شهرداری، قرارداد پیمانکار پیادهراه را ۱۰ روزه تعیین تکلیف کند
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: شهرداری ۱۰ روز فرصت دارد، دیدگاهها و نظرات خود پیرامون موضوع قرارداد پیمانکار پیادهراه را جمعبندی کرده و به شورا ارائه کند.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علیاکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با موضوع تعیین و تکلیف قرارداد پیمانکار پیاده راه اظهار کرد: شاکله این قرارداد بهم ریخته و دلیل آن تشتت در مدیریت است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در این موضوع چندین مدیرتی متفاوت میخواهند مدیریت قرارداد را به عهده بگیرند، گفت: وضعیت قرارداد باید مشخص شود اگر بنا بر فسخ، ماده ۳۸ کردن آن و یا اقاله است با ادله کافی باید این موارد هر چه سریعتر انجام شود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خطاب به معاون خدمات شهری شهرداری بیان کرد: یک هفته فرصت دارید عدم یکپارچگی در موضوع پیادهراه را مدیریت کنید.
نظری همچنین خواستار بیان ادله شهرداری در خصوص دو شق کردن قرارداد پیادهراه شد و افزود: اکنون سه سازمان و دو منطقه در مدیریت پیادهراه دخیل هستند که این موضوع باید یکپارچه شود.
وی با اشاره به فرصت ۱۰ روزه به شهرداری به منظور تعیین تکلیف قرارداد پیمانکار پیادهراه، تصریح کرد: در این بازه زمانی شهرداری فرصت دارد دیدگاهها و نظرات خود را پیرامون این موضوع جمعبندی کرده و به شورا ارائه کند.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلتسواران و عدم فعالیت بساطگستران در پیادهراه بوعلی باید تدبیری اندیشیده شود و به منظور ارائه راهکار این موضوعات از طریق فرماندار پیگیری و حتی در شورای تأمین نیز مطرح شود.
نظری با انتقاد از عدم نصب دوربینهای کنترل و ثبت تخلف در پیادهراه خاطرنشان کرد: نصب دوربین به منظور کنترل نظم و انضباط شهری و رفع مشکلات است و اگر این امر محقق نشود، نمیتوانیم ورود موتورسیکلت و خودرو به این محدوده را مدیریت کنیم که این موضوع باید اصلاح شود.
حیدری: تقویت حمل و نقل سبک انفرادی راه حل کاهش بار ترافیکی در رینگ اول
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در خصوص وضعیت پیادهراههای بوعلی و اکباتان، اظهار کرد: با وجود زحمات و تلاشهای شهرداری و پیمانکار اوضاع پیادهراهها مطلوب ۱۰۰ درصدی نیست و گلایههای بسیاری از عدم مناسبسازی برای توانمندان و ورود موتورسیکلتها وجود دارد.
مهدی حیدری با تأکید بر اینکه البته اجرای قرارداد تا زمان عدم فسخ و یا پایان مهلت آن، لازمالاجراست، گفت: برای آینده پیادهراه طرحهایی نیز در دست آمادهسازی است.
وی انتقال بار تارفیکی دو پیادهراه بوعلی و اکباتان به چهار خیابان دیگر ار از مسائل و مشکلات موجود در رینگ اول برشمرد و بیان کرد:به دنبال این موضوع، چهار خیابان دیگر عملاً به پارکینگ تبدیل شده است که سنخیتی با بحث گردشگری، زیبایی شناختی و همدان زیبا ندارد.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: مطلوبیت فضا در چهار خیابان منتهی به میدان امام (ره) به واسطه دود، حضور خودروها و اتوبوسها به هم خورده است که زیبنده شهر همدان نیست.
حیدری راه حل کاهش بار ترافیکی در چهار خیابان مذکور را تقویت حمل و نقل سبک انفرادی دانست و تصریح کرد: تحقق این امر کار سختی نیست و از مواردی به شمار میرود که حتی اگر سالیانه ۱۰ درصد از حضور اتوبوسها و خودروها در این خیابانها بکاهد کافی است.
وی با تأکید بر اینکه رینگ مرکزی شهر باید انسان محور باشد، ادامه داد: موارد ذکر شده در قالب پیشنهادهایی به منظور بهبود عملکرد پیادهراه است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: وضعیت کفپوش پیادهراه اکباتان به دلیل تردد خودروها آسیب دیده و این آسیبدیدگی در حال گسترش است که باید تدابیری نیز در این منطقه اندیشیده شود.
حیدری با بیان اینکه پیادهراه دستاورد منحصر به فردی است، یادآور شد: این دستاورد میتواند وجه تمایز و جاذب گردشگری شهر همدان باشد که باید به این مهم توجه ویژه شود.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید