پیگیری شورا برای یکپارچه سازی دکل های مخابراتی نتیجه داد

پیگیری شورا برای یکپارچه سازی دکل های مخابراتی نتیجه داد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: بنا به درخواست شورا و پیگیری های مکرر این نهاد مردمی در راستای یکپارچه سازی دکل های مخابراتی، شرکت مخابرات استان همدان در این زمینه ضمن استقبال، اعلام آمادگی کرد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در بیست و دومین صحن شورا با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات استان، اظهار کرد: به منظور یکسان‌سازی دکل‌های مخابراتی در شهر مقرر شد برنامه‌ریزی برای مکان‌یابی نقاط مناسب نصب دکل‌های مخابراتی در شهر، نحوه اجرا و… این طرح مشخص شود.
وی افزود: رفع معضل دکل‌های مخابراتی یا بی‌تی‌اس در دوره چهارم شورای اسلامی شهر با قوت بسیاری آغاز شد که در نهایت دستورالعمل جامعی همراه با لحاظ کردن فرآیندهای استاندارد تدوین شد.
گردان با بیان اینکه متأسفانه دکل‌ها در شهر به صورت نازیبا خودنمایی می‌کنند، عنوان کرد: در مرحله دوم این دستورالعمل اجرایی، قرار بود تجمیع دکل‌ها به مانند نمادها یا سازه‌های مناسب با محیط یکسان‌سازی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه وظیفه مدیریت شهری نسبت به ساماندهی این دکل‌ها مبرهن است؛ تأکید کرد: تمامی دکل‌های مخابراتی در شهر باید در مرحله نخست جمع آوری و تجمیع شوند و سپس به منظور مباحث زیباشناختی سیما و منظر شهر، یکسان سازی صورت گیرد.
گردان همچنین گفت: اگر شهرداری همدان، لایحه‌ اثرگذاری به شورا ارائه نمی‌دهد شورای شهر با ارائه طرح‌های مناسب، پویایی و خدمات‌رسانی را به مردم تسریع دهد.

بادامی‌نجات: تسریع روند شهر الکترونیکی همدان با همراهی مخابرات

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم تجمیع دکل‌های مخابراتی را اقدامی ماندگار برای شورای شهر و شهرداری دانست و گفت: اجرای این طرح اثرگذار شهری فارغ از مباحث درآمدزایی که پایدار نیز خواهد بود، می‌تواند به عنوان الگو در کشور مطرح ‌گردد و وضعیت آشفته دکل‌ها در شهر نیز ساماندهی شود.
حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه روند توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی شهر همدان با همراهی و ارائه خدمات شرکت مخابرات تسریع می‌یابد افزود: متأسفانه تنها بخشی از حوزه فناوری شهر به فیبر نوری مجهز شده است؛ در صورتی که کل شهر در راستای ایجاد امنیت، نیازمند پوشش کامل است تا بتوانیم دیتاها که ضرورت زیرساخت‌هاست را در حوزه‌های مختلف بسط و گسترش دهیم.
بادامی‌نجات با تأکید بر تدوین طرح جامع فیبر نوری به عنوان یک ضرورت اساسی در شهر و اعلام آمادگی شهرداری همدان در این زمینه، اظهار کرد: مکان‌یابی تجهیز تمامی نقاط شهر به فیبرنوری از نظر فنی، امری بدیهی است که نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد.
وی افزود: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهر الکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری، مجهز شود.
نایب رئیس شورا در ادامه فیبر نوری را به عنوان اساسی‌ترین نیاز برای شهر هوشمند در همدان دانست و بر ضرورت مطالعات و نیازسنجی فیبر نوری در شهر تأکید کرد و گفت: مطالعات این طرح تا حدودی در جریان است؛ اما با توجه به اینکه مخابرات قطعاً شرکت مادر تخصصی دارای زیرساخت‌های اساسی این اقدام است، در این راستا شهرداری همدان در کنار این شرکت، باید زیرساخت لازم را در اختیار آنها قرار دهد و تمایل به همکاری و مشارکت دارد.
بادامی‌نجات بیان کرد: شهرداری همدان، توان سرمایه‌گذاری در این زمینه را ندارد؛ بنابراین باید این اقدام ارزشمند را با همکاری سرمایه‌گذار به سرانجام برساند.
وی ادامه داد: در این زمینه باید نظرات کارشناسی دریافت شود تا با مشارکت‌ اپراتورها و شرکت مخابرات، وضعیت موجود را مناسب‌تر مدیریت کنیم؛ زیرا این طرح در شهرهای کیش و تهران به بهترین روش ممکن، عملیاتی شده که قطعاً همدان هم دارای این ظرفیت است.
بادامی‌نجات در پایان با اشاره به اجرای طرح پیشنهادی مخابرات در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و در ابتدای امر آرامگاه بوعلی، گفت: ما می‌توانیم ظرفیت‌های گردشگری شهر را از طریق شهر هوشمند و فضاهای مجازی به دنیا نشان دهیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *