صورت‌جلسه شماره ۷۶

صورت‌جلسه شماره ۷۶

هفتاد وششمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۴۰/۱۶ روز سه شنبه مورخ ۱/۱۱/۹۸ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان رییس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد :


– نطق پیش از دستور
– جناب آقای دکتر مولوی رئیس محترم مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی طی گزارشی در قالب power point اقدامات صورت گرفته در مورد نهمین نشست شهر اندیشی با محوریت حقوق عامه در شهرسازی را که روز سه شنبه ۲۴/۱۰/۹۸ در محل مرکز مطالعات برگزار شده بود جهت اطلاع اعضاء ارائه و توضیحات تکمیلی را نیز مطرح کرد که اهم آنها بشرح زیر میباشد:
– درنشست مذکور شهرداران ، روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان ، تعدادی از اساتید متخصص و آگاه به مسائل شهری و حقوقی شرکت کرده بودند….
– مباحث حول محور حقوق عامه و مشکلاتی که شهرداری ها در این موا رد مواجه می باشند مطرح شد….
– جایگاه شوراها و شهرداری ها در حقوق عامه و شهرسازی از دیگر مسائل مورد بحث بود….
– با برگزاری این قبیل جلسات ونشست ها می توان از تجربیات خوب دیگران استفاده کرد و از آزمون و خطا و زیان های ناشی از آن جلوگیری کرد….
– جلسه مشترک
– باتوجه به اینکه لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری و سازمان های وابسته تقدیم شورای اسلامی شهر شده بود آقای صوفی شهردار محترم همدان و همراهان ایشان جهت اداء توضیحات در موردکلیات و سیاست های بودجه ای سال ۱۳۹۹ در صحن شورا حضور پیدا کردند.
رئیس محترم شورا جناب آقای گردان ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به آقای شهردار وهمراهان ایشان ، مطالبی را در مورد بودجه وسیاست های کلی شورای اسلامی شهر راجع به بودجه سال ۹۹ مطرح کرد که اهم آنها بشرح زیر میباشد.
– امیدوارم باتوجه به نیروهای متخصص و با تجربه ای که در شهرداری همدان وجود دارد بودجه ارائه شده از تنظیم خوب و همه جانبه نگر برخوردار بوده و در سال مالی ۹۹ کمترین نیاز به اصلاح و جابجایی پیش بیاید….
– برای بررسی بودجه پیشنهادی با هماهنگی بین کمیسیون برنامه بودجه و مرکز مطالعات می توان از اطلاعات و توان تخصصی نیروهای متخصص و مجرب در این مورد استفاده کرد تا ضمن به تصویب رساندن یک بودجه عاری از هرگونه مشکلات بتوانیم در حداقل زمان ودرمهلت قانونی آن را تصویب و ابلاغ نمائیم….
– پروژه های نیمه کاره ای که در سال ۹۸ تمام نشده قاعداً باید در سال ۹۹ به اتمام برسد از قبیل پروژه پل سردار همدانی ، پارکینگ آقا جانی بیگ ، بازار سینا ، پارک حیدره ، پل غدیر ، اقدامات سرمایه گذاری در حاشیه بلوار ارم، پیاده راه سازی چهار خیابان اصلی باقمیانده و……
– در مورد پیاده راه سازی خیابان های اصلی که در طرح های بالا دستی پیش بینی و تکلیف شده است یا باید در حداقل زمان اجرا کنیم یا اینکه اگر به هر دلیلی توان اجرا نداریم اعلام بکنیم…..
– همانطوریکه در شهرداری مدیر درآمد داریم مدیر هزینه هم باید داشته باشیم که این همان خزانه است که تاکنون اجرایی نشده است …
– لازم است منابع درآمد و درصد هریک ازآنها در بودجه سال ۹۹ مشخص شود….
– لازم است سرانه درآمد وسرانه هزینه شهروندان محترم دقیقاً محاسبه و اعلام شود. …
– در مورد اوراق مشارکت چقدر توانسته ایم ازمنابع دولتی استفاده کنیم و برای سال ۹۹ نیز این قبیل منابع پیش بینی و لحاظ شود…..
– جناب آقای صوفی در خصوص بودجه پیشنهادی سال ۹۹ و جهت گیری های آن مطالبی را ایراد کرد که اهم آنها عبارت است از :
– ما خوشبختانه توانستیم در اجرای قانون و مقررات مربوطه لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ را در موعد مقرر به شورای اسلامی شهر تقدیم بکنیم …
– بودجه سال ۹۹ با سرجمع۱۰۰۱ میلیارد تومان نسبت به بودجه سال ۹۸ به میزان ۲۵% افزایش دارد…
– سعی کردیم پیوست بودجه ۹۹ پیش بینی ۵ سال آینده رانیز در حد کلیات یک بودجه ۵۰۰۰ میلیاردی داشته باشیم که می تواند یک نقشه راه باشد….
– علیرغم اینکه در ماده ۶۸ قانون شهرداری ها سهم اعتبارات جاری و عمرانی از بودجه پیشنهادی به ترتیب به میزان ۶۰% و ۴۰% اعلام شده و این نسبت ها در بودجه سال جاری ۵۵% عمرانی و ۴۵% جاری بود ولی برای سال ۹۹ سهم عمرانی ۶۱% سهم جاری ۳۹% تنظیم و پیش بینی شده که از نقاط قوت بودجه تقدیمی می باشد….
– ده درصد بودجه برای پرداخت دیون پیش بینی شده است ….
– پروژه های نیمه کاره در اولویت کاری سال ۹۹ می باشد…
– انجام و اجرای زیر ساخت های شهری در سال ۹۹ را نیز باید پیگیری بکنیم زیرا خواسته ونیاز شهروندان محترم نیز میباشد و خیلی از این زیرساخت ها واقعاً تخریب شده و نیاز به مرمت دارد مانند جوی ها ، پیاده رو هاو امثالهم ………
– بحث آسفالت نیز از دیگر مسائلی است که باید در سال ۹۹ ادامه بدهیم به ویژه برای مناطق ۴ و۳ …
– در سال جاری توانستیم ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس جذب کنیم….
– در سال ۹۸ توانستیم بخش اعظمی از دیون بانکی شهرداری را بپردازیم …
– سال ۹۹ را باحساسیت هایی که در بردارد از قبیل مسائل اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی امیداوریم با کمک شما عزیزان شورای اسلامی شهر بتوانیم ضمن ارائه خدمات مطلوب وارزنده به شهروندان محترم با موفقیت پشت سر بگذاریم….
در ادامه جلسه هریک از اعضای شورای اسلامی شهر از جمله آقایان قراباغی ، فتحی ، دکتر مولوی ، بادامی ، عسگریان ، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. ولایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری وسازمان های وابسته بطور نمادی توسط آقای شهردار به رئیس محترم شورا تقدیم شد .
– در ادامه جلسه با حضور آقای صوفی و همراهان ایشان نامه شماره ۹۸۱۰۰۱۳۱۹۶۶ مورخه ۱/۱۰/۹۸ شهرداری در مورد تعرفه پیشنهادی سال ۹۹ و نامه شماره ۹۸۱۰۰۸۳۳۸۲۳ مورخه ۸/۱۰/۹۸ شهرداری در مورد ارزش محاسباتی سال ۹۹مطرح و رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه شورا جناب آقای کاوسی و همینطور آقای صوفی شهردار محترم همدان توضیحاتی را در مورد برآوردها، محاسبات و کارشناسی های به عمل آمده مطرح کردند و هریک از اعضای محترم شورای اسلامی شهر به خصوص راجع به ارزش محاسباتی (p) سال ۹۹ پیشنهاد ها ، انتقادات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند. ونهایتاً مقدر شد در جلسه بعدی صمن شورا در مورد تعرفه و ارزش محاسباتی تصمیم نهایی گرفته شود.

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *