با همدلی در حل مشکلات مردم کوشا باشیم

با همدلی در حل مشکلات مردم کوشا باشیم

هشتاد و دومین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان با بررسی دو نامه و پیگیری مطالبات نیروهای آژانس فعال در مجموعه شهرداری با حضور نمایندگان این قشر و مسؤولانی از شهرداری برگزار شد.


به گزارشروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، دو نامه مطرح شده در صحن مورد تصویب قرار گرفت که حضور شهردار در “نشست جهانی سه سالانه کاهش خطرپذیری بحران” یکی از این موارد بوده و همچنین قرار بر رسیدگی به مطالبه رانندگان آژانس فعال در شهرداری در جلسه بعدی شورا و اعلام نتیجه شد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با بیان اینکه باید در راستای انجام وظایف خود در شورا، ید واحده باشیم، اظهار کرد: اعضای شورای ششم باید با هم‌افزایی نسبت به حل مشکلات مردم و مسایل مبتلا به، موفق باشند.
محمود مسگریان با بیان اینکه شورای ششم از ابتدا ندای همدلی و وحدت داده است، گفت: امید پرداختن به مسائل مردم از سوی مسؤولان در دل آنها ایجاد شده و شورا در این راستا باید گام‌های مؤثری بردارد.
وی بیان کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مصوب شده و به دنبال اجرای کامل آن هستیم که تحقق آن نیازمند هم گامی، همراهی و توجه بیشتر است.
مسگریان افزود: امیدوارم با همگامی در شورا و حمایت از شهردار و انجام وظایف نظارتی به اهداف خود در خدمت به شهر و شهروندان برسیم.

* کاوسی‌امید: سرمایه‌گذاری برای تربیت سالم و دینی دانش‌آموزان، اقدامی زیربنایی است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان هم در نطق پیش از دستور صحن شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای تربیت سالم و دینی دانش‌آموزان یک جامعه در واقع اقدامی زیربنایی است، گفت: مسؤولان تربیتی کشور به‌منظور فراهم کردن شرایط مطلوب برای پرورش نسلی با ایمان و متدین و دارای اعتقاداتی قوی باید زمینه رشد همه‌جانبه و امکان رسیدن به این مهم را برای تمام آنها فراهم کنند.
اکبر کاوسی‌امید با اشاره به اینکه تحقق هدف آفرینش انسان، تنها در پرتو تعلیم ‌و ‌تربیت میسر است؛ اظهار کرد: به این منظور، خداوند متعال انسان را به نیروی عقل و ابزار معرفت تجهیز کرد و پیامبرانی را با براهین روشن و احکام و قوانین متین، برانگیخت و رسالت سنگین تعلیم‌ و ‌تربیت انسان را به آنان سپرد.
وی با تأکید بر اینکه تعلیم ‌و ‌تربیت مهم‌ترین بخش تعلیمات و معارف ادیان آسمانی، به‌ویژه اسلام را تشکیل می‌دهد، گفت: جوامع مختلف با توجه به ضرورت‌های فرهنگی خود، برای نظام تعلیم و‌ تربیت اهداف و خط ‌مشی‌های متفاوتی را اتخاذ می‌کنند که در امر پویا نگه ‌داشتن جامعه، مؤثر است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: نظر به اینکه جوامع کنونی با توجه به بحران‌های مختلف اخلاقی و اجتماعی، رویکرد دوباره‌ای به ایمان و باورهای دینی دارند، توجه به ترویج دین و دین‌داری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
کاوسی‌امید با بیان اینکه تربیت دینی، نشان دهنده راه و روشی است که در انتها، به هدف زندگی منجر می‌شود، افزود: هر دین و مذهبی این هدف را به‌نوعی متفاوت از دیگری ترسیم می‌کند.
وی سرمایه‌گذاری برای تربیت سالم و دینی دانش‌آموزان یک جامعه را در واقع اقدامی زیربنایی دانست و تصریح کرد: مسؤولان تربیتی کشور به‌منظور فراهم کردن شرایط مطلوب برای پرورش نسلی با ایمان و متدین و دارای اعتقاداتی قوی باید زمینه رشد همه‌جانبه و امکان رسیدن به این مهم را برای تمام آنها فراهم کنند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: برای تحقق این مهم در جامعه امروز ما باید دید در گام اول دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور این ظرفیت را در خود دارد و دوم اینکه آیا اصلا همین دستگاه تعلیم و تربیت رسمی در صدر اولویت‌های جامعه قرار می‌گیرد یا خیر؟
کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه یکی از چالش‌های جدی و چندین ساله در کشور ما، غفلت از مسئله مهم و تمدنی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: همین امر باعث شده است که دچار چالش‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف جامعه باشیم.
وی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم بر اساس مبانی دینی و اسلامی خود تربیت داشته باشیم، به نظر می‌رسد ابتدا باید به دنبال انقلابی در حوزه آموزش و پرورش باشیم.
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند«چون نظام آموزش و پرورش در کشور ما، از تقلید از نظام‌هاى آموزش و پرورش غربى پدید آمده بود، با همان شکل، با همان محتوا، تقریباً با همان ترتیب؛ یک تحوّل اساسى لازم بود در فضاى آموزش و پرورش؛ چه از لحاظ قالب، چه از لحاظ محتوا» و با توجه به این نکته، ضرورت تحول بنیادین آموزش و پرورش بیشتر دیده می‌شود.
کاوسی‌امید با بیان اینکه برای تحقق مسئله تحول بنیادین آموزش و پرورش الزامات و مقدماتی ضروری است، گفت: به نظر می‌رسد قبل از هر اقدامی باید این الزامات و مقدمات را جدی گرفت.
وی با تأکید بر اینکه برای پیشبرد بهتر تحقق بنیادین آموزش و پرورش، در قدم اول نیاز به فهم دقیق معنای تحول داریم، بیان کرد: اساسا باید بدانیم از تحول چه می‌خواهیم و تحول را چه معنا می‌کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: قدم دوم در این مسیر، رسیدن به چیستی، چرایی و ضرورت تحول است، اگر نتوانیم ضرورت آن را بیان کنیم، خیلی موفق نخواهیم بود.
کاوسی‌امید بحث بعدی در این زمینه را رسیدن به یک مفاهمه مشترک، ادبیات و دید مشترک در مسئله تحول دانست و تصریح کرد: مادامی که تعریف‌های ما از تحول در آموزش و پرورش تعریف و محدود به اصلاح و تغییر شود، توفیقاتی نخواهیم داشت.
وی نکته مهم دیگر را تبیین دقیق مسئله تحول بنیادین آموزش و پرورش ابتدا از معلمان و سپس اقشار مختلف جامعه برشمرد و ادامه داد: اقشار مختلف باید به ضرورت و اهمیت این مهم دست پیدا کنند و وقتی این تبیین به خوبی انجام شود، مسئله تحول بنیادین آموزش و پرورش به یک گفتمان عمومی و مطالبه ملی بدل خواهد شد و شروع جدی کار از اینجاست.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: پیشنهادهای مختلفی به منظور تحقق این مهم مطرح است اما از جمله آنها در اختیار داشتن و ایجاد مدارسی به عنوان الگو در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *