ضرورت جانمایی مکان مناسب برای احداث پارک مشاهیر

ضرورت جانمایی مکان مناسب برای احداث پارک مشاهیر

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر ضرورت جانمایی مکان مناسب برای احداث پارک مشاهیر؛ پیشنهاد داد: با توجه به موقعیت شهری و شاخص‌های جغرافیایی و اجتماعی زمین مجاور عمارت نورمهال، بررسی امکان احداث پارک مشاهیر در آن سایت در دستور کار مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی قرار گیرد.


به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ ، رضوان سلماسی در نطق پیش از دستور هشتادمین جلسه صحن شورا، گفت: احداث پارک مشاهیر پیرو پیشنهاد طراحی و اجرای فردوس فرهیختگان در سال نخست دوره پنجم شورای شهر مطرح و مصوب شد که با وجود چالش‌ها و محدودیت‌های پیش ‌رو در دستور کار مدیریت‌شهری و به طور خاص حوزه معاونت خدمات شهری قرار گرفت.
سلماسی در ادامه ضمن ابراز تبریک به‌منظور دریافت جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران از سوی شهرداری همدان در محور فرهنگی، اجتماعی و حفظ بافت تاریخی جشنواره؛ برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشاهیر و رونمایی از تمبر این فراخوان را از دیگر اقدامات قابل قدردانی شهرداری همدان دانست.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بیان اینکه طرح احداث پارک مشاهیر در دو فاز مجزا و پیوسته مطرح شد؛ گفت: فاز نخست معرفی مشاهیر تاریخی و فاز دوم معرفی مشاهیر معاصر بود که در حال حاضر فاز نخست آن در مرحله تصویرسازی و ساخت سردیس یا تندیس مشاهیر تاریخی بوده و خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر تعداد قابل‌توجهی از هنرمندان مطرح کشور روبه‌رو شده است.
سلماسی ادامه داد: علی‌رغم ارائه برنامه زمان‌بندی و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه و با توجه به الزامات و شاخص ‌ای طراحی پارک مشاهیر، جانمایی پیشنهادی آن به دفعات دچار تغییر و جابجایی شد؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون پس از برگزاری فراخوان طراحی سردیس و تندیس مشاهیر، متأسفانه هنوز محل قطعی و مناسبی برای طراحی و احداث این پارک معرفی نشده است.
وی معتقد است: تجارب موفق شهری بدون خروجی ماندگار و قابل ارائه، مشمول گذر زمان خواهد شد و اهداف تعریف شده برای این مهم به طور قطعی و کامل، محقق نمی‌شود.
سلماسی افزود: در این راستا تجربه موفق برگزاری «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» در ۲ سال گذشته، لزوم راه‌اندازی تالار برگزیدگان جشنواره در راستای ماندگاری اهداف آن را به‌خوبی نمایان ساخت.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان همچنین گفت: در خصوص پارک مشاهیر هم عدم تعریف فضای مناسب برای به نمایش درآوردن دستاوردهای سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشاهیر، رسالت این پروژه را از ابتر خواهد گذاشت و همچنین بازتاب اجتماعی و بهره‌مندی شهر از آن، قابل ارزیابی نخواهد بود؛ از این‌رو تسریع در جانمایی مناسب برای احداث پارک مشاهیر قبل از به پایان رسیدن ساخت سردیس‌ و تندیس‌های این سمپوزیوم ضروری است.
سلماسی اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌‎های فرهنگی و اجتماعی اخیر شهرداری و اقدامات صورت گرفته در شهر همدان به‌ویژه در رابطه با پیگیری‌های شهرداری در زمینه حفظ عمارت نورمهال و حریم آن، پیرو مذاکرات متعدد با کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تملک پلاک مجاور این عمارت واجد ارزش و تغییر کاربری آن به فضای سبز؛ انتظار می‌رود این مهم هر چه سریع‌تر با هدف احداث پارک مشاهیر، مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.
وی تأکید کرد: تحقق این امر علاوه بر حفظ میراث تاریخی و معرفی مشاهیر همدان، مهر تأیید دیگری بر احترام به سابقه تاریخی شهر و فرهنگ‌دوستی مدیران، برنامه‌ریزان و شهروندان این شهر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *