صورت‌جلسه شماره ۳۸

صورت‌جلسه شماره ۳۸

سی وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان (سال اول دوره ششم) که در سامانه پایش مصوبات …. به شماره ۴۲ می باشد ، با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای محمود مسگریان رئیس محترم شورای اسلامی شهر از
ساعت ۲۰ /۱۶ روز سه شنبه مورخه ۲۳/ ۰۸/ ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات شورا بشرح ذیل تشکیل شد:
– نطق پیش از دستور :
۱/ الف : جناب آقای سعید نظری نایب رئیس محترم شورای اسلامی شهر همدان در نطق پیش از دستور مطالبی را مطرح کرد که اهم آنها بشرح زیر خلاصه میشود:
۱- آخرین هفته آبان ماه ، هفته حمایت از بیماران کلیوی است ….
۲- ما هم چه شورا و چه شهرداری تا جائیکه امکانش باشد ، در چارچوب قانون و مقررات آمادگی کمک و مساعدت به بیماران کلیوی را داریم…
۳- در هفته جاری اینجانب به اتفاق رئیس محترم شورا از انجمن حمایت از بیماران کلیوی بازدید کردیم….
۴- همانطوریکه اطلاع دارید افراد خیر ونیکوکار در این انجمن همانند سایر انجمن های نیکو کاری بخاطر خدا دور هم گرد آمده اند و از بیماران کلیوی حمایت می کنند…
۵- مسلماً انجمن مذکور نیازمند کمک های سایر شهروندان و مسئولین محترم شهر می باشد و به تنهایی قادر به ارائه همه خدمات نیست …..
۶- بیماران کلیوی متحمل هزینه های درمانی قابل توجهی هستند که دیالیز شدن ، خود یکی از هرهزینه ترین آنهاست..
۷- شهروندان محترم می توانند درجهت کمک مستمر به انجمن ، بخشی از اموال غیر منقول خود را بنام این انجمن وقف کنند…
۸- اطلاع رسانی و آموزش های عمومی نقش بسزایی درجلوگیری از ابتلا به بیماری نارسایی کلیوی دارد…
۹- تغییر سبک زندگی ، تغییر رژیم غذایی ( نامناسب ) عدم تحرک از عوامل ابتلا به نارسایی های کلیوی است….
۱۰- اهدا عضو در مواقعی که شخص دچار ضایعه مغزی میشود بخصوص اهدا کلیه اهمیت زیادی دارد….
ب- جلسه مشترک
۱/ب – بر اساس هماهنگی های به عمل آمده قبلی جناب آقای مهدی دهقان نیر مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان و همراهان ایشان در صحن شورا حضور پیدا کردند و پس از آنکه جناب آقای مسگریان رئیس محترم شورا به مدعوین خوشامد و خیر مقدم گفت، آقای دهقان نیر مطالبی را بیان کرد که بشرح زیر خلاصه میشود:
۱- ما از اینکه مدیران محترم استان رسانه ای شده و اطلاعات مورد نیاز را در حوزه کاری خود از طریق صدا و سیما به اطلاع شهروندان برسانند استقبال می کنیم…
۲- مدیران محترم نباید فقط به واحد روابط عمومی خوداکتفا کنند .
۳- با توجه به پوشش قابل توجهی که صدا وسیما در سطح استان دارد و درصد قابل توجهی (۴۰% رادیو ، ۶۰ % تلویزیون ) ببینند و شنونده دارد لذا خیلی خوب می توانیم خواسته های طرفین را انتقال دهیم.
۴- اگر پیوست رسانه ای برای هر پروژه تهیه و به ما داده شود و روز شمار معکوس برای پروژه هانصب شودمسلماً خیلی از سئوالات و نارضایتی ها از بین رفته و شهروندان مدیریت شهری را یاری خواهند کرد.
۵- ما می توانیم با استفاده از متخصصینی که داریم با ساخت انیمیشن و سه بعدی سازی فعالیت های شهرداری را اطلاع رسانی کنیم.
۶- با نصب دوربین ثابت برای پروژه ها ، ساخت سریال ها، بحث فوتبال شهرداری و…. مواردی هست که با تعامل بین صدا و سیما و شهرداری می توان مدیریت شهری را کمک و شهروندان محترم را آگاه سازی نماید.
درادامه جلسه آقایان صفری افلاکی ، بادامی ، حیدری ، سعیدنظری ، علی اکبر نظری ، رحیمی فر ، حاجی بابایی و شهابی نیا از اعضای محترم شورا نقطه نظرات ، پیشنهادات و برخی نقدهای وارد به بعضی از عملکردهای رسانه ملی را مطرح کردند. در پایان جلسه آقای مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر در جمعبندی مطالب گفتند:
۱- ما از اینکه جناب آقای دهقان نیری و همکاران ایشان در صحن شورا حضور پیدا کردند تشکر می کنیم.
۲- شهرداری و شورا این آمادگی را دارد در جهت اطلاع رسانی و آموزش مسائل شهری و شهروندی همکاری لازم را با صدا وسیمای استان داشته باشد .
۳- اقدام صدا وسیما برای تهیه فیلم ها وسریال ها و برنامه های آموزشی با هماهنگی شهرداری در چاچوب قانون و وظایف شهرداری مسلماً مورد حمایت شورا نیز خواهد بود.
۴- برای انعکاس اخبار شورا با عنایت به اینکه طبق قانون، رئیس شورا سخنگوی شورا می باشد شما می توانید در مسائل مختلف مربوط به شهر و شورا با اینجانب هماهنگی بفرمایید.
۵- با همکاری بین شورا و شهرداری و صدا و سیما و اطلاع رسانی به موقع می توان از بروز بدبینی به مسئولین و حتی نظام جلوگیری کرد واعتماد سازی نمود .

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *