آموزش مستمر رفتارساز در مدارس نداریم
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه رفتار با آموزش نقطهای شکل نمیگیرد بلکه طی فرآیند شکل میگیرد، گفت: متأسفانه در مدارس آموزش مستمر رفتارساز نداریم.
به گزارش به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسیامید با بیان اینکه معلم انسانساز است و معلمان آینده کشور را قم میزنند، اظهار کرد: تکریم معلمان باید در اولویت قرار گیرد.
وی خواستار توجه به معیشت معلمان شد و گفت: جایگاه این قشر در جامعه بسیار والاست و باید در ارتقا جایگاه آنان شاهد اقدامات اثرگذار و ماندگار باشیم.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: رفتار با آموزش نقطهای شکل نمیگیرد بلکه طی فرآیند شکل میگیرد که متأسفانه در مدارس آموزش مستمر رفتارساز نداریم.
کاوسیامید با تأکید بر اینکه خلق رفتار بسیار سخت است، تصریح کرد: در این خصوص در مدیریت شهری یک بخش را شکل میدهیم اما باید رفتار با آموزش نقطهای و طی یک فرآیند شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه در کشور، نظام فرهنگ نداریم، ادامه داد: حداقل ۲۷ دستگاه در حوزه فرهنگ نقش ایفا میکنند که متأسفانه شاهد موازی کاری و به تبع آن عدم اثربخشی برنامهها در این بخش هستیم.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه باید آموزش شهروندی را از مدارس شروع کنیم، خاطرنشان کرد: برنامههای در این حوزه باید از مدارس ابتدایی و متوسطه و با پیشبینی و اجرای برنامههای متنوع آغاز شود.
کاوسیامید با بیان اینکه نیاز به انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش به منظور ارائه آموزشهای شهروندی در مدارس است، یادآور شد: باید تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه پیرو آموزشهای غربی، جریمه و ترساندن در مباحث آموزشی و به ویژه آموزش شهروندی هستیم، اظهار کرد: تأکید اسلام بر تقوای درونی است و باید در درون فرد، حسی برای بروز و یا عدم بروز یک رفتار شکل گیرد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: اگر به میزان هزینه کرد نصب دوربینها به منظور مدیریت دوربینی در شهر و ساخت زندانها، اولویت را در بخش تعلیم و تربیت میآوردیم، اکنون وضعیت این نبود.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید