پیوست ترافیکی برای صدور پروانه‌های تجاری لحاظ شود

پیوست ترافیکی برای صدور پروانه‌های تجاری لحاظ شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: در زمینه صدور پروانه‌های ساختمانی باید ضمن رعایت اصول فنی، پیوست ترافیکی نیز برای پروانه‌های تجاری لحاظ شود.


اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا که با حضور رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان و مجموعه شرکت ایرانسل برگزار شد، گفت: مدیریت‌شهری و نیروی انتظامی همکاری خوبی با هم دارند که تعامل بیشتر این دو مجموعه، رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد.
کاوسی‌امید با بیان اینکه تعاون یکی از آموزه‌های دینی مکتب اسلام و به عنوان بخشی از ساختار اجتماعی کشور ما محسوب می‌شود، افزود: بر این اساس، تعاون و همکاری پلیس با ساختارهای مختلف شهرداری نیز می‌تواند در خدمت‌رسانی به شهروندان بسیار مؤثر باشد

*قراباغی: مشکلات مشاغل مزاحم باید ریشه‌ای حل شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش مدیریت‌شهری در حوزه رفع گره‌های ترافیکی شهر، گفت: خوشبختانه همکاری خوب مدیریت‌شهری همدان با ناجا در کشور مطرح بوده است و این همکاری و تعامل می‌تواند در بسیاری از مباحث، مشکل‌گشا باشد.
حسین قراباغی با اشاره به قانون بند ۲۰ ماده ۵۵ در خصوص رفع مشکلات مشاغل مزاحم، یادآور شد: در حال حاضر عامل بیشترین گره‌های ترافیکی شهر همدان، وجود واحدهای تجاری غیرمجاز است که باعث ایجاد گره‌های ترافیکی شده است.
وی با بیان اینکه مشکلات مشاغل مزاحم باید ریشه‌ای حل شود، گفت: متأسفانه روزانه شاهد رشد قارچ‌گونه واحدهای تجاری غیرمجاز در شهر هستیم که ضمن شناسایی این واحدها، باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

*رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان: واحدهای تجاری باید صلاحیت ترافیکی دریافت کنند

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان همدان هم در این جلسه با اشاره به همکاری خوب مدیریت‌شهری و پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان، اظهار کرد: عملکرد دو مجموعه شهرداری و پلیس راهور بر عملکرد ۲ مجموعه تأثیرگذار بوده که قطعا ضعف یا قوت عملکرد هر یک از آنها، بر دیگری مؤثر است.
سرهنگ علی فکری با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار وسیله نقلیه به چرخه ترافیک استان اضافه می‌شود، افزود: سال گذشته ۲۴ هزار خودرو به ظرفیت استان اضافه شد و ۷۰ درصد آن در مرکز استان به‌کار گرفته شده است که این مهم فشار مضاعفی بر حمل‌ونقل و ترافیک شهر وارد می‌کند.
به گفته وی؛ متأسفانه با توجه به حجم و تعداد خودروهای موجود، پارکینگ و فضایی برای پارک وجود ندارد که این مهم، افزایش بار ترافیکی را به دنبال دارد.
فکری با اشاره به مشکلات واحدهای تجاری که به صورت غیرقانونی احداث شده است؛ یادآور شد: تا دو سال پیش هر واحد تجاری نیاز به صلاحیت ترافیکی نداشت؛ اما بر اساس ابلاغ دستورالعمل ترافیکی به راهنمایی‌و‌رانندگی، واحدهای تجاری باید صلاحیت ترافیکی دریافت کنند.
در ادامه این جلسه با حضور مجموعه شرکت ایرانسل به نصب دکل‌های مخابراتی و مشکلات آن در شهر پرداخته شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *