هنرمندان نقش مهمی در تقویت نشاط اجتماعی دارند

هنرمندان نقش مهمی در تقویت نشاط اجتماعی دارند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اهمیت تقویت امید و نشاط در جامعه، گفت: هنرمندان نقش مهمی را در تقویت نشاط اجتماعی و ارتقای فرهنگ جامعه دارند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضوان سلماسی در دیدار هنرمندان و عوامل اجرایی تئاتر ورود” آقایان ممنوع ” در دفتر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود: هنر نقش مهم و انکار ناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و دارد و به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم در پیشرفت بشریت است.
سلماسی با اشاره به اینکه اگر هنر و هنرمند در تاریخ بشریت وجود نداشت تکامل جوامع انسانی بدین صورت که امروز شاهد آن هستیم ممکن نبود، اضافه کرد: زبان هنر، ابزاری ارزشمند برای تقویت فرهنگ در شاخص‌های گسترده است و اهمیت بسزایی در انتقال مفاهیم دارد.
وی با اشاره به جایگاه تئاتر در میان انواع هنر یادآور شد: امروز هنرهای مختلف به وی‍‍ژه تئاتر، مخاطبان بسیاری در بین آحاد جامعه از جمله قشر جوانان و نوجوانان دارد که باید با استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه فعالیت‌های معنوی و انتقال پیام‌ها و فرهنگ تلاش کرد.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر همدان جامعه امروزی بیش از هر موضوع دیگر نیازمند توجه به بخش‌های اجتماعی است که هنر این ظرفیت را در خود دارد و در این راستا می‌تواند خوب عمل کند.
سلماسی ادامه داد: ماندگاری هنر به قدری زیاد و تأثیرگذار است که هم اکنون با گذشت سالیان زیادی از برخی وقایع تاریخی و مذهبی، همچنان هنرمندان این وقایع ماندگار را به نمایش و اجرا در می‌آورند.
وی با تأکید بر توجه ویژه به هنر و لزوم حمایت از هنرمندان و تلاش برای رفع مشکلات آنها، گفت: باید بستر استقلال مالی هنرمندان را فراهم کنیم چرا که این امر زمینه پویایی و گسترش هنر را فراهم می‌کند.
سلماسی در پایان سخنانش از آمادگی شورا و شهرداری همدان برای حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: حمایت از هنرمندان، تشکل‌های مردمی و سمن‌ها همواره مورد توجه شورا بوده و شورا بر آن تأکید داشته است.
گفتنی است، در پایان این دیدار از هنرمندان و عوامل اجرایی تئاتر ورود” آقایان ممنوع ” تقدیر به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *