با توجه به اعتبار مورد نیاز و طول مدت زمان اجرای پروژه تعهدات طرفین مشخص شده باشد تا چنانچه به هر دلیل تأخیری از بابت سوء مدیریت در اجرای پروژه بروز نماید مسئولین متولی پاسخگوی افکار عمومی باشند؟
ب) برآورد ریالی کلی و مطالعات اولیه و نقشه‌های اجرای تهیه و تدوین شده است؟ و به‌طور خلاصه اعتبار تکمیلی پروژه چقدر است و آیا اداره کل راه و شهرسازی متعهد به تأمین کلیه اعتبارات تکمیلی پروژه می‌باشد و نقش شهرداری در این رابطه چیست؟ و چگونه پاسخگوی این میزان تأخیر در اجرای پروژه به افکار عمومی و اعضای شورای اسلامی شهر می‌باشید؟ زیرا از شواهد امر پیداست که این پروژه نیاز به خریدهای ارزی و مصالح خارجی ندارد علت تأخیر و وقفه چیست؟
ج) با توجه به اینکه پروژه در محدوده‌ای به وسعت ۱۲۵۰ متر مربع از فضای مرکزی میدان امام خمینی (ره) دارای زیر بنایی با مساحت ۵۰۰ متر مربع ساختمان موزه می‌باشد و پروژه در مردادماه سال ۹۸ فی‌مابین پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی قرارداد ۶ ماهه به ارزش دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان منعقد شده و تاکنون حداکثر یک میلیارد تومان هزینه شده است و بیشتر از این رقم پروژه تخصیص نداشته و بدون اینکه پروژه دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی باشد اعلام نمایید بابت تأمین الباقی اعتبار مورد نیاز چه پیگیری‌هایی به عمل آورده‌اید و پس از این همه اتلاف وقت تاریخ دقیق اتمام و بهره‌برداری از پروژه را نیز سریعاً به این شورا اعلام نمایید.
در بودجه سال ۱۳۹۶ هیچ‌گونه ردیفی با عنوان کمک به احداث سایت موزه میدان امام خمینی (ره) وجود ندارد، در سال ۱۳۹۷ نیز ردیفی با عنوان «هزینه‌های پیش‌بینی نشده و دیون عمرانی با اعتبار یک میلیارد و هشت‌صد و پنجاه میلیون تومان (توسط شورای محترم) پیش‌بینی شده است و اصولاً ردیف‌هایی شامل این موضوع می‌باشند که در سنوات بودجه مهروموم‌های گذشته دارای ردیف بوده و عملکرد داشته باشند، از طرفی اجرای کار بر اساس قرارداد اداره کل راه و شهرسازی (کارفرما) و شهرداری همدان (مجری) بوده است و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری نیز بر اجرای پروژه نظارت دارد، پیمانکار پروژه نیز شرکت آژند سازان هگمتانه می‌باشد (قرارداد پیوست) که در تاریخ ۴/۴/۱۳۹۸ ابلاغ گردیده است، در قرارداد مذکور محل تأمین اعتبار توسط کارفرما از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری موضوع بند الف تبصره ۱۸ طرح ملی بازآفرینی شهری می‌باشد. تاکنون مطابق پیشرفت پروژه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال طبق صورت‌وضعیت ارسالی به اداره کل راه و شهرسازی دریافت و هزینه شده است. (تصویر پیوست)
به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه اجرای فونداسیون سازه اصلی توسط اداره کل میراث فرهنگی با ایرادات موجود اجرا شده است که این شهرداری به‌منظور رفع مشکل و تسریع در اجرای پروژه نسبت به اخذ مشاور اقدام نمود و طراحی مجدد با در نظر گرفتن مشکلات وضع موجود صورت پذیرفت و نیز تأییدیه لازم را از اداره کل میراث فرهنگی اخذ نموده است و در حال رفع مشکلات قانونی جهت ادامه اجرای پروژه می‌باشد.
۲۸ میلیارد ریال برآورد اولیه پروژه بوده یا و طی دو تخصیص اعتبارات لازم توسط اداره کل راه و شهرسازی تأمین گردیده است، اداره کل را ه و شهرسازی متعهد به تأمین اعتبار بر اساس برآورد اولیه می‌باشد. علت تأخیر این پروژه نیز مربوط به تغییرات طراحی و نیز متعاقب آن اصلاح قرارداد با توجه به دستور وزیر محترم گردشگری (تصویر پیوست) می‌باشد و هیچ‌گونه دخل و تصرفی بدون اجازه و مجوز اداره کل میراث فرهنگی در این پروژه قابل اعمال نخواهد بود و با توجه به اینکه این شهرداری صرفاً مجری پروژه مذکور می‌باشد از این رو تقصیری متوجه این شهرداری نخواهد بود.
ضمناً شهرداری همدان به‌منظور رفع مشکلات موجود و تسریع در عملیات اجرایی بارها نسبت به پیگیری موضوع از استانداری همدان، اداره کل میراث فرهنگی اقدام نموده است (تصاویر پیوست) و نیز در آخرین جلسه برگزار شده با موضوع مذکور در استانداری همدان به ریاست معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان مقرر گردید توسط اداره کل راه و شهرسازی پروژه مذکور با اعمال ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان نسبت به انتخاب پیمانکار جدید صورت پذیرد.

۵. از سویی دیگر شورای اسلامی شهر همدان در جلسات متعدد شورا به شهرداری اعلام نموده که پاکات مربوط به پروژه تقاطع غیر هم‌سطح غدیر را با توجه به مشکلات مالی شهرداری و نیز ناتمام ماندن چندین پروژه مهم از جمله تقاطع غیر هم‌سطح سردار همدانی باز ننموده و شروع به کار ننموده است، ولیکن حضرت‌عالی به این نظریه شورا توجهی ننموده‌اید و اقدام به بازگشایی پاکات و شروع پروژه نمودید که این امر باعث تأخیر بیشتر در اجرای پروژه سردار همدانی و سایر پروژه‌های اولویت‌دار شهر از جمله پارکینگ طبقانی آقاجانی بیگ و عدم خرید دیتاسنتر مورد نیاز پروژه‌های فناوری اطلاعات شهرداری گردید که این مهم به دلیل تعلل شهرداری در خرید دیتاسنتر و عدم پیشرفت پروژه متناسب با برنامه زمان‌بندی بودجه مورد نیاز خرید دیتاسنتر در سال ۹۸ مبلغی بالغ بر ۵/۱ میلیارد تومان بود که باعث افزایش این مبلغ به ۸ میلیارد تومان شد که عدم توجه به اولویت‌ها در اجرای پروژه‌ها توسط جنابعالی عامل این موضوع و ایجاد ضرر مادی و معنوی به مردم شده است توضیحات خود را ارائه دهید.
با عنایت به اینکه بودجه شهرداری همدان به‌عنوان برنامه سالانه شهرداری توسط شورای محترم اسلامی شهر برابر بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون وظایف و اختیارات شوراها مصوب سال ۱/۳/۷۵ و اصلاحات بعدی آن تصویب و ابلاغ می‌گردد و شهرداری موظف به اجرای آن بوده و این پروژه نیز در بودجه سال ۱۳۹۸ توسط شورای محترم با ردیف بودجه ۳۰۳۰۳۰۰۰۰۲ با عنوان «احداث فاز ۱ تقاطع هم‌سطح غدیر» در منطقه چهار و با همین شماره ردیف در بودجه شهرداری ستاد پس از تصویب به این شهرداری ابلاغ گردیده است. لیکن چنانچه شورای محترم شهر نظر اصلاحی در رابطه با جابه‌جایی یا حذف ردیفی خاص مدنظر داشته، می‌بایست مراتب به‌صورت مصوبه با لحاظ نمودن تغییر در سقف بودجه یا جابه‌جایی ردیف‌ها به شهرداری ابلاغ می‌گردید، مضافاً اینکه نماینده شورای شهر در کمیسیون معاملات شهرداری همواره بر اساس دعوت‌نامه کتبی حضور داشته و کمیسیون معاملات با حضور نماینده وقت شورای محترم اسلامی شهر (جناب آقای سید مسعود عسگریان) برگزار گردیده است. (تصویر پیوست).
ضمناً در بازدیدهای صورت گرفته توسط آن اعضای محترم و متعاقب آن مکاتبات متعدد تأکید شورای محترم اسلامی شهر تسریع پروژه مذکور با توجه به حساسیت محل بوده است (تصویر پیوست).
لازم به توضیح می‌باشد این موضوع تأثیری در روند و پیشرفت سایر موارد عنوان شده نداشته به‌طوری که در بازدید ۱۰ اردیبهشت اعضای محترم از پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ پیشرفت قابل‌توجه پروژه مذکور مورد تحسین اعضای محترم قرار گرفت، مورد خرید دیتاسنتر در سؤال ۱۵ به تفصیل بیان گردیده است.

۶. با توجه به مخالفت شورای اسلامی شهر همدان در خصوص الحاق روستاهای سه‌گانه به شهر همدان تا زمان ارائه دلایل توجیهی و کارشناسی معایب و مزایای این طرح به شورا متأسفانه حضرت‌عالی در جلسات مربوط به این مصوبه اعلام آمادگی جهت تحویل گیری روستاها ونیز جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق گردیدید ولی متأسفانه در چندین مرحله بازدید توسط کارشناسان شورا و اعضای شورا شاهد ساخت‌وساز غیرمجاز در بر بلوار امام خمینی بودیم متأسفانه شواهد دال بر هدایت شهرداری در جهت ساخت‌وساز غیرمجاز را دارد و حال سؤال این است که چرا شهرداری که بر اساس ماده ۱۰۰ قانون موظف به جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز می‌باشد خود مشوق ساخت‌وساز غیرمجاز شده و علیرغم اینکه این مورد به شهرداری تذکر داده شد متأسفانه این روند همچنان بعد از تعطیلات نوروز نیز ادامه داشته است؟
با عنایت به اینکه الحاق روستاهای مذکور به شهر همدان بر اساس مصوبه حیات وزیران و بر اساس ضوابط تقسیمات کشور بوده (تصویر پیوست) و نیز نامه شماره ۵۴۳۵۵/۰۰۱/۴۲/۹۵ مورخ ۶/۲/۹۸ معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری و نامه شماره م۵۴۳۴ / ۰۰ / ۳۱۰ / ۹۵۳۵ مورخ ۱۲/۹/۱۳۹۸ فرمانداری محترم همدان به شهرداری همدان و همچنین به آن شورای محترم ابلاغ گردیده و در جلسات متعدد با حضور نمایندگان اعضای محترم شورا این موضوع مطرح گردیده به استحضار می‌رساند این شهرداری هیچ‌گونه اختیاری در پذیرش و یا عدم پذیرش موضوع مذکور نداشته است، ضمناً مراتب نیز طی نامه‌های شماره ۹۸۰۷۱۴۱۲۰۷۷ مورخ ۱۴/۷/۹۸ و ۹۸۰۷۱۶۱۲۷۹۷ مورخ ۱۶/۷/۹۸ به شورای محترم اعلام که موضوع در جلسه صحن شماره ۵۴ شورای محترم نیز مطرح گردیده است، در خصوص موضوع جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز معروض می‌دارد این موضوع همواره از سوی شهرداری همدان پیگیری گردیده است، لذا خواهشمند است اسناد مربوط به ادعای عنوان شده مبنی بر «هدایت شهرداری در جهت ساخت‌وساز غیرمجاز» جهت پیگیری و متعاقباً ارسال جوابیه به این شهرداری ارسال گردد.
ضمناً تعداد تخریب ساخت‌وسازهای صورت گرفته در روستاهای الحاقی مذکور به شرح ذیل می‌باشد:
حسن‌آباد:
تخریب ساختمان‌های ۲،۳ و ۴ طبقه ۱۵ مورد
ضبط لوازم: ۵۲ مورد
صدور اخطار:۲۴ مورد
قاسم‌آباد:
ضبط لوازم: ۱۳۴ مورد
صدور اخطار:۷۲ مورد
علی‌آباد:
ضبط لوازم: ۴۱ مورد
صدور اخطار:۶۳ مورد
ضمناً به استحضار می‌رساند در بودجه سال ۹۹ عملیات ساماندهی روستاهای الحاقی مذکور مورد تصویب شورای محترم قرار گرفته و به این شهرداری ابلاغ گردیده است در ضمن هیچ‌گونه هزینه‌ای در سال ۹۸ جهت روستاهای الحاقی مذکور صورت نگرفته است.

۷. متأسفانه شهرداری همدان علیرغم تذکرات و درخواست‌های شورا مبنی بر تدوین فرآیندی جهت نحوه به‌کارگیری نیروها در شهرداری خارج از ضوابط اداری اقدام به به‌کارگیری تعدادی نیرو در سازمان‌ها و بخش‌های مختلف خود نموده است علیرغم اینکه حضور تعداد افرادی که از سنوات گذشته در شهرداری کار می‌کرده‌اند هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، دلیل به‌کارگیری این افراد خارج از ضوابط را توضیح بفرمائید.
همان‌گونه که قبلاً نیز در جلسات کمیسیون نظارت شورای محترم شهر و همچنین کمیسیون بودجه شورا گزارش گردید ساختار اداری سازمان‌های شهرداری همدان از ابتدای سال ۱۳۹۶ از ماده ۸۴ به ۵۴ تغییر نموده و در ساختار (اساسنامه) سازمان‌های وابسته به شهرداری (تبصره ذیل ماده یک) عدم استقلال سازمان‌ها از هر حیث قید گردیده است لذا موضوع به‌کارگیری نیروهای موصوف به زمانی بر می‌گردد که سازمان‌های وابسته دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و (ماده ۸۴) نظرات ذکر شده بر اساس مصوبات حیات مدیره به‌کارگیری شده‌اند لازم به ذکر است با توجه به دستورالعمل بودجه (بند ۸ فصل سوم بودجه) هرگونه به‌کارگیری نیرو در شهرداری‌ها ممنوع بوده و طبیعتاً با توجه به ممنوعیت یاد شده تدوین فرآیند از حیطه اختیارات شهرداری‌ها نمی‌باشد.
در مورد تعیین تکلیف افراد یاد شده نیز در جلسه شورای اداری مورخ ۱۱/۲/۹۹ با توجه به مکاتبات شهرداری با شورای اداری و استخدامی موضوع بررسی و ارائه صورت پذیرفته است.

۸. علیرغم پیگیری اعضای کمیسیون ماده صد طی ۱۸ ماه، هیچ‌گونه اراده‌ای جهت پیگیری روند تخلفات ساختمانی یکی از مجموعه‌های اقامتی پذیرایی جهت احقاق حقوق عامه مردم همدان وجود نداشته و ندارد (با وجود اینکه دادستانی هم جهت ورود به این مجموعه اقامتی برای انجام کارشناسی‌های مربوط دستور قضایی صادر نموده است).
با عنایت به اینکه سؤال مورد نظر به‌صورت شفاف بیان نگردیده، خواهشمند است دستور فرمایید مجموعه اقامتی مورد نظر به‌طور مشخص عنوان تا متعاقباً جوابیه مورد نظر تنظیم گردد. ضمناً به استحضار می‌رساند در خصوص تخلفات ساختمانی واحدهای اقامتی در هر منطقه مراتب به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و رأی کمیسیون پس از تصمیم‌گیری جهت اجرا برابر قانون را به شهرداری ابلاغ می‌گردد. ضمناً اگر منظور سؤال‌کنندگان هتل باباطاهر می‌باشد اسناد اقدامات شهرداری در خصوص معرفی به کمیسیون‌های مورد نظر به پیوست ارسال می‌گردد و این شهرداری منتظر صدور رأی کمیسیون‌های مربوطه می‌باشد.

با توجه با روند برگزاری جلسه و با عنایت به اینکه در این جلسه تنها پاسخ‌های شهردار به ۸ سئوال ارائه گردید، لذا ادامه جواب‌ها و توضیحات ایشان به بقیه سئوال¬های مطرح شده در جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ صورت خواهد گرفت.

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *