صورت‌جلسه شماره ۵

صورت‌جلسه شماره ۵

پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان (به شماره ۱۰۹ در سامانه پایش ….) با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای عسگریان (رئیس محترم شورای اسلامی شهر) از ساعت ۵۰/۹ روزیکشنبه مورخه ۱۲/۲/۱۴۰۰در محل سالن جلسات شورا بشرح ذیل تشکیل شد:
الف – نامه شماره ۱۴۰۰۰۲۰۵۱۱۴۰۷۹ مورخه ۰۵/۰۲/۱۴۰۰ شهرداری در مورد تفویض اختیار سال ۱۴۰۰ بشرح زیر مطرح شد:
متن لایحه شهرداری : در اجرای مصوبات شماره ۹۹۰۹۲۶۷۶۶۷۲ مورخ ۲۶ / ۹ / ۹۹ و ۹۹۰۳۲۵۱۹۳۶۱ مورخ ۲۵ / ۳ / ۹۹ خواهشمند است موضوعات تفویض اختیار داده شده سال ۹۹ را در صورت صلاحدید و در راستای تسریع در اداره امور شهر و مردم شریف همدان برای سال ۱۴۰۰ نیز عیناً تفویض فرمائید.
مصوبه شورا : با توجه به بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ها (ابلاغی به شماره ۳۶۶۲۲ مورخه ۱۵/۰۹/۹۹ سازمان شهرداریها و دهیاریهای کل کشور) به شهرداری همدان (جناب آقای عباس صوفی- شهردار محترم همدان ) اجازه داده می شود با رعایت قوانین ومقررات در سال ۱۴۰۰ نسبت به اجرای موارد ذیل اقدام نماید :
۱- با استناد به تبصره ۱۴ ماده ۸۰ قانون شوراها و ماده ۳۵ آیین نامه مالی شهرداری ها :
الف- سقف انجام معاملات سال ۱۴۰۰ تا مبلغ دویست میلیارد ریال در هر مورد به شهردار واگذار گردد.
ب- تصویب و انجام معاملات خرید اموال غیرمنقول واقع در طرح های عمرانی و توسعه شهری مشروط بر اینکه در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بوده باشد تا سقف هفتاد میلیارد برای هر مورد بلامانع است.
ج- تصویب و انجام معاملات فروش اموال غیرمنقول مشروط بر اینکه در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بوده باشد تا سقف هفتاد میلیارد ریال برای هر مورد بلامانع است.
د- تصویب و انجام معاملات خرید و فروش اموال غیرمنقول متروکه با عنایت به ماده ۱۹ اصلاحی قانون نوسازی و عمران شهری و سایر قوانین و مقررات مربوطه که قابلیت احداث یا فروش جداگانه ندارد ضمن احتساب ارزش افزوده (در صورت تعلق) و خرید یا فروش و واگذاری شوارع، شاهجوی و انهار متروکه در هر مورد با مساحت پنجاه مترمربع تا سقف مبلغ ده میلیارد ریال برای هر مورد بلامانع است.
ذ- تصویب و انجام سایر معاملات تا سقف دویست میلیارد ریال مشروط بر اینکه در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ باشد.
و- انجام معاملات اجاره و استیجاره طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۴۰۰ مشروط بر اینکه در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ باشد، بلامانع است.
۲- شهرداری می تواند در اجرای ماده ۳۹ آیین نامه مالی شهرداریها نسبت به جابجایی از حسابی به حساب دیگر یا از حساب شهرداری به سازمان ها و بالعکس تا سقف ده میلیارد ریال برای مدت حداکثر شش ماه اقدام نماید.
۳- در اجرای ماده ۱۵ آیین نامه مالی شهرداری ها به شهرداری اجازه داده می شود پروژه های عمرانی را تا سقف شش میلیارد ریال به صورت امانی در هر صورت اجرا نماید.
۴- در اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری و همچنین بند ۷ ضوابط درآمدی و هزینه کرد اعتبارات از فصل سوم بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری به منظور کاهش هزینه های حاصله از خطرات ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه، شهرداری می تواند نسبت به بیمه نمودن اماکن و ساختمان های شهروندان با مشارکت ۹۵% از شهروندان و ۵% سهم شهرداری اقدام نماید.
۵- شهرداری می تواند به استناد بند ۹ ضوابط درآمدی و هزینه کرد اعتبارات از فصل سوم بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ها به میزان پیش بینی شده در تبصره های ذیل بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ را جهت هزینه کرد ردیف حوادث غیرمترقبه پیش بینی کنند.

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *