فرآیند توزیع آسفالت در سنوات اخیر عادلانه نبوده است

فرآیند توزیع آسفالت در سنوات اخیر عادلانه نبوده است

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: فرآیند توزیع آسفالت در مناطق و نواحی مختلف شهر در سنوات اخیر عادلانه نبوده است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر؛ مهدی حیدری در نشستی صمیمی با مدیران نواحی ۱۲ گانه شهرداری همدان که در راستای هم اندیشی برای حل مشکلات نواحی برگزار شد، افزود: توصیه پذیری و نگاه سیاسی به عملیات توزیع آسفالت قابل پذیرش نبوده و ضروریست در حوزه توزیع آسفالت بازنگری صورت پذیرد و نیز در این راستا باید ضرورت سنجی و اولویت بندی نقاط برای آسفالت ریزی انجام شود.


حیدری با بیان اینکه مدیران نواحی می‌توانند به عنوان بازوهای قدرتمند شهرداری در کنار مدیران مناطق باشند، اظهار کرد: می‌بایست از ظرفیت مدیران نواحی در توزیع عادلانه آسفالت استفاده شود و برای موفقیت در اجرای پروژه های آسفالت باید تحولی در این حوزه صورت پذیرد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر بهره‌گیری از نیروهای متخصص در حوزه های مختلف، گفت: در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی کمیته انتصابات هستیم که با این اقدام برای نیروهای شهرداری و انتصاب مدیران، رزومه سازی و ارزیابی علمی صورت می پذیرد و در مواقعی که نیاز به مدیر متخصص باشد می‌توان به راحتی با مراجعه به این کمیته فرد مورد نظر را انتخاب کرد.


مهدی حیدری با اشاره به راه‌اندازی سیستم نواحی در سال ۱۳۹۲ یادآور شد: یکی از بزرگترین اهداف مدیریت شهری در راه‌اندازی این سیتم این بود که مدیران نواحی به عنوان شهرداران آینده تربیت شوند و اینکه مدیران نواحی در کنار مدیران مناطق بدون دغدغه به فعالیت و خدمت رسانی به مردم بپردازند.
به گفته حیدری نواحی، بخش بزرگی از مدیران شهرداری را تربیت کرده اند که باید این کادر سازی تقویت شده و با تعریف چارت سازمانی و تعیین وظایف این مدیران جایگاه واقعی آنها مشخص شود.
وی یکی از بزرگترین مشکلات شهرداری همدان را ضعف در کادرسازی و تربیت مدیران برشمرد و اظهار داشت: تقویت مدیران نواحی زمانی نتیجه بخش خواهد بود که به این حوزه نگاه فنی و مدبرانه داشته باشیم.


مهدی حیدری با بیان اینکه مدیران نواحی با حداقل امکانات حتی با دست خالی توانستند عملکرد خوبی را داشته باشند، گفت: در صورتی که میدان فعالیت به این مدیران داده شود و واقعی تقویت شوند می‌توانند در افزایش رضایتمندی مردم از شهرداری اثرگذار باشند.
وی اضافه کرد: سعی بر این است تا مجمع مشورتی نواحی را در کمیسیون عمرانی تشکیل دهیم به گونه‌ای که با حضور مدیران نواحی در زمان‌های مشخص برگزاری جلسات آن با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری به بررسی موارد و مشکلات نواحی به صورت مستقیم بپردازیم.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: برای افزایش رضایتمندی مردم باید خدمات مویرگی انجام شده و به تمامی موارد جزیی هم توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.


حیدری همچنین بر اصلاح چارت سازمانی تاکید کرد و یادآور شد: باید مدیریت هماهنگی امور نواحی تشکیل شود و نباید از قدرت گرفتن و تقویت نواحی ترسی داشته باشیم و مدیران شهرداری باید به این باور برسند که تقویت نواحی تقویت مدیران مناطق و حتی ستاد را به دنبال دارد. .
وی همچنین تاکید کرد: باید تعریف پروژه های خرد با تایید مدیران ناحیه صورت پذیرد.
گفتنی است؛ در این جلسه مدیران نواحی به بیان مشکلات نواحی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.