نگاه ریزبینانه‌تر به مشکلات شهری با شوراهای اجتماعی محلات

نگاه ریزبینانه‌تر به مشکلات شهری با شوراهای اجتماعی محلات

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تشکیل شورای اجتماعی محلات زمینه ساز نگاه ریزبینانه‌تر به مشکلات شهری و افزایش مشارکت شهروندان است.


به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، حمید بادامی نجات عصر سه شنبه در جشن بزرگ سازمان‌های مردم نهاد افزود: یکی از شیوه‌های جلب مشارکت محله‌ای، ایجاد شوراهای اجتماعی محلات است که به دلیل شکل ساختاری، برنامه‌ها و مصوبات از الگوی نوینی تبعیت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند باعث نگاه ریز بینانه‌تر مدیریت شهری به مشکلات محلات و هم چنین برانگیختن حس مشارکت شهروندی و مدیریت بهتر شهر و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم همدان شود.
عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه با شکل گیری شورای اجتماعی محلات شاخص‌های شهری افزایش یافته و این مهم ارتباط مستقیمی با تفکر شورایی در محلات دارد اظهار کرد: تشکیل شورای اجتماعی محلات بدون تردید مشکلات مردم را کاهش می‌دهد و پیگیری امور توسط مسؤولان را هموار می‌کند.
بادامی نجات ادامه داد: شورای اجتماعی محلات در چهار ناحیه شهر به تازگی به صورت آزمونه آغاز شده و هشت محله دیگر نیز به تعداد آنها اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات در چهار محله کوی جولان، شهید مدرس، محمدیه و کوثر تشکیل شده خاطرنشان کرد: همدان دارای ۱۲ ناحیه و ۷۵ محله است که بر اساس برنامه در هر یک از نواحی یک شورای اجتماعی محلات تشکیل می‌شود.
گفتنی است این مراسم در پارک پرواز برگزار شد و استاندار همدان نیز پیامی به این مناسبت و برای این مراسم صادر کرد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *