ضرورت اصلاح ساختار سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری

ضرورت اصلاح ساختار سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته، تصمیم‌گیری برای ادغام چند سازمان بزرگ شهرداری همدان در قالب سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، اصولی و علمی نبوده است؛ از این‌رو اصلاح ساختار و اساسنامه این مجموعه شهری و حرکت به سمت تفکیک ساختارهای آن، باید در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ مهدی حیدری در کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورا با محوریت بررسی مشکلات سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، گفت: باید پیگیری‌های لازم برای تفکیک حوزه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سازمان پایانه‌ها انجام گیرد؛ زیرا اختلال در ارائه خدمات‌رسانی به مردم را شاهد هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اعتراض رانندگان بخش خصوصی اتوبوس‎رانی به‌منظور مساعدت با این قشر، اظهار کرد: تعیین‌تکلیف و تصمیم‌گیری وضعیت ۹۳ راننده بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری همدان امر ضروری است.
حیدری با بیان اینکه پایان سال ۱۳۹۷ قرارداد فی مابین سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری و همچنین رانندگان بخش خصوصی ناوگان اتوبوس‌رانی به اتمام رسیده و تمدید نشده است؛ اظهار کرد: به اذعان این رانندگان، طلبی از شهرداری ندارند؛ اما بحران کرونا، معیشت آنها را دچار مشکل کرده‌ است.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان ادامه داد: عدم پرداخت بخش عمده‌ای از حق بیمه تأمین اجتماعی کارکنان این سازمان، کاهش شدید درآمدها، عدم دریافت کمک هزینه برای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌های فرسوده، عدم ارائه خدمات (تعویض روغن)، اقلام (ضدیخ) و قطعات (لاستیک) ضروری، مهمترین دغدغه رانندگان بخش خصوصی است.
حیدری معتقد است: از آنجایی که اتوبوس‌های بخش خصوصی به‌منظور ارائه خدمات شهری به مردم با نرخ مصوب شهری فعالیت دارند و با وجود شرایط همه‌گیری بحران کرونا، وضعیت معیشتی آنان آسیب دیده‌ است، ضرورت هم‌فکری برای مساعدت با این قشر اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *