مدیران در امر سرمایه‌گذاری شجاعت عمل داشته باشند

مدیران در امر سرمایه‌گذاری شجاعت عمل داشته باشند

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیران شهرداری در امر سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار باید شجاعت عمل داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی نجات در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و مالی شورا افزود: شهردار همدان علیرغم وعده‌هایی که داده است تاکنون نتوانسته کاری در زمینه سرمایه‌گذاری انجام دهد.
بادامی‌نجات با بیان اینکه درآمدهای پایدار شهری همدان بسیار اندک است، اضافه کرد: متاسفانه خلاقیتی در شهرداری برای ایجاد درآمدهای پایدار مشاهده نمی شود.
وی با اشاره به ظرفیت سازمان سرمایه‌گذاری و گردشگری شهرداری همدان، اظهار داشت: انتظار می رود این سازمان در حد ظرفیت خود بتواند در این حوزه بهتر عمل کند.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه املاک شهرداری نوعی سرمایه محسوب می‌شود، یادآور شد: چنانچه نتوانیم از سرمایه، مولد ایجاد کنیم هیچ ارزشی نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: شهرداری در فروش املاک خود باید از خام‌فروشی بپرهیزد چرا که می‌توان با ایجاد ارزش افزوده درآمد برای شهرداری ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه در جذب سرمایه‌گذار باید نگاه دوسویه داشت، افزود: سود حاصل از مشارکت در سرمایه گذاری باید برای دو طرف سرمایه‌گذار و شهرداری باشد.
وی با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان شهرداری همدان، اظهار داشت: این کارخانه یکی از ظرفیت‌های خوب سرمایه شهرداری است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده و از آن استفاده شود.
بادامی‌نجات با اشاره به تاکید شورای شهر در حمایت از سرمایه‌گذار، انتقاد کرد: شهرداری همدان با وجود گستردگی کارها و بزرگی شهر و ظرفیت های موجود چگونه نتوانسته است تاکنون در حوزه سرمایه‌گذاری موفق عمل کند.

مردانی: ورود سرمایه گذار بخش خصوصی برای کارخانه سیمان شهرداری

رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حوزه سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در حال حاضر چندین پروژه سرمایه گذاری در دست داریم که میتوانیم با همت و همکاری هم به سرانجام برسانیم.
حسین مردانه کارخانه سیمان را یکی از مباحث مهم حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری همدان برشمرد و گفت: در راستای حل مشکل این واحد اقتصادی جلسات متعددی برگزار شده و با بخش خصوصی در زمینه آن وارد مذاکره شده‌ایم.
وی از استقبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای کارخانه سیمان شهرداری همدان خبر داد و اضافه کرد: چنانچه این کارخانه راه‌اندازی شود تقریباً ۱۰۰ درصد سیمان مورد نیاز شهرداری را می‌تواند تامین کند.
گفتنی است؛ در ادامه جلسه اعضای کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و مالی شورای شهر به بررسی نامه‌های مربوطه پرداختند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *