همدان شهروندان برگزیده‌اش را شناخت

همدان شهروندان برگزیده‌اش را شناخت

عصر امروز جمعه در آیین پایان جشنواره شهروندان برگزیده همدان از ۱۸ شهروند برگزیده شهر تجلیل و قدردانی شد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان به نقل از روزنامه هگمتانه، عصر امروز آیین پایان جشنواره شهروندان برگزیده همدان در تالار همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برگزار شد.
عوامل فنی و اجرایی صداوسیمای مرکز همدان دقایقی پیش از آغاز مراسم برای فراهم کردن شرایط مطلوب پخش زنده تلویزیونی این آیین در تلاش و تکاپو بودند.
صوت زیبا و آرامش‌بخش حاج مهدی ساعد آغازبخش این آیین بود و میهمانان مراسم، زن و مرد، پیر و جوان، کودکان و نوجوانان لحظه به لحظه از راه می‌رسیدند و بر شکوه مراسم افزوده می‌شد.
جایگاه ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری نیز که برای پوشش مراسم حضور یافته بودند در نوع خود جالب توجه بود.
در حاشیه این مراسم و در ایستگاه تنفس، میهمانان به گرمی اما با طعمی خنک و فرح‌بخش پذیرایی شدند و بیانیه هیأت داوران در خصوص جشنواره شهروندان برگزیده توسط مجری مراسم قرائت شد که در آن روند گزینش شهروندان برگزیده و منتخب به تفصیل شرح داده شده بود.
گروه نسیم حیات نیز در این مراسم از سرود خود با عنوان مهد مهربانی رونمایی کردند.
تجلیل و قدردانی از خانواده شهید خوش‌لفظ با حضور نماینده ولی فقیه در استان، شهردار همدان، رئیس شورای اسلامی شهر، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان نیز از دیگر بخش‌های مراسم بود.
همچنین پخش نماهنگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن از شهید خوش‌لفظ و شهید چیت‌سازیان نیز سخن به میان آمد، قطره اشکی بر گوشه چشمان حاضران جاری ساخت.

صوفی: برگزاری جشنواره شهروند برگزیده روشی مؤثر برای توسعه زیرساختی فرهنگ شهروندی

 رئیس جشنواره شهروندان برگزیده در این مراسم با بیان اینکه پیشینه شهر همدان باعث شد مجموعه مدیریت شهری فرهنگ و رفتار شهروندی را بر مبنای وظایف شهروندی در اولویت قرار دهد، گفت: شهر ایده‌آل با محوریت توجه به فرهنگ رفتار شهروندان به دست می‌آید.
عباس صوفی با اشاره به اینکه امیدواریم شهروندان مشارکت‌پذیر داشته باشیم، عنوان کرد: تبیین فرهنگ رفتار شهروندان در حوزه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین هدف‌های شکل‌گیری آموزش‌های شهروندی است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره شهروند برگزیده روشی مؤثر در راستای توسعه زیرساختی فرهنگ شهروندی است، گفت: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در پی تعاملات شهری هستند که اقدامات انجام شده نشان‌دهنده آن است که تعاملات بین شهروندان و مجموعه شهری برای رسیدن به شهری ایده‌آل است.
ثبت نام یک هزار و ۶۲۵ نفر در جشنواره شهروند برگزیده
وی با بیان اینکه تشکیل شورای اجتماعی محلات گامی به سوی تعاملات اثربخش است، گفت: یک هزار و ۶۲۵ نفر در وبگاه جشنواره شهروند برگزیده به صورت خوداظهاری و معرفی دیگران ثبت‌نام کردند.
رئیس جشنواره شهروندان برگزیده با اشاره به اینکه ۱۸ شهروند برگزیده انتخاب شدند، گفت: کمیته داوری، اجرایی و رسانه زحمات بسیاری برای برگزاری جشنواره انجام دادند.
صوفی گفت: صداوسیما ۷۰ شب به صورت زنده در کنار خبررسانی رسانه‌ها برنامه اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه اگر شهروندان آگاه به وظایف خود نداشته باشیم نمی‌توانیم شهری ایده‌آل داشته باشیم.
رئیس جشنواره شهروندان برگزیده با اشاره به اینکه ملاک انتخاب شهروند برگزیده سال ۹۸ عمل به وظایف شهروندی است، گفت: شهروندان برگزیده سرمایه‌های توانمند جامعه، یاری‌سان و همراه مدیریت شهری در تمامی عرصه‌های مختلف هستند که در راستای کمک به توسعه و تقویت اهداف مدیریت شهری گام برمی‌دارند.
صوفی با بیان اینکه ماهیت برگزاری این جشنواره مردمی الگوگیری شهروندان از ویژگی شهروندان برگزیده است، گفت: در مجموع مقوله فرهنگ، مؤلفه مهم مدیریت شهری است و جشنواره شهروندان برگزیده نیز در چارچوب معیارهای فرهنگی و اجتماعی است.

گردان: جشنواره «شهروند برگزیده» سطح مشارکت شهری را افزایش می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه اصلی‌ترین عنصر برتری‌بخشی در پیشرفت شهرهای مطرح امروزی، انسان‌هایی هستند که در آن شهرها به عنوان «شهروند»، زندگی می‌کنند و اجتماع شهری را تشکیل می‌دهند گفت: همدان به عنوان شهری که پیشینه تمدن و هویت عظیم بر پایه هویت ایرانی- اسلامی در خود نهفته دارد، با شهروندانش و مفاخر و مشاهیرش شناخته می‌شود.
کامران گردان با اشاره به اینکه همدان شهری است که فرزندانش همواره نخبگی و فرهیختگی را در عرصه رشد و پیشرفت سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند اظهار کرد: اگر شهر همدان بخواهد در چشم‌انداز ۱۴۰۴، نمونه در فرهنگ شهروندی باشد، باید شهروندان نمونه داشته باشد و این نیازمند آن است که از میان ساکنان شهر، کسانی که به واقع در راستای رشد شهر و جامعه شهری همدان حرکت می‌کنند، به عنوان الگوهایی برای سایر شهروندان، معرفی شوند و از آنها تقدیر شود تا راه و رسم فرهیختگی و تلاش برای نمونه و اسوه شدن در بین مردم شهر، جایی برای خود باز کند.
گردان تصریح کرد: از این‌رو به‌منظور توجه ویژه به شهروندان و پاسداشت تلاش‌های داوطلبانه و پویایی آنها در بهبود زندگی شهری، ارج نهادن به فعالیت‌ها و مشارکت شهروندان در اداره امور و سهیم شدن و تأثیرگذاری آنها در تصمیم‌گیری‌ها و اداره شهر مورد توجه است.
گردان افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری با نگاه به ترویج فرهنگ شهروندی، افزایش احساس تعلق خاطر به شهر و رشد سرمایه‌های اجتماعی در میان مردم، انتخاب «شهروند برگزیده» را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی بیان کرد: اتاق فکر مدیریت شهری همدان با هدف ارتقای سطح مشارکت شهروندان در امور شهر به عنوان مهمترین گام در مسیر پیشبرد اهداف مدیریت شهری، ایجاد شده است که برگزاری «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» یکی از گزینه‌های رسیدن به این هدف، محسوب می‌شود.
این مسؤول با اشاره به اینکه جشنواره شهروندان برگزیده، آموزش شهروندی، شورای اجتماعی محلات و پیوست‌نگاری اجتماعی از شاخص‌ترین سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود عنوان کرد: این موارد هر یک مکمل یکدیگرند تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در شهر باشیم و در مجموع اداره امور شهر در دستانِ مردم شهر باشد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره شهروندان برگزیده همدان این بار هم در چهارچوب ایجاد تعاملات اثربخش اجتماعی میان شهروندان عامل به وظایف شهروندی و مدیریت شهری همراه با چشم‌انداز رسیدن به شهر برتر برگزار شد تا حسِ مسؤولیت داوطلبانه شهروندان را برانگیزد،‌بیان کرد: برگزاری این جشنواره، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند دور پنجم شورای اسلامی شهر همدان در راستای جذب مشارکت مردمی است.
وی گفت: معتقدیم بدون مشارکت شهروندان، در پیشبرد امور شهر، توسعه پایدار و توزیع متوازن امکانات شهری موفق نخواهیم شد.
گردان با اشاره به اینکه مشارکت‌پذیری مردم، صرفاً به پرداخت عوارض شهرداری ختم نمی‌شود عنوان کرد: حضور فعالانه و مسؤولانه آنها در تمامی امور شهری و از سوی دیگر نگهداری و حفاظت از تجهیزات و اموال عمومی از جمله وسایل حمل‌ونقل عمومی، مبلمان شهری، فضای سبز و سایر موارد به عنوان ناظر، به طور قطع هزینه‌های مدیریت شهری را کاهش خواهد داد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در مجموع «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» در راستای کمک به ایده «شهر ما خانه ماست»، یکی از ابزارها و فعالیت‌های اثربخش محسوب می‌شود.
این مسؤول افزود: امسال هم به مانند سال گذشته رویکرد حمایتی رسانه‌ها و صداوسیمای مرکز همدان در راستای تبیین اهداف جشنواره و جذب هر چه بهتر و بیشتر مشارکت‌های شهروندان، ارزشمند بود که در کنار مدیریت شهری و پا به پای آنها، حرکت کردند.
وی بیان کرد: خوشبختانه امروز در اختتامیه جشنواره به همت مردم و مدیریت شهری، شهروندان برگزیده‎ای که فعالیت و خدمات ارزنده‌ای در راستای اشاعه و تحکیم فرهنگ شهروندی داشته‌اند، به عنوان الگو معرفی می‌شوند.
گردان افزود: در این راستا امیدوارم تلاش دست‌اندرکاران جشنواره به بار نشسته باشد و ارتباط مردم و مدیریت شهری، پایدار و همیشگی باشد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم این جشنواره را به صورت دائمی و هر ساله در هفته همدان با محوریت گستره‌تر، داشته باشیم عنوان کرد: سیاست‌گذاری ۴ ساله شورای پنجم بر مبنای برگزاری سالانه آن است تا این مهم به عنوان یک رویداد فرهنگی-اجتماعی در کشور الگو شود و در نهایت همدان به شهری تبدیل شود که همه مردم، حسِ تعلق خاطر واقعی‌تر نسبت به شهر خودشان، بروز دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی: باید مسؤول برگزیده هم داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در آیین اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان و سایر دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره شهروند برگزیده اظهار کرد: حضرت ولی‌عصر(عج) به عنوان یک انسان کامل که در رفتار فردی و اجتماعی خود نمونه است به معنای واقعی یک برگزیده است که با عقلانیت رفتار می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه انتخاب شهروند نمونه در شهر همدان کار بسیار دشواری است، ادامه داد: ما شهروندان برگزیده و نمونه بسیاری در شهر همدان داریم که به نظرم کمیته داوران این جشنواره کار بسیار دشواری را بر عهده داشتند.
وی با اشاره به بوعلی سینا بزرگترین فیلسوف عالم اسلام نیز افزود: ما در بین فلاسفه مردان بزرگ و نابغه‌ای همچون سهروردی، ملاصدرا و… داریم اما بوعلی سینا در عقلانی فکر کردن نمونه ندارد.
وی خاطرنشان کرد: از یک طرف بوعلی سینا نماد عقلانیت بشر است و از طرف دیگر باباطاهر نماد عاطفه و احساسات بشر است.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: همدان شهری است که این دو شخصیت بزرگ یعنی بوعلی و باباطاهر را به خود دیده است و ترکیب عقل و احساس را نشان داده است بنابراین در چنین شهری انتخاب شهروند نمونه دشوار است.
وی با تأکید بر اینکه انسان ناچار است اجتماعی زندگی کند، ادامه داد:‌ اجتماعی زندگی کردن یعنی ورود به عرصه تزاحمات اجتماعی و تعارض سلیقه‌ها که در واقع راهی غیر از این هم نیست.
امام جمعه همدان اضافه کرد: جوان‌هایی که تشکیل خانواده می‌دهند باید تمرین کنند تا در تعارض سلیقه‌ها رشد پیدا کنند.
وی تصریح کرد: در واقع شهروند نمونه شهروندی است که در تزاحمات اجتماعی، تعارض سلیقه‌ها و تزاحم منافع، از حق خود می‌گذرد تا دیگران به حق خود برسند البته شهروند نمونه علاوه بر تشخیص حق‌ها باید نسبت به حق خود نیز مطالبه‌گر باشد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد برخی شهروندان که مطالباتی دارند بین مطالبات به حق خود و اختیار تکوینی خلط می‌کنند، ادامه داد: در واقع انسان حق به خطر انداختن منافع دیگران را ندارد اما می‌تواند این کار را انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه انسان باید در محدوده حق حرکت کند و از حق خود نیز دفاع کند، اظهار کرد: غالب شهروندانی که در این جشنواره برگزیده و نمونه شده‌اند، از حق خویش گذشتند تا جامعه احیا شود و به تکامل برسد.
وی تصریح کرد: حق حیات از حقوق اصلی بشر است اما کسانی چون شهید خوش‌لفظ و امثال وی از این حق خود گذشتند تا جامعه احیا شود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما باید مسؤول برگزیده هم داشته باشیم و به آن فکر بکنیم و امیدواریم مسؤولان ما نیز به این سمت و سو حرکت کنند.

حاجی بابایی: باید شهرداری را برای کارهای بزرگ کمک کنیم

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در انتخاب شهروندان باید هر عینکی کنار گذاشته شود گفت: باید کاملا مطلق به همدان نگاه شود.
حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه هز چه زمان جلوتر می‌رود این جشنواره زیباتر برگزار می‌شود عنوان کرد: باید به همدان بزرگ در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران نگاه کنیم.
وی گفت: باید همدان به جایگاه واقعی خود برسد که اگر می‌خواهیم به این جایگاه برسیم باید نگاهمان را بزرگ کنیم.
حاجی بابایی با تأکید بر اینکه احترام گذاشتن اولین ویژگی بزرگ بودن است ابراز کرد: در شهر نیاز به انرژی مثبت داریم و باید اشکالات و نقدها را هم بگوییم اما نهضت حرکت را در این شهر باید حس کرد.
وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۱۰ شهرک باید در همدان ساخته شود گفت: همدان یک شهر مهاجرپذیر است که باید فکری به حال آن بکنیم و شهرداری را برای انجام کارهای بزرگ کمک کنیم.

افشاری: برگزیدگان جشنواره با شاخص‌های درست شناسایی شده اند

فرماندار همدان نیز در این آیین ضمن تشکر از شهرداری همدان برای برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده به عنوان راهی برای نمادسازی و الگوسازی در شهر همدان اظهار کرد: ۱۸ شهروند برگزیده این جشنواره را از سال‌های دور می‌شناسم و هیأت داوران جشنواره به خوبی و با شاخص‌های درست این افراد را شناسایی کرده است.
حسین افشاری تصریح کرد: گردشگرانی که از خارج از شهر و کشور به همدان می‌آیند عظمت همدان و ایران را نمایان‌تر می‌کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم این کار ارزشمند به ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی که در گام دوم انقلاب بیشتر به آن نیاز داریم کمک کند.
در پایان این آیین و در بخش جانبی تجلیل از برگزیدگان جشنواره از امید صالحی نیک در حوزه سازمان‌های مردم نهاد، صغری حسنی‌تحصیل در حوزه توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در شهر، داود خلجی فعال حوزه گردشگری و اشتغالزایی، حمیدرضا کاظمی شهروند برگزیده در حوزه ارتقای نشاط اجتماعی در شهر، علیرضا بیگ‌زاده، علی‌اصغر ریحانیان، علی چهاردولی و مسعود نوروزی؛ شهروندان تعامل‌گر با مناطق شهری و در راستای مدیریت مطلوب شهری به ترتیب در مناطق یک تا چهار شهر همدان و دکتر علیمردان شیبانی شهروند برگزیده و افتخاری تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

«کلید شهر» در دستان دکتر شیبانی

گفتنی است دکتر علیمردان شیبانی، مدیرعامل شرکت موکت همدان و رئیس انجمن نساجی ایران به عنوان شهروند برگزیده و افتخاری «کلید شهر» را توسط شهردار همدان دریافت کرد.
این شهروند برگزیده و افتخاری شهرمان در ادامه این آیین اظهار کرد: همشهری بزرگانی چون باباطاهر، بوعلی، عین‌القضات و دیگر بزرگان بودن افتخار کمی نیست.
علیمردان شیبانی به عنوان پایان‌بخش سخنان خود شعری از مجتبی کاشانی را تقدیم حاضران کرد.
همچنین از میرزا محمد سلگی و شهید علی خوش لفظ به عنوان شهروندان برگزیده ایثار و شهادت تجلیل شد.
در بخش دیگری از این آیین زهرا طهماسبی، مرتضی شعبانی، ایران رئوفی، اکرم هاشمی‌نیکو، پیام زمانی و حمید رحیمی به عنوان شهروندان برگزیده سال ۹۸ شهر همدان معرفی و تجلیل شدند.
گفتنی است در آیین اختتامیه جشنواره شهروند برگزیده همدان مرحوم علی‌اصغر حسن‌زاده خانباغی به عنوان شهروند فداکار معرفی و از همسر آن مرحوم تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
شایان ذکر است مرحوم حسن‌زاده خانباغی از پاکبانان زحمتکش و فداکار شهر همدان بود که در سانحه‌ای جان خود را از دست داد و تمام اعضای بدن او طبق وصیت خود وی به نیازمندان پیوند عضو اهدا شد.
همچنین در این آیین از تمبر اختصاصی جشنواره شهروندان برگزیده سال ۹۸ همدان و نیز تمبر اختصاصی عباس صوفی شهردار همدان رونمایی شد.

بیانیه هیأت داوران برای اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده شهر همدان

زندگی و حضور در شهرها، ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد و تعامل بین انسان‌ها در رفتار و اخلاق‌مداری، کمک و تعاون به یکدیگر و همراهی با مدیریت شهر، لازمه این حضور است. جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی زندگی انسانی، برای زندگی در شهرها، غالب بر وجوه فردی آن است. شهروندان برگزیده در شهرها، سرمایه‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی محسوب می‌شوند. حضور شهروندان برگزیده مایه فخر و مباهات است و به این حضور دیگران نیز باید مفتخر باشند.
به دنبال برگزاری موفقیت آمیز جشنواره شهروندان برگزیده در سال گذشته و دریافت تقاضا برای استمرار این امر به صورت سالیانه، در سال جاری شورای سیاست گذاری جشنواره تشکیل و پس از مباحث فراوان و نظرسنجی، اصول کلی و مبانی داوری را بر مبنای فعالیت‌های شهروندان، عمدتاً در راستای مدیریت شهری تدوین و به کمیته داوری ابلاغ نمود. این معیارها عمدتاً به جنبه‌های اجتماعی فعالیت شهروندان در شهر، منطقه و محله ناظر بود. پس از برگزاری چند جلسه و مذاکره، داوران ضریب‌های وزنی و میزان اثرگذاری هر یک از معیارهای داوری را مشخص کرده و به تأیید شورای سیاست‌گذاری رسید. (کمیته داوری متشکل از سه عضو شورای اسلامی شهر همدان، دو عضو هیأت علمی دانشگاهی، مدیرکل یکی از نهادهای فرهنگی و یکی از معاونان شهرداری همدان بود).
در فرآیند ثبت‌نام با روش‌های متفاوت، در مجموع ۱۰۰۰ نفر ثبت‌نام نموده یا معرفی شدند که در این میان ۱۶۰ نفر برای تشکیل پرونده مراجعه نمودند. هیأت داوران معتقد است تمام همشهریان گرامی، جزو شهروندان برگزیده هستند؛ از این‌رو با توجه به محدودیت‌های جشنواره و همچنین معیارهای انتخاب، لاجرم این تعداد انتخاب شدند.
پرونده مراجعان با حضور داوران طی ۱۲ جلسه مطرح و هر داور جداگانه با ارائه امتیاز تصمیم گیری نمود. و نهایتاً با معدل گیری امتیازات و اخذ مصاحبه، شهروندان برگزیده انتخاب شدند؛ بر این اساس تعداد برگزیدگان به شرح زیر است:
– شهروندان فعال و برگزیده به تعداد ۶ نفر
– شهروند فداکار یک نفر
– شهروندان همکار با مناطق شهرداری در راستای اهداف مدیریت مطلوب شهری ۴ نفر
– شهروند افتخاری و خیر بزرگوار مؤثر در ارتقای اشتغال و همچنین توسعه آموزش‌و‌پرورش ۲ نفر
– شهروندان کارآفرین در حوزه گردشگری ۲ نفر
– توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در شهر در راستای ارتقای مدیریت مطلوب شهر یک نفر
– مؤسسه مردم‌نهاد مؤثر در تکریم ارزش‌های انسانی و کمک به معلولان یک نفر
– شهروند مؤثر در ارتقای نشاط اجتماعی یک نفر
– خانواده صبور و ایثارگر شهید یک نفر
– ایثارگر و جانباز سال‌های دفاع مقدس یک نفر
هیأت داوران با ادای احترام به شهروندان برگزیده منتخب و تمامی آنان که در این جشنواره شرکت و ثبت‌نام یا افرادی را معرفی نموده‌اند، موارد زیر را اعلام می‌دارد:
۱- امیدواریم این رویداد فرهنگی و شهروندمدارانه، به یک حرکت منسجم و برگزیده در تمامی شهرهای کشور تبدیل گردد.
۲- امیدواریم این جشنواره موجبات تعامل بیشتر شهروندان و مدیران شهری را در راستای رعایت حقوق یکدیگر و همکاری مؤثرتر فراهم آورد.
۳- امیدواریم این رویداد، به مثابه یک کارگاه آموزشی برای درک و ارتقای شهرنشینی مطلوب و انسانگرا تلقی گردد.
۴- امیدواریم سالیانه شاهد رشد فعالیت‌های اجتماعی شهروندان برگزیده و افزایش متقاضیان شرکت در این جشنواره باشیم.
۵- هیأت داوران امیدوار است، ساکنان تمامی مناطق شهری، همکاری بیشتری در راستای ارتقای مدیریت‌شهری و فضاسازی مناسب در شهر داشته باشند.
۶- داوران اعتقاد دارند علیرغم تلاش‌های انجام شده، نیازمند همکاری بیشتر تمام سازمان‌ها و نهادها در راستای مدیریت یکپارچه شهر می‌باشیم.
۷- داوران معتقدند که اختلاف نظر در تفکرات سیاسی و منش‌های فکری نمی‌بایست عامل تشتت در حوزه زندگی شهری و مدیریت شهری قرار گیرد، از این‌رو انتظار می‌رود کمافی‌السابق مدیریت‌شهری و اقدامات آن توسط تمامی تفکرات حمایت شود. در این راستا انتخاب شهروندان برگزیده بدون توجه به تفکرات سیاسی انجام شده است.
۸- انتظار می‌رود مدیران شهری، با مشورت از بزرگان و متفکران متخصص و دلسوز، نسبت به تنظیم برنامه‌های توسعه‌ای، اقدام کنند و توقع می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان امین، پاسدار ارزش‌های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شهر و برای شهروندان در تنظیم برنامه‌های توسعه‌ای مؤثر باشند.
۹- انتخاب خیرین و سرمایه‌گذاران غیربومی به عنوان شهروند افتخاری، نخستین اقدام در راستای پاسداشت حضور ایشان در شهر است و انتظار می‌رود سایرین، مراتب تکریم را نسبت به ایشان به عمل آوردند.
۱۰- انتظار می‌رود این رویداد شهری برای سالیان بعد مستمر و مستدام باشد.
۱۱- از شهروندان گرامی که نسبت به معرفی سایرین اقدام نموده‌اند، قدردانی می‌شود.
۱۲- انتظار داریم رسانه ها، خبرنگاران و صاحبان تریبون نسبت به توسعه فرهنگ مطلوب شهرنشینی و همچنین تشویق به همکاری مناسب بین مدیریت شهری و شهروندان نقش مؤثری را ایفا کنند.
۱۳- هیأت داوری از تلاش‌های شورای سیاست‌گذاری جشنواره، شورای اسلامی شهر همدان، شهردار همدان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برای برگزاری مناسب جشنواره قدردانی می‌کند.
۱۴- در انتها هیأت داوران خود را از خطا و اشتباه مصون نمی‌دارد و به لحاظ اشکالات و خطاهای احتمالی عذر خواهی می‌کند.
با احترام
هیأت داوران جشنواره شهروندان برگزیده شهر همدان
شهریور ماه ۱۳۹۸
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *