صورت‌جلسه شماره ۶۲

صورت‌جلسه شماره ۶۲

شصت ودومین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۳۵/۸ یکشنبه مورخه ۱۷/۹/۹۸ با تلاوت آیاتی از کلام ا….مجید و اعلام دستور کار توسط جناب آقای گردان رئیس محترم شورا در محل سالن جلسات به شرح زیر تشکیل شد.


– نطق پیش از دستور :
– جناب آقای گردان رئیس محترم شورا با اشاره به دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت معصومه (س) و تسلیت وفات ایشان به جامعه مسلمین و تبریک روز حسابدار به جامعه حسابداران محترم کشور وگرامیداشت شانزدهم آذر سالروز دانشجو اظهار داشت :
اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان مردم شریف همدان در پارلمان شهری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارز برابر استبداد استکبار در روز ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ ، روزدانشجو را به تمامی دانشگاهیان کشور به ویژه دانشجویان و استادان پر تلاش دانشگاه های استان همدان تبریک عرض می کنم. امیدوارم دانشجویان با عزم ملی و جهاد علمی زمینه ارتقای سطح علمی کشور را در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم آورند و همگی درکنار هم بتوانیم نقشه راه ایران عزیز را به سوی سعادت و آزادی و سربلندی سوق دهیم.
– جناب آقای بادامی نایب رئیس محترم شورا ضمن اشاره به نامه شماره ۹۸۰۹۰۴۲۴۳۰۴ مورخه ۴/۹/۹۸ کمسیون معماری وشهرسازی راجع به تفکیکی ۳۶ هکتاری خضریان مطالبی را اظهار داشت که اهم آنها بشرح زیر میباشد :
– موضوع ۳۶هکتاری همانطوریکه می دانید از سال۱۳۹۲ کلید خورد….
– علیرغم اینکه در مواردی سند به نام شهرداری انتقال داده شده اما در بقیه موارد و حتی همین مواردی که انتقال سند داده اند تعیین تکلیف نشده است ….
– دو ماه پیش در شورا کمیته ای تشکیل و قرار شد شهرداری جلسات مربوطه را در جهت رفع مشکل مالکین تشکیل دهد و حال آنکه تا کنون چنین اتفاقی نیافتاده است ….
– با وجودیکه قطعات مسکونی و تجاری قابل توجهی غیر ازمعابر و کاربری های عمومی به شهرداری تعلق می گیرد و مشکل بیش ز پانصد خانوار مرتفع خواهد شد ، اما شهرداری اقدام عملی صورت نداده است ….
– در قراردادهایی که منعقد شده تاکید دارد بر اینکه اگر تا ۶ ماه شهرداری نتواند قرارداد را اجرایی نماید قرارداد منعقده ملغی تلقی خواهد شد که در این صورت مشکلات طرفین مضاعف خواهد بود….
– جناب آقای دکتر مولوی در همین مورد (موضوع ۳۶ هکتاری خضر) نکاتی را بیان کرد که اهم آنها عبارت است از :
– در مورد ۳۶ هکتاری خضر اقدامی صورت نگرفته و با وارث در وارث شدن ، شهرداری دچار مشکلات خاص خود خواهدشد …..
– لازم است در این مورد به آقای شهردار تاکید شود که هرچه سریعتر اقدام و تعیین تکلیف کند …
– همین امور است که باعث نارضایتی شهروندان محترم میشود ……
– بطوریکه در همین مورد ۳۶ هکتاری بیش از پانصد خانواده درگیر شده اند …..
– جناب آقای گردان رئیس محترم شورا در جمعبندی مباحث مربوط به تفکیک ۳۶ هکتاری خضر اظهار داشت
– مطالبی که آقایان فرمودند درست و جای بررسی دارد ….
– لازم است آقای شهردار در این خصوص هرچه سریعتر اقدام و نتیجه را به شورا نیز اعلام کند….
– عدم اقدام به موقع شهرداری که موجب گرفتاری گروهی از شهروندان محترم شده موجب نارضایتی اعضای محترم شورای اسلامی شهرنیز گردیده است . لازم است دلیل آن را شهرداری در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر اعلام نماید ….
– – نامه شماره ۹۸۰۸۳۰۲۳۱۵۹ مورخه ۳۰/۸/۹۸ شهرداری در مورد دویست و هفتاد و پنجمین(۲۷۵) کمیسیون نامگذاری مطرح شد :
– متن نامه شهرداری : به پیوست صورتجلسه دویست و هفتاد و پنجمین کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان که در مورخ ۱۹/۸/۹۸ در محل معاونت خدمات شهری با حضور اعضاء کمیسیون تشکیل گردید جهت استحضار و اقدامات مقتضی بحضور ارسال می گردد.

ردیف مصوبات
۱ با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۳ ، مصوب شد میدان جدیدالاحداث واقع در خیابان ۲۴ متری صنعت ، به نام

میدان صنعتگر نامگذاری گردد.

۲ با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۳ ، کوچه بدون نام واقع در  کوی وحدت، خیابان رسالت ، جنب کوچه مهر به نام

آبان نامگذاری گردد.

۳ با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۳ ، بن بست های بدون نام واقع در کوی وحدت، خیابان وحدت ، کوچه شهید مدرس به نام مدرس ۱و۲  نامگذاری گردد.
۴ با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۳ ، کوچه بدون نام واقع در زمین شهری، مابین کوچه های شهیدان یامطاقلو (لادن۷)و شهید مرادی(لادن۴) ، به نام اطلسی نامگذاری گردد.
  • مصوبه شورا : با نامه شهرداری و صورتجلسه کمیسیون نامگذاری ضمیمه آن موافقت شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *