صورت‌جلسه شماره ۶۰

صورت‌جلسه شماره ۶۰

شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۳۰/۸ روز یک شنبه مورخ ۱۶/۰۹/۹۹ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای عسگریان (رئیس محترم شورای اسلامی شهر) در محل سالن جلسات شورا به شرح ذیل تشکیل شد:
الف)- طرح‌ها، لوایح و نامه‌های وارده مطرح شده در جلسه:
۱/الف)- لایحه شهرداری به شماره ۹۹۰۷۱۹۵۷۵۰۱ مورخه ۱۹/۰۷/۹۹ شهرداری همدان در خصوص «تعرفه بهای خدمات وسایل نقلیه ورودی به میدان بار» بشرح ذیل مطرح شد مطرح شد :
متن لایحه شهرداری :
احتراما با عنایت به دستور فرماندار محترم شهرستان همدان مبنی بر ورود شهرداری به حل مشکلات میدان بار قدیم شهر همدان طی صورتجلسه پیوست به شماره ۳۱۶۸ / ۱۱ / ۴۱۰ / ۹۵۳۵ مورخ ۰۳ / ۰۶ / ۹۹و با توجه به بند۲ ماده ۴فصل دوم اساسنامه سازمان ساماندهی مشاغل شهری جهت مدیریت ،ایجاد ،توسعه و بهره برداری ونگهداری میدان ها، مقرر گردید ساماندهی میدانبار، کنترل ورودی و خروجی و اخذ بهای خدمات از وسایط نقلیه ، نگهداری و نظافت ،توسط سازمان ساماندهی مشاغل انجام گیرد. با توجه به اینکه منابع و هزینه مدیریت و نگهداری میدان بار در بودجه و تعرفه مصوب سال ۹۹ سازمان لحاظ نگردیده است ، لذا با استناد به ماده ۳۰ آیین نامه مالی شهرداریها مصوب ۱۳۴۶ و اصلاحات بعدی آن تعرفه اخذ بهای خدمات ورودی وسایل نقلیه به میدان بار به شرح ذیل بحضور ارسال میگردد. خواهشمند است دستور فرمایید موضوع با توجه به بند ۲۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و.. مصوب ۱۳۷۵ بررسی و مصوبه مربوطه امر به ابلاغ فرمایید.

بهای خدمات ورودی وسائط نقلیه به میدانبار( آزادی وامام خمینی( ره))
ردیف شرح مبلغ به ریال ( هر سرویس )
۱ خودرو وانت ۰۰۰ / ۲۰
۲ خودرو نیسان ۰۰۰ / ۵۰
۳ کامیون خاور(نیمه سنگین ) ۰۰۰ / ۱۰۰
۴ کامیون(سنگین ) ۰۰۰ / ۱۵۰

مصوبه شورا (نتیجه رأی گیری) :
لایحه شهرداری با تاکیدات ذیل درخصوص بهای خدمات تا پایان سال مصوب گردید :
۱- شهرداری همدان می بایست در کنترل ورودی و خروجی و اخذ بهای خدمات از سیستم گیت های الکترونیکی استفاده نماید.
۲- با توجه به پیش بینی (۵ ماهه پایان سال جاری) میزان هزینه نگهداری میدان بار (بجز هزینه ثابت) که مبلغ ۸۱۰/۸۲۳/۳۷۰/۴ ریال می باشد در صورتیکه پیش بینی درآمد شهرداری از ورودی و باسکول مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۹۷/۳ ریال است، فلذا مابه التفاوت نگهداری میدان بار مبلغ ۸۱۰/۸۲۳/۷۷۳ ریال بر شهرداری همدان تحمیل خواهد گردید علاوه بر آن مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۵۰/۱ ریال بابت هزینه های ثابت (گیت و آسفالت) نیز برای اجرای کار ضروری می باشد. فلذا شهرداری همدان می بایست با انعقاد تفاهم نامه با هیئت امنا و یا کلیه غرفه داران میدان بار نسبت به اخذ مابه التفاوت هزینه ها اقدام نماید.
۳- با توجه به اینکه هزینه های ورودی برخی از خودروها طبق فرموده مدیرعامل محترم سازمان برعهده غرفه داران می باشد شهرداری همدان می بایست ترتیبی اتخاذ نماید تا مبلغ ورودی از غرفه داران اخذ گردد.
۴- این تعرفه بصورت یک دوره آزمایشی مصوب می گردد و در صورت رضایت مندی کسبه و فعالین و شهروندان با ارائه گزارش به کمیسیون خدمات شهری و تایید کمیسیون با مصوبه شورا قابل تمدید می باشد.
) لایحه شماره ۹۹۰۷۲۲۵۸۶۰۲ مورخه ۲۲/۰۷/۹۹ شهرداری همدان درخصوص «پیشنهاد اصلاح تعرفه برابر تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری ها» به شرح متن ذیل مطرح شد :
متن لایحه شهرداری :
احتراما بازگشت به نامه شماره ۹۹۰۷۲۴۵۹۶۵۸ مورخ ۲۴ / ۰۷ / ۹۹ آن شورای محترم و در اجرای تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداریها مصوبه ۱۳۳۴ با اصلاحات بعدی، ونظر به تاکیدات ریاست معزز قوه قضائیه در خصوص بازدارنده بودن مبالغ جرائم از گسترش تخلفات وساخت وساز غیر مجاز در سطح شهر ، بدینوسیله معروض میدارد با توجه به افزایشی که در ارزش معاملاتی املاک و مستغلات شهر از اواخر سال گذشته تاکنون حادث گردیده و این امر باعث ایجاد عدم تناسب جرائم صادره ماده صد با ارزش افزوده ایجاد شده مورد تخلف برای مالکین میگردد ، و این موضوع خود عاملی جهت ترغیب اشخاص به تخلف به دلیل صرفه اقتصادی بوده و از طرفی به اصل بازدارندگی از وقوع تخلف نیز خدشه وارد مینماید ، لذا خواهشمند است دستور فرمایید پیشنهادات شهرداری به شرح تعرفه پیوستی در راستای تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداریها را بررسی و مصوبه مربوطه را امر به ابلاغ فرمایند .
مصوبه شورا (نتیجه رأی گیری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *