ضرورت نصب پلاک در مناطق کم برخوردار شهر

ضرورت نصب پلاک در مناطق کم برخوردار شهر

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی گفت: ساخت وسازهای فاقد استاندارد شهری در برخی نقاط شهر همدان، بهانه ای شده تا با توجه به پیچیدگی برخی کوچه ها و خیابان ها در محلات کم برخوردار منطقه، فرآیند نصب پلاک به این املاک زمان بر شود که تعیین تکلیف این وضعیت، ضرورت دارد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در کمیسیون خدمات شهری شورا با محوریت نصب تابلوها و ثبت پلاک منازل و همچنین بررسی طرح ساماندهی دست‌فروشان پیاده‌راه‌های بوعلی، امام(ره) و اکباتان، اظهار کرد: در برخی محلات این شهر از جمله دیزج، خضر و… با وجود اینکه چند دهه از شکل‌گیری این محلات می‌گذرد، اما از کمترین امکانات و ابتدایی‌ترین نیازها مانند پلاک هم برخودار نیستند که باید پلاک کدپستی و یا حداقل پلاک آبی تهیه شود.

وی اعلام کرد: می‌بایست به زودی نصب پلاک برای خانه‌های مناطق محروم شهر صورت پذیرد و اگر مشکلی هم وجود دارد، به اعضای شورای شهر انتقال داده شود تا برطرف کنیم.

فتحی با توجه به اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اعلام می‌کند شناسایی منازلی که پلاک ندارند به حوزه نواحی و مناطق ابلاغ شده است، عنوان کرد: سازمان سیما و منظر مجری طرح هستند اما شناسایی منازل هم کار پیچیده‌ای نیست؛ بنابراین این سازمان برای تسریع در روند کار، اختیارات را در دست گیرد و یا با هماهنگی‌های لازم و نظارت بر موضوع، ورود پیدا کنند. وی گفت: طرح پلاک‌ها به عنوان یک پروژه باید انجام شود که به طور قطع شورای شهر همدان هم همراهی می‌کنند. البته هماهنگی با سایر ارگان‌های مربوطه از جمله پست و… هم ضرورت دارد؛ بنابراین باید سه هفته آینده گزارشی از روند نصب پلاک‌ها ارائه شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه بیشترین تأثیر فرهنگی در ذهن به شیوه بصری است، بیان کرد: با توجه به اقلیم شهر باید رنگ‌آمیزی شهر در طول سال برنامه‌ریزی شود و تنها به استقبال از عید نوروز ختم نشود، همچنین نرده‌های پل‌های عابرپیاده و برخی جداره‌ها هم زنگ زده‌ که باید بررسی و رفع شوند.

 

* گردان: برخورد قانونی با دست‌فروشان متخلف برای ایجاد نظم در شهر

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در ادامه جلسه گفت: در شهرداری همدان کار انجام می‌شود اما متأسفانه در نگهداری ضعیف عمل می‌کنند.

کامران گردان با تأکید بر اینکه ماهیت عملیاتی شدن پیاده‌‌راه‌های شهر به منظور نظم‌دهی به منطقه و ساماندهی دست‌فروشان بوده است، ادامه داد: به اذعان کسبه پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان، عملکرد دست‌فروشانی که رفتارهای ناهنجار دارند در حضور اتباع خارجی، نظم شهر را برهم زده است؛ بنابراین این مهم باید بررسی شود و در مرحله بعدی برای ایجاد نظم در شهر با دست‌فروشان متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: مدیریت یکپارچه پیاده راه‌ها هم به منظور هماهنگی و سرعت بخشی به امور آن منطقه در نظر گرفته شده است که متأسفانه به اذعان مسؤول آن قدرت اجرایی در اختیار ندارند.

گردان با بیان اینکه ظاهراً زمان بندی‌های مقرر شده برای کسب و کار دست‌فروشان در پیاده راه‌ها به هم ریخته است، عنوان کرد: مسؤولان شهری باید نظارت بر این مناطق را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا در مراحل بعدی دستورالعمل ساماندهی دست‌فروشان از جمله کاهش تعداد دست‌فروشان، محدود کردن مساحت تحت اشغال آنها و تعیین مکان مدنظر هم به انجام برسد.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه شهردار باید نیروهای کنترل نظارت را تقویت کند، گفت: عدم ثبات مدیریتی در شهرداری آسیب‌زاست و متأسفانه ظرف ۴ و نیم سال گذشته در اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان، تغییرات مدیریتی بالایی را شاهد بوده ایم که به ۵ نفر میرسد و قاعدتاً برای تسلط در کار دچار مشکل خواهند شد.

 

*عسگریان: شهر همدان بازار دست‌فروشان شهرهای دیگر نشود

 

در ادامه رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شناسنامه دار کردن دست‌فروشان یکی از اقدامات اساسی در ساماندهی این قشر بود تا مناطق این شهر بازار دست‌فروشان شهرهای دیگر نشود، همچنین قرار نیست مسیر تعریف شده پیاده راه‌هابه کاربری برای کلی فروش‌ها برسد.

سید مسعود عسگریان افزود: ساعات کسب و کار دست‌فروشان در پیاده راه‌ها باید بر اساس زمان بندی مشخص رعایت شود و تدبیری صورت گیرد تا دست‌فروشان در بازارچه محلی ثابت در خارج از محدوده مورد نظر مستقر شوند.

وی همچنین در زمینه نورپردازی‌ها در شهر هم اظهار کرد: اکثر این اقدامات در شهر نیاز به تعمیر و نگهداری دارند که تأمین روشنایی‌های شهر یکی از ملزومات اساسی است و باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

به گفته عسگریان، نورپردازی میدان قائم(عج) به عنوان یک مسیر گردشگری ضعیف است.

وی با تأکید بر اینکه نورپردازی جزو اقدامات روبنایی کم هزینه‌تر نسبت به پروژه‌های عمرانی سخت‌افزاری است، گفت: به منظور همکاری برون‌سازمانی از شهردار هم درخواست می‌کنیم تا برای روند کار کمک دهد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با توجه به اینکه ورودی‌های شهر ویترین شهر ما محسوب می‌شوند، بیان کرد: نورپردازی‌ ورودی‌های شهر در خلأ مطلق به سر می‌برد که نیاز به توجه خاص دارند.

عسگریان عنوان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری باید حداقل اجرای طرح زیباسازی سه ورودی شهر همدان را آغاز کند تا شهر را سر زنده‌تر نشان دهد که شورای شهر هم پشتیبانی خواهد کرد.

رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: ارتباط کاری سازمان‌ها و مناطق و نواحی تعریف نشده که دردسرساز است. حسین مردانی، رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان هم از فعالیت حدود ۳۶۷ دستفروش در شهر خبر داد و گفت: ساماندهی و کنترل دست‌فروشان و بازگشایی معابر از وظایف اساسی این مجموعه شهرداری محسوب می‌شوند.

تعدادی از کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان هم در پایان اظهار کردند: این سازمان از نظر ارائه طرح مشکلی ندارد؛ اما نقش سازمان سیما و منظر در طراحی شهری تثبیت شده نیست و با تداخل عمکلرد سایر ارگان‌ها در بحث اجرایی و موازی‌کاری نقش‌ها مواجه می‌شود و از طرفی اجرای پروژه‌های طراحی شهری اعتبارات بیشتری می‌خواهند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *