صورت‌جلسه شماره ۶

صورت‌جلسه شماره ۶

ششمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان (به شماره ۱۱۰ در سامانه پایش ….) با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای عسگریان (رئیس محترم شورای اسلامی شهر) از ساعت ۴۰/۸ روزیکشنبه مورخه ۱۹/۲/۱۴۰۰در محل سالن جلسات شورا بشرح ذیل تشکیل شد:
– نامه شماره ۱۴۰۰۰۱۲۳۱۱۰۴۹۹ مورخه ۲۳/۱/۱۴۰۰ شهرداری در مورد مجوز احداث آپارتمان در زمین شهرداری (ورودی خضر) بشرح زیر مطرح شد:
متن لایحه : با عنایت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ این شهرداری قصد دارد نسبت به تملک املاک واقع در طرح های عمرانی اقدام نماید که بدین منظور نیازمند اعطای معوض به مالکین املاک فوق می باشد. با توجه به اینکه اکثر املاک واقع در طرح علی الخصوص املاک کوی خضر دارای مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع می باشند و تعداد آنها بالغ بر ۱۵ ملک است، لذا این شهرداری قصد دارد نسبت به واگذاری یک قطعه زمین باقیمانده پلاک ثبتی ۱۴۴ / ۱۷ واقع در ورودی خضر، خیابان وحدت به مساحت ۳۷ / ۲۷۳ مترمربع به پیمانکار جهت احداث آپارتمان با واحدهای متراژ کوچک به منظور واگذاری معوض املاک تملکی شهرداری منطقه ۳ اقدام نماید. لطفا دستور فرمایید موضوع بررسی و مجوز آن را صادر و امر به ابلاغ گردد.
مصوبه شورا : با لایحه شهرداری ضمن مشارکت با سازمان سرمایه گذاری موافقت شد.
نامه شماره ۹۹۱۲۱۶۱۰۰۸۸ مورخه ۱۶/۱۲/۹۹ شهرداری در مورد کمیته کارشناسی تشخیص قدمت و مساحت بنا بشرح زیر مطرح شد.
احتراما عطف به مصوبه شماره ۳۶۴۴۱۸ / ۱۱ / ۷۰ مورخ ۰۱ / ۱۱ / ۱۳۹۷ درخصوص تصویب دستوالعمل کمیته کارشناسی تشخیص قدمت و مساحت بنا به استحضار می رساند از آنجایی که بر اساس ماده ۴ دستورالعمل مذکور ترکیب اعضاء کمیته در مناطق عبارتند از رییس شهرسازی، مسوول درآمد، مسوول حقوقی، مدیر منطقه و نیز کارشناس رسمی دادگستری که پس از تایید اعضاء ذکر شده همچنین می بایست به تایید اعضای ستادی کمیته نیز برسد.که این امر موجب طولانی شدن مراحل و روند موضوع گردیده و بعضا موجب نارضایتی مراجعین اینگونه پرونده ها میگردد. حال پیشنهاد این شهرداری در جهت تسریع در امور ، پس از گزارش و تایید کارشناس رسمی دادگستری و تایید اعضا کمیته منطقه بشرح فوق، تایید نهایی توسط مدیر منطقه صورت پذیرد و مراحل ستادی حذف گردد. خواهشمند است دستور فرمایید موضوع بررسی و مصوبه مربوط امر به ابلاغ گردد.
مصوبه شورا: با پیشنهاد شهرداری موافقت و مقرر شد نماینده بازرسی ستاد در جلسات مناطق حضور یافته و مسئولیت هماهنگ سازی بین مناطق را انجام دهد.

۸/الف- نامه شماره ۹۹۱۲۲۸۱۰۷۰۷۷ مورخه ۲۸/۱۲/۹۹ شهرداری بشرح زیر مطرح شد.
متن لایحه : به پیوست صورتجلسه دویست و هشتاد و هفتمین کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان که در مورخ ۲۴/ ۱۲/ ۹۹ در محل تالار قرآن با حضور اعضاء کمیسیون تشکیل گردید جهت استحضار و اقدامات مقتضی بحضور ارسال می گردد.

مصوبات
با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت برادر شهید در کوچه عقیل ۱۹ واقع در کوی اسلامشهر با حفظ نام قبلی، به نام شهید کریم منتشلو نامگذاری گردد.
با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت مادر شهید در کوچه پایدار واقع در خیابان مهدیه ، خیابان شهید جعفری، با حفظ نام قبلی، به نام شهید سعید نوری نامگذاری گردد.
با عنایت به درخواست رییس سازمان نظام  مهندسی ساختمان کشور مبنی تجلیل از جایگاه مهندسین و متخصصان و تلاشگران عرصه علمی کشور، مصوب شد میدان بدون نام واقع انتهای بلوار اعتمادیه، جنب اردوگاه فجر به نام مهندس نامگذاری شود
با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۱، مصوب شد بن بست بدون نام واقع در خیابان جوادیه ابتدای کوچه شهید ایزدی به نام گلبهار نامگذاری گردد.
با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۱، مصوب شد بن بست بدون نام واقع در خیابان پاسداران، انتهای کوچه حسینی به نام گل آرا نامگذاری گردد.
مصوبه شورا: با لایحه شهرداری موافقت شد .

– نامه شماره ۹۹۱۲۱۱۹۹۵۲۰ مورخه ۱۱/۱۲/۹۹ شهرداری بشرح زیر مطرح شد:
متن لایحه:
به پیوست صورتجلسه دویست و هشتاد و ششمین کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان که در مورخ ۳/ ۱۲/ ۹۹ در محل تالار قرآن با حضور اعضاء کمیسیون تشکیل گردید جهت استحضار و اقدامات مقتضی بحضور ارسال می گردد.

 

ردیف مصوبات
۱ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت خانواده شهید در بن بست اول واقع در میدان پاسداران خیابان شهید چمران با حفظ نام قبلی، به نام شهید اسدالله موقّر پاک نامگذاری گردد.
۲ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت همسر شهید در کوچه حافظ ۹ واقع در کوی الوند خیابان حافظ با حفظ نام قبلی، به نام شهید محمد ابراهیم نجفی نامگذاری گردد.
۳ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت بردار و خواهر شهید در کوچه معراج ۴ واقع در کوی شهید مدرس خیابان توحید با حفظ نام قبلی، به نام شهید سید ناصر موسوی نامگذاری گردد.
۴ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت همسر شهید در کوچه فجر واقع در خیابان فرهنگ با حفظ نام قبلی، به نام شهیده راضیه احمدی نامگذاری گردد.
۵ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت پدر شهید در کوچه شفق ۳ واقع در خیابان ارم با حفظ نام قبلی، به نام شهید مهدی بهرامی دقیق نامگذاری گردد.
۶ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت مادر شهید در بن بست بدون نام واقع در دره مرادبیگ خیابان شهید مدنی بعد از بن بست حجاب، به نام شهید عباس معیاری نامگذاری گردد.
۷ با عنایت به درخواست نماینده بنیاد شهید مصوب شد با توجه به سکونت برادر شهید در کوچه زنگنه واقع در بلوار آزادگان با حفظ نام قبلی، به نام شهید رضا مقتدرپور نامگذاری گردد.
۸ باعنایت به درخواست شهرداری منطقه ۱ ، مصوب شد بن بست های بدون نام واقع در کوچه سید حسن واعظ در خیابان مسجد کوچه خیابان سید الشهدا به نام سادات ۱و۲ نامگذاری گردد.

 

– نامه شماره ۱۴۰۰۰۲۰۸۱۱۵۴۰۱مورخه ۸/۲/۱۴۰۰ بشرح زیر مطرح شد :

متن لایحه : در اجرای مصوبه شماره ۹۹۱۱۱۶۹۱۶۸۱ مورخ ۱۶ / ۱۱ / ۹۹ شورای محترم اسلامی شهر همدان در خصوص افزایش سهام شهرداری در شرکت نمایشگاه ها  به پیوست یک نسخه قرارداد فی مابین شهرداری همدان و شرکت نمایشگاه های بین المللی به همراه  مدارک و ضمائم آن بحضور ارسال می گردد ، لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به صدور مجوز اقدام و جهت اجرا امر به ابلاغ نمایید.

مصوبه شورا : با لایحه شهرداری موافقت شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *