فوتبال شهرداری را “پَر” ندادیم

فوتبال شهرداری را “پَر” ندادیم

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مخالفت خود با تیمداری شهرداری همدان، گفت: ما فوتبال همدان را “پَر” ندادیم، آزاد و رهایش کردیم تا به اهلش بسپاریم.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی مجموعه و عوامل تیم فوتبال شهرداری همدان افزود: ما فوتبال همدان را “پَر” ندادیم، آزاد و رهایش کردیم تا به اهلش بسپاریم، تا درست در باغ خود رشد کند!
صفری افلاکی اضافه کرد: اگر امروز یک تیم و باشگاه کاملا خصوصی وحرفه‌ای تشکیل شود، ۱۰ سال بعد درختی ریشه‌دار و پرثمر در فوتبال شهر خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بنده خود ۱۰ سال فوتبالیست بوده و تا این سن هم بارها به طور تفریحی فوتبال بازی کرده‌ام، اظهار داشت: به دلایلی که بعدا خواهم گفت، فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی را به عنوان ورزش، بازی و تفریح می پسندم اما به عنوان تب اجتماعی و هیجانات شدید، دلالی، سرمایه‌داری و باندبازی و … فوتبال را نمی پسندم.
وی ادامه داد: تبدیل فوتبال به صنعت بیش از آنکه “ورزشکار” و ” نرمشکار پرور” باشد، “هوادار پرور” بوده و “تماشاچی پرور.‌!!
وی با بیان اینکه قوانین ملی و قوانین فیفا و afc ، باشگاه‌های فوتبال را از وابستگی به مجموعه‌های دولتی و نیمه دولتی منع می‌کنند، افزود: قطعا قوانین فیفا با همه سختگیری‌هایش در راستای رشد فوتبال و نه محدودیت آن است که در این خصوص نیز مطالبی را منتشر خواهم کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان، حرفه‌ای شدن فوتبال کشور را در گرو استقلال کامل آن از تصمیمات و حواشی سیاسی دانست و گفت: کشور ژاپن ۱۰ سال فوتبال بزرگسال خود را رها کرد و از صفر و از مقطع نونهال به طور اصولی کار کرد تا اینکه به این موفقیت رسید.
صفری افلاکی اضافه کرد: اساسا ما ملت عجولی هستیم و اقتصاد نفتی موجب اتخاذ تصمیمات “نفتی” در ما شده است یعنی فکر می‌کنیم با پول بدون زحمت و رعایت قواعد می‌توانیم زمان طبیعی رشد یک تیم رو هم بخریم!!
وی به جلسه نشست تخصصی بررسی ابعاد مختلف” تیم داری شهرداری همدان در لیگ دسته یک فوتبال کشور” در مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان اشاره کرد وبا بیان اینکه این نشست سخنان بنده دستمایه تخریب و چنگ اندازی شده است، افزود: سخنان و جملات بنده در این جلسه بسیار ناقص فهم شده و بعضا تقطیع شده است!
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این خصوص توضیح داد: چرا که بنده در آن جلسه تاکید به رشته‌های پایه، ورزش و بازی بومی محلی با تاکید بر تحرک و جنب و جوش داشته‌ام و اصلا در صدد معرفی جایگزینی آن برای فوتبال نبوده‌ام! و بیان کردم اینها از مصادیق همگانی کردن ورزش است که از وظیفه ذاتی شهرداری محسوب می‌شود.
صفری افلاکی با تاکید بر اینکه شهرداری باید عدالت و انصاف نسبی را در حمایت از سایر رشته‌های ورزشی رعایت کند، افزود: از طرف شهرداری به رشته‌های ورزشی دیگر تقریبا هیچگونه بودجه‌ای اختصاص داده نشده است و ورزش‌های پایه، بومی و محلی، ورزش‌های مورد تاکید اسلام و غیره هیچ سهمی از بودجه نداشته‌اند! همه هم متوقع و متقاضی‌اند و از این تبعیض گلایه‌مندند که گلایۀ به حقی است!
وی در پایان سخنانش اظهار داشت: امیدوارم بتوانم مطالب بیشتری جهت روشنگری افکار عمومی بیان کنم!

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *