پرهیزازموازی‌کاری مجموعه‌های اجرایی همدان در راستای جذب سرمایه‌گذار

پرهیزازموازی‌کاری مجموعه‌های اجرایی همدان در راستای جذب سرمایه‌گذار

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در راستای تعاملات اداری برای رفع موانع سرمایه گذاری دیدار داشت و به گفتگو و بررسی موارد پرداختند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار موازی کاری مجموعه‌ها در همدان را به عنوان یک عامل در عدم توفیق در رسیدن به نتیجه مطلوب و تأثیرگذار در مباحث اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری دانست و گفت: متأسفانه هر یک از ارگان‌ها و مجموعه‌های مرتبط صرفاً به دنبال ارائه گزارش هستند لذا در اجرا شاهد توفیق نبودیم.

حسین قراباغی اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری استان، پرهیز از موازی کاری مجموعه‌های اجرایی در این زمینه ضروری است.

قراباغی ادامه داد: در این بین دو مجموعه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان مدیریت شهری دارای وجوه مشترک کاری در عمل و اجرا هستند.

وی عدم نگاه سیاسی در کار، مورد وثوق و اعتماد بودن سرمایه‌گذاران تأثیرگذار در سطوح مختلف ملی و حوزه‌های بین المللی، عدم درگیری با تشریفات مرسوم اداری، قدرت عمل بیشتر در اجرا را از جمله نقاط مشترک کاری شورا و اتاق بازرگانی دانست.

قراباغی بر لزوم تعامل بیشتر و شرکت در جلسات تخصصی و کارشناسی تأکید کرد و افزود: شورای شهر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تلاش‌هایی را داشته که نمونه‌هایی از آن را در احداث و بهره برداری هتل شاهد هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: باید برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه ایجاد جاذبه‌های جدید تفریحی، رفاهی و اقامتی ارزان اقدام کرد.

قراباغی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر شعارهای زیبایی در مورد گردشگری داده شد ولی در عمل اعتقادی به گردشگری نداشتند و شاهد آن هم سرمایه‌گذاری در مباحث صنعتی، تولیدی‌ها و کارخانه‌ها بود که با کوچکترین التهاب در بازار با مشکل مواجه شده و از طرفی مدعی نیز هستند.

قراباغی پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری را شامل اراضی محدوده فرودگاه ( پشت سایت تازه احداث نمایشگاه بین المللی )، اراضی فخرآباد برای احداث بوستان ولایت با امکانات، بهره برداری مختلف و به روز گردشگری و اقامتی، اراضی اطراف سد اکباتان برای ایجاد تفریحگاه، سرمایه‌گذاری در ورودی‌های سه گانه شهری طبق ضوابط شهرسازی با اولویت اقامتگاه‌های سنتی و ارزان قیمت برشمرد.

وی طرح احداث شهرک پزشکان را برای کاستن بار ترافیکی شهری و همچنین تمرکز مراکز پزشکی جهت دسترسی آسان شهروندان به خدمات درمانی عنوان کرد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان نیز از نبود تفکر برنامه محور در نظام‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: مجموعه‌های ما متأسفانه دچار روزمرگی شده‌اند.

علی اصغر زبردست اضافه کرد: در جهت توسعه گردشگری باید چشم انداز گردشگری تهیه کرد و باید مسیر و سوژه‌های گردشگری را برای گردشگران مشخص کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان ورودی‌های همدان را به عنوان ویترین گردشگری شهر دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و سابقه تاریخی و فرهنگ همدان باید طرحی را اجرا کرد تا در جهت جذب و هدایت گردشگری نیز تأثیر داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر مطالعات شاخص‌های شهری از نیازهای اساسی ماست زیرا مشخص کننده زمینه‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری خواهد بود.

گفتنی است در این دیدار مقرر شد طرح‌های توجیهی برای جذب سرمایه‌گذار در مدیریت شهری به اتاق بازرگانی ارسال شود و برای بررسی سرفصل‌های مشترک کاری در جذب سرمایه‌گذار در حوزه مدیریت شهری جلسات مشترکی بین شورای اسلامی شهر و اتاق بازرگانی برگزار شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *