صورت‌جلسه شماره ۲۱

صورت‌جلسه شماره ۲۱

بیست و یکمین جلسه (فوق‌العاده) شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۴۰/۱۶ روز سه‌شنبه مورخ ۰۳/۰۴/۱۳۹۹ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای گردان رئیس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات شورا به شرح زیر تشکیل شد:
الف)- نطق پیش از دستور:
۱/الف)- جناب آقای بادامی نجات (نایب رئیس محترم شورا):
۱- با توجه به اینکه آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات را برعهده گرفته است؛ این کمیسیون تخصصی جزو تأثیرگذارترین کمیسیون‌ها در مجلس محسوب می‌شود. انتظار می‌رود تمامی مسؤولان استان به‌ویژه حوزه مدیریت‌شهری همدان از ظرفیت حضور مؤثر رئیس همدانی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، حداکثر بهره‌برداری برای توسعه استان و شهر همدان داشته باشیم. در این زمینه می‌توان ضمن بهره‌گیری از ظرفیت موجود، نسبت به تعریف کدهای بودجه‌ای و تأمین محل اعتبارات مناسب و تخصیص آن به‌ویژه در حوزه مدیریت‌شهری اقدام کرد.

ب)- طرح‌ها، لوایح و نامه‌های وارده مطرح‌شده در جلسه:
۱/ب)- لایحه شماره ۹۹۰۳۲۷۲۰۲۴۸ مورخ ۲۷/۰۳/۹۹ شهرداری همدان در خصوص «صورتجلسه شماره ۲۷۹ کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان»
نتیجه رأی‌گیری: با استناد به بند ۲۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و … (مصوب ۲۰/۰۴/۱۳۹۶-مجلس شورای اسلامی) لایحه شهرداری مبنی بر نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن شهری همدان با انجام اصلاحاتی به شرح ذیل با رأی موافق اکثریت اعضای شورای حاضر در جلسه تصویب شد:

ردیف موضوع
۱ با عنایت به شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج میرزامحمد سلگی و با توجه به مکاتبه شورای اسلامی شهر و درخواست‌های رسیده به دبیرخانه کمیسیون و به‌منظور تجلیل از رشادت‌ها و جانبازی‌های آن شهید سرافراز در دفاع از میهن اسلامی و حریم ولایت و اهل‌بیت (علیهم اسلام)، مصوب شد بلوار حدفاصل میدان امام حسن (ع) تا میدان امام حسین (ع) به نام سردار شهید حاج میرزامحمد سلگی تغییر نام یابد.
۲ با عنایت به مکاتبه شورای اسلامی شهر و به‌پاس قدردانی از زحمات کادر درمان مصوب شد خیابان حکما واقع در حدفاصل بلوار شاهد و بلوار شهید مطهری با توجه به هم‌جواری با بیمارستان آموزشی و درمانی بعثت، با حفظ نام قبلی به نام مدافعان سلامت نامگذاری گردد.
۳ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت همسر شهید در کوچه گلبن واقع در کوی فرهنگیان، بلوار شهید بختیاری با حفظ نام قبلی، این معبر به نام شهید جعفر مرادی نامگذاری گردد.
۴ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت برادر و خواهر شهید در کوچه مازوچی واقع در خیابان آیت‌ا… معصومی(فرعی باباطاهر) با حفظ نام قبلی، این معبر به نام شهید علی‌اصغر فاتحی نامگذاری گردد.
۵ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت برادران شهید در کوچه سادات واقع در بلوار شهید رجایی، خیابان ستاره با حفظ نام قبلی، این معبر به نام شهید ولی‌اله سطوتی ذاکر نامگذاری گردد.
۶ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت والدین شهید در خیابان هدایت واقع در خیابان صدف با حفظ نام قبلی، این معبر به نام سردار شهید علی ابدی نامگذاری گردد.
۷ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت والدین شهید در کوچه میلاد واقع در خیابان صدف خیابان هدایت، با حفظ نام قبلی، این معبر به نام شهید محسن مقدادی نامگذاری گردد.
۸ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت والدین شهید در کوچه سنبل، واقع در خیابان صدف، خیابان هدایت، با حفظ نام قبلی، این معبر به نام شهید ابراهیم قربانی نامگذاری گردد.
۹ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت والدین شهید در بن‌بست هنر، واقع در خیابان بوعلی، کوچه پردیس، با حفظ نام قبلی، این معبر به نام شهید سیدغفور هزاوه ای نامگذاری گردد.همچنین مقرر شد میدانی که چندی پیش به نام شهیدان هزاوه ای نامگذاری شد به نام شهید سید ابوالفضل هزاوه ای نامگذاری شود.
۱۰ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت والدین شهید در کوچه صاحب، واقع در۳۰ متری بنی‌هاشم، با حفظ نام قبلی، این معبر به نام شهید محسن دینی نامگذاری گردد.
۱۱ با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۲ مصوب شد میدان بدون نام واقع در میان خیابان‌های امیریه، صداقت و مهربان (ابتدای جاده چشین) به نام میدان شمس نامگذاری شود.
۱۲ با عنایت به درخواست شهرداری اهالی کوچه صفدر واقع در خیابان میرزاده عشقی، کوچه شهید گوهریان، مصوب شد کوچه مذکور به نام چناران نامگذاری شود.
۱۳ با عنایت به درخواست شرکت سیاحتی علیصدر مبنی بر نامگذاری مجتمع عباس‌آباد به نام بام همدان با نامگذاری مذکور مخالفت شد.
۱۴ با عنایت به درخواست اهالی محوطه پل نیازمند مبنی بر نامگذاری پیاده راه در حال احداث در آن محل به نام مهندس فیاض شهردار سابق همدان، در این خصوص بعد از اتمام پروژه تصمیم‌گیری شود.
۱۵ با عنایت به درخواست خانه شعر و ادب مبنی بر نامگذاری تعدادی از معابر به نام شعرای همدان، مقرر شد با هماهنگی با نماینده سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری، محل‌های مناسبی در این خصوص شناسایی و جهت نامگذاری مطرح گردد.

/ب)- لایحه شماره ۹۹۰۴۰۱۲۱۳۳۴ مورخ ۰۱/۰۴/۹۹ شهرداری همدان در خصوص «پیشنهاد افزایش حدود متوسط ۱۰ درصد کرایه‌های قبل (نسبت به ۴/۲۹ درصد افزایش اخیر) و اعمال آن به‌صورت دو نرخی در شرایط عادی و شرایط بحران طبق لیست پیوست با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشخص نبودن روند این ویروس و لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی»
نتیجه رأی‌گیری: با استناد به بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و … (مصوب ۲۰/۰۴/۱۳۹۶-مجلس شورای اسلامی) و با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشخص نبودن روند این ویروس و لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی؛ لایحه شهرداری مبنی بر افزایش حدود متوسط ۱۰ درصد کرایه‌های قبل (نسبت به ۴/۲۹ درصد افزایش اخیر) و اعمال آن به‌صورت دو نرخی در شرایط عادی و شرایط بحران (طبق لیست پیوستی ممهور به مهر شورا) با رأی موافق اکثریت اعضای شورای حاضر در جلسه تصویب شد.

ج)- جلسه مشترک:
با حضور نمایندگان هلال احمر همدان جلسه مشترکی پیرامون مباحث فیمابین برگزار گردید که اهم مطالب مطرح شده به شرح ذیل آورده می‌شود:
۱/ج)- جناب آقای گردان (رئیس محترم شورا):
بر اساس پیشنهاد جمعیت هلال‌احمر همدان مبنی بر طراحی پارک موضوعی با موضوع «امداد» در شهر همدان همراه با در نظر گرفتن نمادهای آموزشی به‌منظور آموزش‌های بصری امداد و نجات و کمک‌های اولیه برای نخستین‌بار در دنیا؛ این پیشنهاد، ایده بسیار خوبی است که قابلیت بررسی در صحن شورا را دارد؛ از این‌رو نیازمند طرحی جامع و مناسب بدون آزمون و خطاست که اگر الگویی در دنیا مطرح است، استقبال خواهیم کرد تا ماندگار شود؛
۱- با تأکید بر طراحی مناسب نمادهای شهری در حوزه آموزش امداد و نجات؛ جایگزین کردن نمادهای آموزشی امداد و نجات به جای نمادهای غیردائمی در شهر به‌ویژه در پارک‌های حاشیه‌ای نیز می‌تواند مدنظر قرار گیرد؛
۲- ضمن قدردانی از همت صادقانه نیروهای تلاشگر جمعیت هلال احمر استان به‌ویژه در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا؛ مدیریت شهری در مسائل امداد و نجات، آموزش شهروندی، حوادث شهری و… تقریباً عملکرد مناسبی داشته اشت که امیدواریم روند مناسب‌تری هم دنبال شود؛
۳- با تأکید بر پیگیری جدی مصوبات شورا؛ پاسخ گویی به‌موقع و منطقی شهرداری به شورا باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین با توجه به حضور نماینده شهرداری در صحن شورا، باید تمامی مباحث مورد تأکید اعضای شورا، انتقال داده شود.
۲/ج)- جناب آقای قراباغی (رئیس کمحترم کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری):
۴- با تأکید بر اهمیت حوزه فعالیت جمعیت هلال احمر؛ فرهنگ‌سازی در حوزه امداد و نجات در بین عموم جامعه بسیار اثرگذار است؛ از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم که از ظرفیت مساجد و محل تجمع مردم در پارک‌ها به‌منظور ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه، بهره گیری شود.
۵- آموزش‌های اولیه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که ضمن دسترسی به یک خلاصه کامل و جامع، سعی بر این است تا با ساده‌سازی روش‌های آموزشی، موجب شناخت و یادگیری بهتر مردم در زمینه امداد و نجات شود؛
۶- با بیان اینکه خوشبختانه در همدان وجود توده باتولیت موجب شده گسل زلزله، فعال نشود؛ همدان، امن‌ترین منطقه کشور از نظر «اسکان»، شناخته می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *