ضرورت توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در شهرداری

ضرورت توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در شهرداری

رئیس شورای شهر همدان خواستار توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در شهرداری همدان شد و گفت: یکی از شاخص‌های برتری یک سازمان به سازمان دیگر دارا بودن نیروی انسانی متعهد است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه صحن شورا عنوان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمان یا ارگانی است و هرچه این سرمایه از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار باشد، موفقیت سازمان بیشترخواهد شد.
وی اضافه کرد: بر این اساس توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در شهرداری به عنوان یک نهاد خدمتگذار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این اقدام منافع دوجانبه‌ای برای شهرداری و مردم در پی دارد.
گردان یکی از شاخص‌های برتری یک سازمان به سازمان دیگر دارا بودن نیروی انسانی متعهد دانست و افزود: وجود کارکنان متعهد وجهه سازمان را در اجتماع ارتقاء می‌دهد و زمینه رشد و توسعه آن را فراهم می‌کند.
وی گفت: برعکس نیروی انسانی با تعهد اندک، نه تنها خود در راستای نیل به اهداف سازمان حرکت نمی‌کند بلکه در ایجاد فرهنگ بی تفاوتی نسبت به مشکلات سازمان موثر است.
گردان با اشاره به جذب نیرو در سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اظهار کرد: با نظارت عالی شورا برای نخستین بار در شهرداری همدان استخدام نیرو به صورت شفاف و عادلانه تر با شاخصه های مشخص صورت گرفت.

آموزش اعضای شوراها از رسانه ملی صدا و سیما

 

رئیس کمیسیون آموزش پژوهش و فناوری شورای عالی استان ها و نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تشریح برگزاری دوازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها، به حضور نمایندگان صدا و سیما در جلسه کمیسیون آموزش اشاره کرد و از رایزنی این کمیسیون با صدا و سیما برای آموزش اعضای شوراها از رسانه ملی خبر داد.
حمید بادامی نجات اضافه رکد: با توجه به ماده ۸۸ و ۱۰۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات قانون شوراهای اسلامی که آموزش شوراها را بر شورای عالی استان ها و صدا و سیما تکلیف کرده نمایندگانی از صدا و سیما دعوت کردیم تا بعد از همفکری زمینه آموزش شوراها از صدا و سیما را فراهم شود.
وی با بیان اینکه اعضای شوراها باید به قوانین و ضوابط شوراها آشنا باشند، افزود: بر اساس رایزنی صورت گرفته مصوب شد آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای سراسر کشور از طریق شبکه آموزش انجام شود.
نایب رئیس شورای شهر همدان همچنین به بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون تشکیل و وظایف شوراها در خصوص ارائه گزارش برنامه بودجه تمامی سازمانها و موسسات دولتی و غیر دولتی به شورای شهر، یادآور شد: در این راستا در شورای عالی استانها آیین نامه اجرایی بند ۳۲ مصوب شد که در صورت تصویب در هیئت دولت، گامی در جهت تحقق مدیریت یکپارچه شهری خواهد بود.
بادامی نجات اضافه کرد: با توجه به بحث اجرای قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که در سال ۸۷ به صورت آزمایشی بوده و در دوسال اخیر هم تمدید شده، این موضوع ضمن تصویب در شورای عالی برای پیگیری و اجرا به مجلس ارسال شد.

ایجاد فضای جایگزین برای جلوگیری از نابودی درختان

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری شورای شهر همدان هم اظهار کرد: با توجه به ساخت و سازها چه در زمان نوسازی و چه در زمان تفکیک باغات در محدوده شهری، متاسفانه در درختان زیادی قطع می شود و شاهد جایگزین فضای سبز این مکانها نیستیم.
سید مسعود عسگریان با تاکید بر ایجاد فضای جایگزین برای جلوگیری از نابودی درختان، افزود: در بسیاری از مکانهایی که ساخت و ساز صورت می پذیرید به مرور طراوت و سرسبزی منطقه را از دست می دهیم که این امر نیازمند جایگزین کردن مکانی برای فضای سبز است.
وی ایجاد فضای جایگزین برای فضای سبز و غرس درختانی که در ساخت و سازهای محدوده شهری قطع می شود را ضروری دانست و اضافه کرد: می توان با ملزم کردن مالکین به غرس درختان در هنگام صدور پایان‌کار ساختمانی جلوی از بین رفتن فضای سبز را گرفت.
عسگریان یادآور شد: باید طرحی تهیه شود تا افرادی که در داخل محدوده قانونی و خدماتی شهری به هر نوعی اقدام به ساخت و ساز می کنند به میزان قابل توجهی غرس درخت داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *