نشست‌های مجمع مشورتی رؤسای شوراها،‌ توسعه شهرها را به دنبال دارد

نشست‌های مجمع مشورتی رؤسای شوراها،‌ توسعه شهرها را به دنبال دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری  شورای اسلامی شهر همدان گفت: نشست‌های مجمع مشورتی رؤسای شوراهای شهر باعث توسعه شهر شده و مسیر پیشرفت یک شهر را هموار می‌کند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح دستاوردهای شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورای شهر کلان شهرها و مراکز استان ها وشهرداران کلانشهرها با تأکید بر اینکه خروجی همه این موارد باید به نفع مردم باشد، افزود: شورای اسلامی شهر همدان نیز به دنبال حل مشکلات و ارتقا و توسعه شهر هستند.

فتحی  با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلفی در این اجلاس تشکیل شد ، تصریح کرد: کمیسیون شهرسازی و معماری، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون  اقتصادی و حقوقی و کمیسیون خدمات شهری در این اجلاس تشکیل و مسائل روز در آن‌ها مطرح و تشریح شد.

وی افزود: موارد مطرح شده در کمیسیون‌های اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورای شهر کلان شهرها و مراکز استان ها به همدان نیز بازمی‌گشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های ما افزایش قیمت‌ها و گران‌تر تمام شدن پروژه‌های شهری نسبت به قراردادهای معقد شده بود، ادامه داد: با افزایش یکباره قیمت‌ها پیمانکاران یا باید چندین میلیارد تومان ضرر را متحمل  می‌شدند.

فتحی با بیان اینکه در کمیسیون شهرسازی و معماری این مسأله مطرح و برای آن راهکارهایی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: بنابراین قرار شد که قیمت مصالح به روز حساب شود تا مشکلات پیمانکاران کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه آرای وحدت رویه دیوان نیز در این کمیسیون‌ها مطرح شد، گفت: برخی از مسائل شهری در شهرهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای آن نسخه واحد پیچید.

این عضو شورای شهر همدان اظهار کرد: آژانس‌های اینترنتی باید متناسب با بافت و شرایط شهرها به فعالیت بپردازند و نباید با یک نگاه در کشور دیده شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز شهرهایی چون همدان وجود آژانس‌های اینترنتی است که شاید برای شهرهای بزرگی چون تهران که آمار بیکاری پایین است و مسیرها طولانی هستند مناسب باشد اما در شهری مثل همدان با ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی مناسب نیست.

فتحی با بیان اینکه با توجه به مجوز این آژانس‌ها از وزارت صنعت و معدن و تجارت نمی‌توانیم ورود داشته باشیم، بیان کرد: در کمیسیون‌های اجلاس قانون ارزش افزوده، مسائل مربوط به آلودگی هوا و محیط زیست و قطار شهری نیز مطرح شد که هر یک در شهرهای مختلف تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.

فتحی با بیان اینکه اکثر موارد مطرح شده در کمیسیون‌ها به همدان نیز بازمی‌گشت، افزود: دائمی شدن دبیرخانه اجلاس توسط همدان پیشنهاد شد که تحقق این مهم در همدان باعث می‌شود در طول سال این پیگیری‌ها را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان  ادامه داد: هرچه مراودات همدان با دیگر شهرها افزایش یابد و رفت و آمد به همدان روند سعودی به خود بگیرد، اشتغال بیشتری نیز برای خدمات‌دهی به این گردشگران ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از میهمانان بودند که برای نخستین بار به همدان سفر می‌کردند از این پس به عنوان یک سفیر برای معرفی ظرفیت‌های همدان عمل خواهند کرد.

در ادامه رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان به قرائت مصوبات کمیسیون‌های اجلاس پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *