مدیران شأن و حرمت مردم همدان را رعایت کنند

مدیران شأن و حرمت مردم همدان را رعایت کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اظهارات مدیر یکی از سازمان‌های استان در خصوص مردم همدان گفت: نمایندگان مردم کهن شهر همدان در پارلمان شهری از مدیران درخواست دارند که در اظهاراتشان با عنایت به شرایط سخت اقتصادی و فشارهای روحی رعایت شأن و حرمت مردم نجیب و فهیم دارالمؤمنین همدان را رعایت کنند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، ابراهیم مولوی در هفتاد و هفتمین جلسه صحن شورا اضافه کرد: به فرمایش حضرت امام خمینی (ره ) مردم ولی نعمتان ما هستند و همه مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خادم و خدمت گزار ملت بزرگ ایران هستند و به کار بردن القاب توهین آمیز جای بسی تاسف دارد.
وی اظهار کرد: استفاده از الفاظ توهین آمیز از طرف یک مدیر برای شهروندان فهیم و باشعور پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین درست نیست و حتما بایستی جبران شود.
مولوی همچنین با اشاره به بازدید میدانی گروهی از اساتید، متخصصان و صاحبنظران حوزه شهرسازی از شهر در هفته گذشته، گفت: با عنایت خداوند متعال هفته آینده اسنادی در خصوص نامه اساتید برای مطالعات طرح جامع شهری همدان به دست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی خواهد رسید.
مولوی با انتقاد از به کارگیری مدیران غیربومی و غیر متخصص و مشکلات مطرح شده در مطالعات طرح جامع شهری همدان، افزود: نتیجه به کارگیری مدیران غیربومی و پروازی در همدان همین مشکلات مطالعات طرح جامع شهری خواهد بود که سه سال است به طول انجامیده و این امر زمینه رانت خواری برای سودجویان را ایجاد می‌کند.

کاوسی‌امید: تعرفه عوارض به صورت ساده و شفاف تنظیم شود

سخنگوی شورای شهر همدان نیز با اشاره به اقدام شهرداری در گرفتن مشاور جدید برای شناسایی پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی، اضافه کرد: وقتی طرح جامع شهری همدان در حال بازنگری است تعیین مشاور دیگر کار غیرکارشناسانه‌ است.
اکبر کاوسی‌امید گفت: تعرفه عوارض ۱۴۰۰ شهرداری‌ها در جهت احقاق حقوق شهروندان بوده و باید به صورت ساده و شفاف تنظیم و تصویب شده و افزایش تعرفه منطقی لحاظ شود.
وی همچنین به حادثه اخیر در پل شهید سردار همدانی اشاره و تأکید کرد: شهردار باید برای گرفتن مشاور جدید در مورد معرفی پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی و اتفاق پل شهید همدانی در صحن شورا حضور یافته و پاسخ گوی اعضای شورا و افکار عمومی باشد.

نوراله‌زاده: افزایش محدوده و ارتفاع هم زمان با هم متناقض است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون برای بررسی مطالعات طرح جامع شهری، اظهار کرد: مدیر پروژه‌ها طرح در نخستین روز جلسه بررسی مطالعات مرحله پیشنهادات برای توضیح مطالعات حضور نیافت و تنها کارشناس آن شرکت کرده بود، در صورتی که در قرارداد مشاور مطرح شده است که باید دفتر مشاور مقیم و نماینده در همدان داشته باشد، این در حالی است که مشاور، نماینده به صورت دائمی در همدان ندارد، براین اساس برای تردد راحت مشاور مجبور به برگزاری جلسات فشرده پشت سرهم در هفته گذشته بودیم.
نرگس نوراله‌زاده با بیان اینکه مشاور طرح جامع شهری همدان اهتمامی برای اصلاح اشکالات مطرح شده طرح ندارد، اظهار کرد: در پهنه بندی مطالعات طرح جامع، سرانه‌های عمومی از جمله آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، درمانی و فضای‌سبز پایین بوده و مشاور باید براساس شرح وظایف هر ناحیه را جزء به جزء گزارش دهد که به این گونه اقدام نکرده و تاکنون هیچ یک از موارد خواسته شده جلسه نیز اصلاح نشده است.
وی اضافه کرد: در خصوص پهنه‌های بلندمرتبه نیز مشاور جداگانه‌ای از سوی شهرداری گرفته شده که متأسفانه فاقد شرح خدمات و قرارداد است و در مطالعات ارائه شده بجز دو پهنه سایر پهنه‌های شهر جزو مناطق واجد شرایط بلندمرتبه پیش‌بینی شده بدون توجه به شیب موجود زمین در همدان که مناطق شمالی به سمت مناطق جنوبی افزایش شیب طبیعی زمین را شاهد هستیم.
وی در خصوص پهنه‌های اصلاح شده جدید مشاور، اظهار کرد: افزایش محدوده و افزایش ارتفاع در پهنه‌ها از لحاظ شهرسازی برای تأمین مقدار معینی جمعیت در آینده با هم تناقض دارد و این در آینده مشکلاتی را برای شهر همدان ایجاد خواهد کرد.
وی با انتقاد از اینکه علیرغم اشکالات طرح جامع شهری همدان شهرداری باز مطالعات طرح ۵ ساله خود و نیز ورودی‌های شهر همدان را به همین مشاور واگذار کرده است، گفت: این اقدام جای بسی تامل دارد.

تجلیل از برگزیدگان برتر قرآنی در صحن شورا

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ در این جلسه توسط رئیس و اعضای شورای شهر همدان، از رتبه‌های برتر قرآن آموزان جامعه القرآن کریم همدان در بیست و دومین جشنواره قرآنی جامعه القرآن کریم کشوری تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *