فعالیت رسمی مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان آغاز شد
سامانه جامع مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری همدان با حضور مسؤولان استانی و شهری به طور رسمی آغاز به کار کرد.
آئین افتتاح سامانه جامع مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری همدان، صبح سهشنبه با حضور مسؤولان استانی، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، محمود رضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار، سردار فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی با شعار «شهروند مشارکتجو، شهرداری پاسخگو» برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی: سامانه ۱۳۷، زمینهای برای تسهیل روابط بین مسؤولان و مردم میشود
نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم، با قدردانی از زحمات مدیریت شهری برای راهاندازی سامانه ۱۳۷ اظهار کرد: این موضوع باعث تسهیل روابط مردم و مسؤولان میشود و به طبع در رفع مشکلات مردم اثرگذاری بسیاری دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی تصریح کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان، حرکتی به سمت دنیای الکترونیک است چرا که امروز دنیا به سمت الکترونیکی شدن پیش میرود.
وی عنوان کرد: امیدواریم مسؤولان دیگر نیز زمینهای فراهم کنند تا روابط بین مردم و مسؤولان تسهیل شود، گاهی میبینیم برخی مشکلات در نواحی شهر امکان بیان ندارد.
امام جمعه همدان ابراز کرد: امیدواریم این سامانه سبب و زمینهای برای توسعه حواشی و مناطق کم برخوردار شهر شود و خدمات رسانی را بیشتر کند و از سویی سامانه ۱۳۷، راهی به سمت تحقق خدمات و عدالت اجتماعی شود.
عراقی: مرکز پاسخگویی ۱۳۷ احساس رضایت و عدالت را افزایش میدهد
معاون عمرانی استاندار همدان هم گفت: این سامانه باعث میشود عدالت اجتماعی به وجود بیاید و احساس رضایت و عدالت را ایجاد میکند و بسیار ارزشمند است و در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که در هزینهها صرفهجویی میشود.
محمود رضا عراقی افزود: با راهاندازی این سامانه، نظارت مستمر مردم بر عملکرد مسؤولان محقق میشود که یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی است.
حجتالاسلام فاضلیان: با سامانه ۱۳۷همه شهروندان یکسان از خدمات بهره مند میشوند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز به فرمایشات رهبر انقلاب اشاره و بیان کرد: همه باید لباس خدمت بر تن کنیم و در کنار یکدیگر به مردم کمک کنیم.
حجتالاسلام سید حسن فاضلیان با بیان اینکه کلمه ۱۳۷، یک کلمه واسع است، عنوان کرد: به نظر بنده، ۱۳۷ مساوی با آباد کننده است.
وی با بیان اینکه آن پاکبان که در سرما، گرما و سختی خدمت میکند، از عشق به خدا و مردم است، عنوان کرد: وقتی به مناطق بالای شهر میرسید، باید همان را در مناطق پایین شهر هم انجام دهید، اگر کوی استادان یاسمن و نسترن میکارید در کوی خضر هم باید همینها را بکارید.
حجتالاسلام فاضلیان بیان کرد: برای راهاندازی این سامانه زحماتی کشیده شده است که همه شهروندان یکسان از خدمات بهره مند شوند و عدالت برقرار شود.
بادامینجات: سامانه ۱۳۷یکی از جورچینهای شهر الکترونیک و هوشمند است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این مراسم، با اشاره به اینکه شهروندان نمونه همدان به مدیریت شهری کمک میکنند، گفت: پس از گذشت ۱۵ ماه از راهاندازی آزمایشی سامانه ۱۳۷، امروز آغاز رسمی فعالیت این سامانه است.
حمید بادامی نجات اظهار کرد: زحمات بسیاری در مدیریت شهری در ۱۵ ماه گذشته انجام شد تا سامانهای در تراز کلان شهر همدان داشته باشیم و رضایت مندی شهروندان را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: این سامانه یکی از جورچینهای شهر الکترونیک و هوشمند است که البته برای دستیابی به شهر هوشمند نیاز به تأمین زیر ساختها است.
بادامی نجات به تهیه پلت فرم شهر هوشمند توسط مدیریت شهری اشاره و بیان کرد: بنا داریم همدان را به عنوان آزمونه شهر هوشمند معرفی کنیم و یکی از اهداف ما تکمیل پروژهها و دیگر زیرساختهای شهر هوشمند است.
وی با بیان این مطلب که سامانه ۱۳۷ کمک کرده است تا ارتباط نزدیک تری با مردم داشته باشیم و فعالیتهای مدیریت شهری را به اطلاع مردم برسانیم، عنوان کرد: اولین حسن این سامانه برون سپاری امور به تک تک شهروندان است.
بادامینجات تصریح کرد: شهروندان ایرادات را بهتر میبیینند و به ما میگویند تا کارها بهتر انجام شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امروزه شهرها در حال گسترش هستند و در شهر ۶۰۰ هزار نفری مانند همدان امکان جوابگویی حضوری به شهروندان نیست، گفت: این سامانه تک تک نظرات و پیشنهادات را از طریق فناوری به گوش مدیریت شهری میرساند، زمانی که در دادهها ضعف داشته باشیم، در اولویت بندی دچار مشکل میشویم و زمانی که اولویت را درست تشخیص ندهیم دچار مشکل میشویم و بهترین راه کسب اطلاعات، دریافت آن از خود مردم است و بهترین روش فناوری است.
بادامی نجات عنوان کرد: هدف ما این است که خدمت را نزد مردم بیاوریم و این سامانه روزنه امیدی بود که شهر الکترونیک و هوشمند را پایدار کنیم.
وی تصریح کرد: شهرداری بیش از هزار خدمت به مردم ارائه میدهد و هدف ما این است که این خدمات به سریعترین روش باشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در حوزه فناوری کارهای زیادی انجام شده است، عنوان کرد: اگرچه ممکن است این اقدامات به چشم نیاید اما زمانی که زیر ساختهای فناوری مانند سرورها تکمیل میشود و نتایج را میبینیم، رضایت مندی ایجاد میشود.
بادامی نجات اظهار کرد: در حوزه سامانه ۱۳۷ زحمات بسیاری کشیده شد و این بستر آماده شده است و فضایی آماده شده که شهروندان با کمترین زمان با مدیریت شهری ارتباط بگیرند و دادهها تبدیل به یک سری جدولها میشود تا اولویتها در شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان اصلاح شود و هر چه مشارکت شهروندان بیشتر شود به طور قطع در خدمات دهی تأثیر گذار است.
بادامی نجات اضافه کرد: ۱۵ ماه زحمات مدیریت شهری به ثمر نشسته است و با افتتاح این پروژه این امید میرود که سایر پروژههای فناوری مدیریت شهری نیز افتتاح شود.
وی ابراز کرد: اعتقاد ما در شورا این است که پروژههای فناوری در همدان رشد کند و زیر ساختهای آن را هم آماده کرده ایم و تلاش میکنیم همدان تبدیل به قطب فناوری کشور شود و به سمت الکترونیک سازی پیش برود.
صوفی: ۱۳۷، سامانه پاسخگوی مدیریت شهری به شهروندان است
شهردار همدان هم در این مراسم، اظهار کرد: اگر میخواهیم شهر خوب و در خور همدان داشته باشیم باید خود را در بوته نقد قرار دهیم که این کار را انجام دادیم و از طرف دیگر ارتباط با مردم را بالا ببریم و هرچه که توان مدیریتی بالا داشته باشیم باز هم باید به سامانههای روز دسترسی داشته باشیم.
عباس صوفی بیان کرد: سامانه ۱۳۷ اهمیت این موضوع را نشان داد به طوری که در زمان سیل سه هزار تماس با آن صورت گرفت.
وی تصریح کرد: سامانه ۱۳۷ با یک بستر خوب و کار کارشناسی راهاندازی شد و ۲۵۰ جلسه تخصصی در حوزه فعالیتهای آن برگزار شد که این سامانه پس از ۱۵ ماه به بلوغ خود رسیده است.
صوفی با اشاره به اینکه این سامانه پاسخگوی مدیریت شهری به شهروندان است، ابراز کرد: برخی درخواستهای مردم اورژانسی است که باید ظرف ۲۴ ساعت پاسخ داده شود، از همین رو این جای خالی حس میشد، که شهروندان برای این خدمات فوریتی تماس بگیرند.
شهردار همدان عنوان کرد: سامانه ۱۳۷ راهاندازی شد و این اتفاق خوب افتاد تا پاسخگوی مردم باشیم و رضایت مندی مردم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه قصد داریم، روز به روز نرم افزار را به کیفیت لازم برسانیم، عنوان کرد: ۱۲ هزار درخواست طی این ۱۵ ماه ثبت، ارجاع و پیگیری و ثبت بازخورد شده است، ۸۹ هزار تماس ورودی و خروجی ثبت شده است و بیشتر از ۴۴ هزار تماس ورودی داشتیم.
فتحی عضو شورای اجتماعی محلات: ۱۳۷ راه ارتباطی مردم با مدیران شهری است
فتحی عضو شورای اجتماعی محلات از کوی محمدیه، در این مراسم گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان نهاد مردمی است و یک هزار خدمت را به مردم ارائه میدهد.
وی بیان کرد: اغلب مردم این هزار خدمت را به فراموشی میسپرند، یکی از راههایی که ارتباط بین مردم و شهرداری همدان، برقرار شود همین سامانه ۱۳۷ است.
فتحی اظهار کرد: شورای اجتماعی محلات ایجاد شده و ارتباط تنگاتنگ را بین شهروندان و مدیریت شهری ایجاد میکند.
وی عنوان کرد: شهرداری همدان با جسارتی که کرده خودش را مورد نقد قرار داده است و اگر مجوعهای نقد نشود دچار فساد میشود و نهادی که مورد نقد قرار میگیرد خدماتش بهتر میشود و البته نقد مردم مچ گیری نیست.
این شهروند ادامه داد: حاشیه شهر مشکلات عدیده دارد که اگر ارتباط بین مدیریت شهری و شهروندان زیاد باشد به نتایجی مطلوب خواهیم رسید.
وی گفت: اگرچه امکانات محدود است، اما همین امکانات محدود باید در راستای مطالبات بر حق مردم هزینه شود و برای برنامهریزی شهر اطلاعات مردمی به کار میآید.
در پایان این مراسم، از تمبر یادبود ۱۳۷ شهرداری همدان به عنوان اولین تمبر این سامانه که ثبت جهانی شده است و کتاب خدمترسانی ۱۳۷، با عنوان شهروند مشارکتجو، شهرداری پاسخگو رونمایی شد، همچنین از همیاران ۱۳۷ که در راهاندازی آن کمک کردند تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید