آیین رونمایی اتوبوس و تاکسی‌های بازسازی شده

آیین رونمایی اتوبوس و تاکسی‌های بازسازی شده

هم زمان با ولادت باسعادت امام رضا(ع) ۱۱ دستگاه اتوبوس بازسازی شده با اعتبار افزون بر ۹۲ میلیارد ریال و ۸۹ دستگاه تاکسی نوسازی شده با اعتبار افزون بر ۱۶۶ میلیارد ریال رونمایی شد.


مسگریان: رفع مشکل پارک‌سوار در شهر از ضروریات است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان به نقل از روزنامه هگمتانه، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در آیین رونمایی از ۱۱ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ۸۹ دستگاه تاکسی نوسازی شده با تأکید بر اینکه حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای جدی و تأثیرگذار شهر گردشگرپذیری همچون همدان است، اضافه کرد: از آنجا که در فصول مسافرپذیر شاهد حضور مردم بسیاری از سراسر کشور به شهر همدان هستیم ناگزیریم که حمل و نقل عمومی شهر را توسعه دهیم.
محمود مسگریان با بیان این مطلب که باید در آینده محدوده ترافیکی شهر همدان گسترش پیدا کند و حمل و نقل عمومی توسعه یابد تا جوابگوی نیاز مردم باشد، اظهار کرد: اقداماتی که اکنون در زمینه بازسازی اتوبوس‌ها و نوسازی تاکسی‌ها صورت گرفته ستودنی است و باید ادامه پیدا کند.
وی با تأکید بر راه‌اندازی تعداد اندک اتوبوس که به دلیل خدمات فعال نیست و تأکید بر جذب رانندگان اتوبوس گفت: متأسفانه در شهر مشکل برای پارک سوار داریم به عنوان مثال در خیابان شریعتی تعدادی از کسبه برای ما نامه نوشته‌اند که اتوبوس‌ها برای آنها مشکل ایجاد می‌کند از همین‌رو باید فکری برای پارک سوار کرد و جزء ضروریات است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر پشتیبانی از نیروهای انسانی هم تأکید کرد و از زحمات رانندگان و تاکسی‌رانان تشکر کرد.

حیدری: هر قدر معابر تعریض شود باز هم جواب گوی افزایش تعداد خودرو نیست

رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین توسعه حمل و نقل عمومی را مهم‌ترین وظیفه مدیریت شهری دانست و گفت: شهروندان از مدیران به عنوان مسؤول انتظار دارند و باید نگهداری و خدمت به مردم متفاوت باشد.
مهدی حیدری اظهار کرد: اگر در زمان طاغوت مسؤولی کم‌کاری می‌کرد و بر کسی ظلم و جور می‌رفت چنین موردی در جمهوری اسلامی به مثابه ناکارآمد معرفی کردن نظام ارزشی است.
حیدری به ترافیک شهر اشاره کرد و با بیان اینکه در یک ساعاتی شهر قفل می‌شود، افزود: روزانه ۲۰ هزار خودرو به شهر همدان اضافه می‌شود و هر چقدر هم معابر تعریض شوند باز هم جواب گوی این افزایش نیست.
وی بر هوشمندسازی حمل و نقل عمومی هم تأکید کرد و گفت: توسعه دانش‌بنیان حمل و نقل عمومی در جذب مردم به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مؤثر است.
حیدری به معیشت رانندگان نیز اشاره کرد و گفت: حتی می‌توان با استفاده از تبلیغات برای معیشت تاکسیرانان برنامه‌ریزی کرد.


حسینی: مطالعات ترافیکی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری

در ادامه این مراسم شهردار همدان نیز با بیان این مطلب که ترافیک جزئی از واقعیت شهر همدان شده است، عنوان کرد: اگرچه طراحی شهر همدان شعاعی و زیباست اما علیرغم آن مشکل ترافیکی دارد که نیازمند انجام کار مطالعاتی است و آنچه در شهر همدان با آن مواجه هستیم توجه به حوزه مطالعاتی ترافیک و حمل و نقل شهری است.
سید مسعود حسینی انجام مطالعات در حوزه ترافیک شهر را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری دانست و گفت: طرح مطالعاتی برای ایجاد زیرگذر در چهارراه بهشت (بابک) انجام شد که مشخص شد نیاز به زیرگذر ندارد و طرح مطالعاتی میدان‌های امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در حال انجام است. وی با تأکید بر اجرای کار کارشناسی گفت: انتظار داریم که در مدیریت شهری مباحث کارشناسی به سمت دیدگاه‌های قطبی و سیاسی برده نشود.
وی با اشاره به اینکه به دنبال پرهیز از نگاه غیرکارشناسی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها هستیم، افزود: در طرح جامع نیز به موضوع ترافیک اهمیت داده‌ایم و نکته دیگر اینکه حوزه مرکزی شهر همدان جذابیت سفر زیادی دارد و این خود به خود گره ترافیکی ایجاد می‌کند و باید این جذابیت به مراکز کم برخوردار شهر برده شود تا از تمرکز بر روی مرکز شهر کاسته شود.
حسینی در ادامه اضافه کرد: از طرفی باید تعداد ناوگان عمومی را افزایش بدهیم و از طرفی برای هر هزار نفر یک اتوبوس داشته باشیم که فاصله زیادی با آن داریم.
وی با قدردانی از بازسازی اتوبوس‌ها و نوسازی تاکسی‌ها، اظهار کرد: ۳ سال قبل تعدادی اتوبوس را ۵۰۰ میلیون تومان برای فروش مزایده گذاشته بودند که اکنون یک میلیارد تومان برای بازسازی هر اتوبوس هزینه شده است و اگر با این تورم این تعداد بازسازی نمی‌شد باید هزینه بیشتری صرف می‌شد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیارد تومان با توجه به ظرفیتی که وجود دارد جذب بازسازی اتوبوس‌ها می‌شود، عنوان کرد: در جذابیت سفر هم اگر بخواهیم به نقطه استاندارد برسیم خیابان‌های ما کشش این را ندارد و پارک سوارهای ما مشکل دارند و از طرفی پارک‌های حاشیه‌ای و پارکینگ‌ها نیز باید مدیریت شود.
حسینی به استفاده از فناوری در اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز تأکید کرد و با بیان اینکه باید جذابیت سفر با ناوگان عمومی را بالا برد، اظهار کرد: واقعیت این است که بسیاری از مردم رغبتی به استفاده از ناوگان عمومی ندارند.
وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلایندگی و اقدامات کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان، تصریح کرد: در زمینه کاهش آلاینده‌ها استفاده از دوچرخه و خودرو برقی تاثیر گذار است که البته امروز نیز یک دستگاه اتوبوس برقی به صورت آزمایشی قرار است به مدت یک هفته در شهر مسافر سوار کند.
حسینی بر اهمیت در دسترس بودن شبکه حمل و نقل عمومی نیز اشاره و بیان کرد: ارتباطی که بین خطوط تاکسیرانی ما و بخش خصوصی وجود دارد نیز باید مورد توجه و نگاه ویژه قرار بگیرد.
شهردار همدان سهم همدان را ۲۱ دستگاه اتوبوس عنوان کرد که باید منابع مالی آن تأمین شود و اظهار کرد: به دنبال افزایش سهمیه هستیم و ۸۰ درصد آن به صورت یارانه پرداخت می‌شود.
حسینی به نوسازی ۸۹ دستگاه تاکسی با اعتبار افزون بر ۱۶ میلیارد تومان اشاره و بیان کرد: امیدواریم زمانی برسد که مردم ما استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را بر استفاده از وسایل نقلیه شخصی ترجیح بدهند.
وی با اشاره به اینکه رانندگان جزء اقشار زحمتکش هستند، عنوان کرد: به دنبال راه‌اندازی تعاونی برای حل مشکلات و حمایت از این قشر باشیم تا وضعیت بهتری را برای رانندگان شاهد باشیم.

بیاناتی: همدان آزمونه بازسازی اتوبوس‌ها

در ادامه این مراسم محمدرضا بیاناتی، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر همدان نیز با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل بار و مسافر همدان متولی ۴ حوزه اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه‌ها و حمل و نقل بار و کالا است، اظهار کرد: خانواده حمل و نقل شهر همدان رقمی افزون بر ۱۶ هزار نفر است. وی در ادامه سخنانش به گستردگی فعالیت حوزه حمل و نقل اشاره و بیان کرد: در مورد بازسازی اتوبوس‌ها در سال ۹۹ یک تفاهم‌نامه بین شهرداری همدان و صندوق کارآفرینی امید بسته شده است که بازسازی اتوبوس‌ها انجام می‌شود.
بیاناتی با اشاره به اینکه شهر همدان به عنوان شهر آزمونه در بازسازی اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: خوشبختانه با همت مدیریت شهری ۸ دستگاه ابتدا بازسازی شده است که در مرحله دوم نیز برای بازسازی هر دستگاه یک میلیارد تومان هزینه شده است که برای صفر تا صد اتوبوس بازسازی انجام شده است.
وی با اعلام اینکه ۸ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و مردادماه وارد مجموعه ناوگان حمل و نقل شهر می‌شود، تصریح کرد: در مجموع ۲۶ دستگاه اتوبوس بازسازی شده با اعتباری افزون بر ۲۴ میلیارد تومان در شهر فعال می‌شوند که از این مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک دولت است که شهرداری همدان ۲۱ میلیارد تومان در زمینه بازسازی اتوبوس‌ها هزینه کرده است.
بیاناتی به نوسازی ۱۱۶ دستگاه تاکسی نیز اشاره و بیان کرد: ۳ هزار و ۴۳۷ دستگاه تاکسی در شهر همدان فعالیت می‌کند که ۲۰۰ دستگاه تاکسی در حد اسقاطی است و ۶۷ درصد تاکسی بالای ۱۰ سال طول عمر دارد که با این احتساب ۲۷ درصد تاکسی فرسوده در همدان داریم که باید نوسازی شود.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر همدان در ادامه اضافه کرد: روزانه ۲۵۸ هزار و ۷۲۰ نفر توسط تاکسی‌ها در شهر جابه‌جا می‌شوند.
بیاناتی با اشاره به اینکه تاکسی‌ها در ماه ۵ میلیون نفر سفر را درون شهر همدان جابه‌جا می‌کنند، گفت: جابه‌جایی مسافر توسط تاکسی‌ها در شهر همدان تا امروز ۶۰ میلیون نفر سفر است.
وی با اشاره به اینکه ۲۱۷ دستگاه اتوبوس در شهر همدان فعال است، عنوان کرد: روزانه ۶۳ هزار نفر در شهر همدان توسط اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌شوند که در سال ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر توسط اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌شود که تا به امروز ۸۰ میلیون نفر سفر توسط حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده است.
بیاناتی اظهار کرد: هزینه جابه‌جایی هر مسافر برای شهرداری ۶ هزار تومان است که از مردم یک هزار و ۴۰۰ تومان دریافت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.