اهدای نشان افتخار به ۶۸ شهروند برگزیده

اهدای نشان افتخار به ۶۸ شهروند برگزیده

در آئین پایانی جشنواره شهروند برگزیده که به همت شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد، از ۶۸ شهروند برگزیده با حضور مسؤولان کشوری و استانی در بخش های مختلف تجلیل شد.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، همزمان با عید سعید قربان و در آستانه روز همدان، مراسم پایانی جشنواره شهروند برگزیده با حضور اقشار مختلف مردم، شهروندان، مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد که در این مراسم از ۶۸ شهروند برگزیده همدان و برندگان جشنواره عکس شهروند برگزیده تجلیل شد.

 

استاندار همدان در این مراسم، با تأکید بر اینکه شهرها تنها به اقدامات عمرانی نیازمند نیستند بلکه زنده بودن شهرها منوط به فرهنگ و معنویت است، اظهار کرد: با فرهنگ است که می‌توان به شهر زنده، زندگی بهتری داد و از همین رو شهروندان باید وارد عرصه فرهنگ شوند و هنرمندان همدانی خارج استان باید بیش از یک بار به همدان سفر و در شهر فعالیت کنند.

 

محمدناصر نیکبخت با بیان این جمله که از نقد شما استقبال می‌کنم، عنوان کرد: بدانید که همدان شایسته‌ترین شهر دنیا است، شهری که بزرگان و نام آوران مشهوری در جهان دارد.

 

وی با طرح این سؤال که آیا می‌توانیم به شایستگی میراث‌دار گذشتگان خود باشیم گفت: از شورای شهر و شهرداری برای احیای این جشنواره پس از ۱۱ سال تشکر می‌کنم، کاری سخت که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است هرچند ممکن است به این جشنواره هم ایراداتی وارد باشد.

 

نیکبخت با اشاره به تجلیل از شخص وی به عنوان شهروند برگزیده در بخش انرژی تجدیدپذیر، ابراز کرد: ما مسؤولان اگر کاری برای شهر انجام می‌دهیم تنها ذره‌ای کوچک از وظایف ما است و ترجیح می‌دادم از من تجلیل نشود بلکه شایسته بود از خواهر دباغ، خانواده شهید یا شهردار سابق مهندس رسولی تجلیل می‌کردید.

 

وی در همین خصوص تصریح کرد: از شهردار همدان درخواست می‌کنم در چنین جشنواره‌هایی دیگر از هیچ مسؤولی، استاندار یا نماینده‌ای تجلیل نکنید بلکه از افراد شایسته دیگر در شهر تجلیل کنید تا مردم گمان نکنند که کار یک برنامه دولتی است.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه معنویت و‌ تمدن در همدان از ابتدا بوده و هست، گفت: همدان اولین مدنیّت دنیا را دارد که باید گرامی و بزرگ داشته شود، موضوع مهمی که اسناد تاریخی آن وجود دارد.

 

نیکبخت اظهار کرد: همدان در بسیاری از عرصه‌ها مانند مدیریت پسماند، انرژی خورشیدی، ترویج کشاورزی فراسرزمینی و کشت گلخانه‌ای، توسعه آبیاری مدرن، اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب، راه‌اندازی ۴۰۰ سمن در استان و… پیشتاز است و پیشرفت‌های خوبی داشته است.

 

تبدیل همدان به کارگاه عمرانی نتیجه همیاری مسؤولان با مدیریت شهری

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم، با تأکید بر اینکه باید قدردان خون‌ها و ایثارگری شهدا باشیم که آسایش امروز ما مدیون شهیدان است، اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان برای کمک به مدیریت شهری همواره ما را حمایت کردند که قدردان آنها هستیم چراکه با انتخاب یک شهردار خوب توانستیم رضایت نسبی در شهر را ایجاد کنیم و با همدلی همه مسؤولان در راستای توسعه همدان قدم برداریم.

 

ابراهیم مولوی افزود: به عنوان خادمان مردم در شورا و شهرداری افتخار می‌کنیم میزبان بخشی از شهروندان همدانی هستیم و امیدواریم در مراسمی بزرگتر همه را مورد تقدیر قرار دهیم.

 

وی گفت: تبدیل همدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی آن هم در این شرایط اقتصادی به دلیل همیاری، مشارکت و همکاری همه مسؤولان استان و نمایندگان همدان با مدیریت شهری است که جا دارد مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند.

 

مولوی تصریح کرد: هرآنچه در یک سال گذشته انجام شده، خدمت به مردم است و امیدواریم خداوند متعال توفیق خدمت‌رسانی بیشتر به مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان را روزی ما کند.

 

اجرای جشنواره شهروند برگزیده در راستای معرفی الگو در حوزه آموزش شهروندی

 

در ادامه این مراسم رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه با اجرای این طرح به وجود شهروندانی در شهر پی بردیم که به صورت گمنام در شهر مشغول خدمت‌رسانی هستند، عنوان کرد: جشنواره شهروند برگزیده همدان در راستای معرفی الگو در حوزه آموزش شهروندی و استفاده از ظرفیت افراد برگزیده در حوزه مدیریت شهری طراحی و اجرا شد.

 

حمید بادامی نجات افزود: فراخوان این جشنواره در ۷بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و هزار نفر از سه طریق خود اظهاری، معرفی افراد و ارگان‌ها توانستند در وبگاه جشنواره ثبت نام کنند.

 

وی با اعلام اینکه پس از انجام مراحل داوری و انتخاب افراد در این مراسم از ۶۸ تن از شهروندان برگزیده همدان تقدیر می‌شود، بیان کرد: این افراد شامل ۱۰ شهرونده برگزیده، ۲۵نفر از اقشار، ۱۲نفر از نواحی شهرداری همدان در بخش شهروندان عامل به وظایف شهروندی، ۲نفر در بخش جانبی، ۲خانواده در بخش شهروند افتخاری و خانواده فداکار، ۴نفر از حوزه شهرداری و ۱۳تن از مفاخر هستند.

 

وی اظهار کرد: شهروندان برگزیده این جشنواره علاوه بر دریافت تندیس، نشان افتخار همدان و هدیه نقدی می‌توانند از کارت شهروندی که شامل استفاده رایگان از تمامی خدمات شهرداری است استفاده کنند.

 

بدون مشارکت ‌شهروندان شهرداری پویا، فعال و اثرگذار نخواهد بود

 

شهردار همدان هم در این مراسم با تأکید بر اینکه شهر پویا و فعال نیازمند مشارکت شهروندان است، اظهار کرد: در این مراسم شهروندان برگزیده تجلیل می‌شوند اگرچه شهروندان برگزیده بسیاری در این شهر هستند.

 

عباس صوفی با اشاره به اینکه این جشنواره باید سال‌ها ادامه یابد، افزود: نقش شهروندان در حوزه مدیریت شهری بسیار مهم است چرا که امروز شهرداری‌ها از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تغییر وضعیت دادند به همین دلیل اگر شهروندان در انجام مأموریت‌های شهرداری مشارکت نداشته باشند، شاهد یک شهرداری پویا، فعال و اثرگذار نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز شهرداری‌ها نیازمند مشارکت شهروندان برای ارائه خدمات بهتر در شهر هستند، گفت: لازم است نهادهایی مانند شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها قدم در این مسیر گذاشته و جشنواره‌ای مانند شهروندان برگزیده را اجرا کنند تا ما فرق بین شهروندان خوب و تأثیر گذار را با شهروندان غیر فعال در حوزه شهروندی بشناسیم‌.

 

وی تصریح کرد: امیدوارم با برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده بیش از گذشته شاهد شهری فعال، پویا و بالنده در تمام دنیا باشیم.

 

رونمایی از سرود ویژه همدان با صدای سالار عقیلی

 

این مراسم با رونمایی از پوستر موسیقی نماهنگ همدان با صدای سالار عقیلی همراه بود.

 

در بخش دیگر مراسم هم از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۲۵۰ هکتار زمین در حاشیه سد اکباتان برای ایجاد پارک فرامنطقه‌ای در اختیار شهرداری قرار گرفت و تفاهم‌نامه بین شهرداری و منابع طبیعی استان در این خصوص منعقد شد.

 

همچنین در حین برگزاری مراسم با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهری در بخش شهروندان برگزیده اقشار، از خانواده سردار شهید حسین همدانی؛ خانواده شهیدان حقگویان؛ خانواده شهیدان حیدری و علیپور؛ جانباز ابراهیم محمود آبادی، محمد خوش‌نیت آزاده سرفراز و جانباز ۵۰ درصد؛ مرحوم مسلم اسدی، خطیب مسجد حاج احمد؛ محمدصادق صبا، پزشک متخصص اطفال و رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان؛ محمود نیلی رئیس دانشگاه صنعتی؛ مسعود توتونچیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر؛ محمدرضا جعفری از فعالان انقلابی و رئیس هیأت مدیره خانه صنعت و معدن استان همدان؛ محمدعلی مسگریان از بازاریان قدیمی و فعال در تفسیر و ترویج قرآن کریم؛ زهرا قربانی دارنده ۶ گواهی ثبت اختراع؛، سید مهدی موسوی تبار مربی قرآن در پایگاه شهید هزاوه‌ای؛ مهدی شریفی مدیرعامل سازمان‌های رسانه‌ای سیمرغ؛ علی مسلم خانی دارای مقام ملی انجمن نمونه صنایع غذایی؛ سعیده آقاخانی مدیر روابط عمومی محیط زیست استان به عنوان روابط عمومی برتر کشور در سال گذشته؛ علی رنجچیان از نیروی انتظامی؛ محمود دایمی پیشکسوت دوچرخه سواری؛ فؤاد پیله‌ور دانشجوی دکترای برق الکترونیک و جوان نخبه و برگزیده کشور؛ اشرف منطقی فعال اجتماعی و محیط زیستی؛ حسین زندی صادق فعال رسانه، روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه محیط زیست؛ جمیله آذرافشان نقاش و شاعر؛ علی انصاری فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی؛ بیژن حسینی‌رفیق فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی در حمایت از دانش‌آموزان کم‌برخوردار تقدیر شد.

 

در بخش شهروندان برگزیده نیز از جعفر محمدعلیزاده بنیانگذار موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا؛ بهناز ضرابی‌زاده نویسنده «گلستان یازدهم» و «دختر شینا»؛ اسدا… نقدی جامعه شناس و دانشیار دانشگاه بوعلی‌سینا؛ جواد مؤمنی مدرس رسمی و عضو شورای انجمن خوشنویسان همدان؛ بابک مغازه‌ای عضو اتاق فکر گردشگری همدان؛ قاسم وکیلی مدرس دانشگاه و پژوهشگر برتر استان؛ مرتضی کرباسیان عضو شورای فرهنگی محله خضر؛ معصومه ابراهیمی فرزند شهید ستار ابراهیمی؛ منصور اسماعیل‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و فناور برتر استان و محمدعلی بادامی رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات در همدان تجلیل به عمل آمد.

 

در ادامه و در بخش جنبی جشنواره در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر از محمدناصر نیکبخت استاندار همدان که از سال ۹۲ تاکنون در این حوزه فعال بوده و پرویز ملک‌زاده در بخش محیط زیست تقدیر شد.

 

در قسمت دیگر تقدیر‌ها کلید طلایی شهر همدان به پاس قدردانی از خدمات خانواده مرحوم محمدعلی فرشچیان به این خانواده اهدا شد و از این خانواده به عنوان شهروند برگزیده تجلیل شد.

 

در بخش شهروند افتخاری نیز از خانواده مرحوم فیض‌ا… حسین‌ پناهی از روستای قوریچای دهگلان که در هشتم تیرماه جان یک کودک همدانی را نجات داده بود، تقدیر شد.

 

در بخش مفاخر برگزیده شهر هم از پروفسور توفیق موسیوند جراح قلب؛ اکبر اعتماد دکترا از لوزان سوئیس؛ سردار حمید حسام چهره سال هنر انقلاب اسلامی؛ مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودکان؛ رضا برجی جانباز جنگ تحمیلی و دارنده نشان ایثار هنرمند ایثار؛ امیرشهاب رضویان کارگردان همدانی؛ سید کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش؛ سیدجواد حجازی؛ جلال چشمه قصابانی ورزشکار و صعود کننده به قله اورست؛ هیربد حیدری دارنده نشان نقره المپیاد شیمی در مسکو؛ پرویز پرستویی بازیگر؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ بیژن حیدری داور بین‌المللی فوتبال و دکترای ارتوپدی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

در ادامه تجلیل‌ها مهدی عبدل، علیرضا یاوری‌کیا، احمد باقری، حسین تألهی، ناصر فتحی، علی نوروزیان نگین، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی پیام، سعید پناه آبادی، فاطمه چهره قانی، محمدرضا زارعی، محمد حیدرزاده و محمد شاه بندلو نیز در بخش شهروندان عامل به وظایف شهروندی تقدیر شدند.

 

در بخش کارکنان برگزیده شهرداری هم از احدا… نیکجو کارمند خدمات شهری، سجاد دهقانی کارمند اتوبوسرانی، سعید مهدوی رجا کارمند تاکسیرانی و خانواده شهید حیدر گوران کارمند آتش‌نشانی تجلیل شد.

 

در ادامه مراسم و در بخش جشنواره عکس شهروند برگزیده نیز از مسعود دلاوری حریر، فائزه هاشمی، پوریا پاکیزه و محمدحسین مسلسلی در بخش عکس حرفه‌ای و فائزه هاشمی، حمیدرضا امیری متین و امیرحسین جامه بزرگ نیز در بخش عکس تلفن همراه تجلیل به عمل آمد.

 

شهروندان برگزیده نشان و لوح تقدیر، کارت شهروندی و ۲۰ میلیون ریال حواله سفر دریافت کردند که سیدمهدی موسوی تبار لوح خود را به خانواده شهدای مدافع حرم اهدا کرد و اعضای مؤسسه خیریه بهشت پناه نیز حواله سفر خود را به دانش‌آموزان کم‌برخوردار تحت حمایت اهدا کرد.

 

 

انتهای پیام/

گزارش از روزنامه هگمتانه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *