۳۵ میلیارد ریال خسارت دیرکرد تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه

۳۵ میلیارد ریال خسارت دیرکرد تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه

 

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه اکنون خسارت دیرکرد اجرای پروژه پارکینگ مکانیزه از مبلغ قرارداد بیشتر شده است، گفت: ۳۵ میلیارد ریال خسارت دیرکرد، نتیجه تعلل شهرداری در تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه است.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی با اشاره به موضوعات مطرح در این جلسه، اظهار کرد: گزارش آخرین وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه و حاشیه‌ای، دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی و گزارش وضعیت اجرای آسفالت در معابر به لحاظ کیفیت و کمیت، موضوعات قابل طرح در این جلسه خواهد بود.
وی خواستار تعیین تکلیف موضوع پارکینگ مکانیزه با برگزاری نشست مشترک شهردار با سازمان عمران شهرداری شد و گفت: کمیسیون خدمات شهری شورا پیش‌نویس نامه‌ای را به این منظور تهیه کرده و همین نامه به منظور تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر موضوع به شهرداری ارسال خواهد شد.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: قرارداد پروژه پارکینگ مکانیزه فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بین شهرداری همدان و شرکت گسترش تجهیزات دانا به مبلغ دو میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان منعقد شد.
حیدری با بیان اینکه اکنون خسارت دیرکرد اجرای این پروژه از مبلغ قرارداد بیشتر شده است، افزود: ۳۵ میلیارد ریال خسارت دیرکرد، نتیجه تعلل شهرداری در تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه است.
وی هدف از اجرای این پروژه را رفع مشکل پارک حاشیه‌ای در سطح شهر برشمرد و تصریح کرد: اکنون در معابر شهر پارک حاشیه‌ای ممنوعیت ندارد اما اجرای پروژه پارکینگ مکانیزه با هدف حل این مشکل طی چند سال آینده پیش‌بینی شده است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در بخش دیگر با اشاره به موضوع دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی، ادامه داد: تمایل شورا به ایجاد این مهم به منظور راه‌اندازی بخش جدید حمل و نقل عمومی و سبک است.
حیدری پیش‌نویس قرارداد شرکت بیدو در این موضوع را کاملاً یک طرفه دانست و خاطرنشان کرد: موضوع کار راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی تا این حد پیچیدگی ندارد و پیش‌بینی مکان‌ها، ایستگاه‌های تبلیغاتی و تعیین ایستگاه‌هایی به منظور دریافت و تحویل دوچرخه‌ها در رینگ اول لازم است.
وی با بیان اینکه طبق پیش‌نویس قرارداد، شهرداری باید همه چیز را در این مورد تهیه کرده و فقط یک آقا بالاسر می‌آورد که سود ببرد، یادآور شد: عمده پیچیدگی سیستم این است، فناوری و دانش ریبالانسینگ دوچرخه‌ها است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اظهار کرد: فاز اول اجرای طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در رینگ یک خواهد بود که با توجه به داشتن نفراتی در ابتدا و انتهای پیاده‌راه‌ها، می‌توان فناوری ردیاب و ضد سرقت و… را حذف کرده و بر این اساس هزینه‌ها را کاهش داد.
حیدری به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح کلید زدن سیستم حمل و نقل سبک در پیاده‌راه است.
وی با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی و اسکوتر در رینگ مرکزی با هزینه کم به ایجاد حمل و نقل سبک کمک کرده‌ایم، بیان کرد: در این طرح، امکان حضور بانوان نیز فراهم بوده و با استفاده از اسکوتر می‌توان از مسائل حاشیه‌ای نیز پیشگیری کرد.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: اکنون سرمایه‌گذارانی نیز برای راه‌اندازی این طرح پای کار هستند و تنها نیزا به برگزاری چندین جلسه، انجام هماهنگی‌های لازم و فراخوان است.
حیدری در خصوص مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای نیز تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این طرح صرفاً عادلانه کردن فضای پارک برای عموم است و حدود چهار شرکت بومی نیز علاقمند ورود به این موضوع هستند.
وی با تأکید بر اینکه در قرارداد الیت پلیس پای کار نیامد، ادامه داد: اگر پلیس سیستم مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای را تأیید کند، این شرکت‌ها می‌توانند رد مباحث مختلف از جمله پارک دوبل و… کمک حال پلیس باشند؛ از ابتدا باید در این موضوع پلیس را دخیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *