ضرورت مطالعات عارضه سنجی ترافیکی ساختمانهای ویژه شهر
رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت بررسی طرح مطالعات عارضه سنجی ترافیکی برای صدور پروانههای ساختمانی شهر همدان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه مشترک کمیسیون خدمات شهری و کمیته حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات شورا؛ با موضوع” بررسی مسائل ترافیکی ساختمانهای ویژه” افزود: افزایش ترافیک و معضلات ناشی از آن با توجه به آمار روزافزون افزایش خودروها در شهر به یکی از دغدغههای مدیریت شهری همدان تبدیل شده است.
گردان طرح پیشنهادی کمیته ترافیک و حمل و نقل مرکز مطالعات شورا مبنی بر انجام مطالعات عارضه سنجی ترافیکی برای ساختمانهای ویژه شهر همدان را حائز اهمیت دانست و افزود: پیشنهاد مرکز طرح علمی است که در صورت اجرایی شدن میتواند مؤثر بوده و در کاهش ترافیک شهر اثرگذار باشد.
گردان با بیان اینکه افزایش خودروها باید متناسب با گسترش فضای شهری باشد، اظهار کرد: براساس آمار به دست آمده روزانه حدود ۴۵ دستگاه خودرو در استان و تقریباً ۳۰ دستگاه خودرو در شهر همدان شمارهگذاری میشود، که متأسفانه معابر شهر پاسخ گوی این حجم از افزایش بیرویه خودرو نیست و این در حالی است که برای هر خودرو حدود ۴۰ مترمربع به فضای شهری باید اضافه شود.
وی با اشاره به اهمیت مباحث ترافیکی در شهر، اظهار کرد: توجه به این حوزه به طرحهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیاز دارد که در بحث کوتاه مدت مهندسیهای ترافیک در نقاطی از شهر اجرا شده که بر این اساس توانستهایم مقطعی ترافیک را حل کنیم اما میطلبد برنامههای بلند مدتی برای کاهش و پیشگیری از افزایش حجم ترافیک داشته باشیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اجرای طرح پیشنهادی انجام مطالعات عارضه سنجی ترافیکی برای ساختمانهای ویژه شهر همدان را ضروری دانست و اضافه کرد: در این طرح پیشنهادی باید ابتدا ساختمانهای ویژه تعریف و سپس عارضه سنجی انجام شود و این امر نیاز به پیوست ترافیکی دارد.
کامران گردان با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع شهری همدان یادآور شد: همچنین میتوان هم زمان طرح عارضه سنجی ساختمانهای ویژه شهر همدان را نیز در این مطالعات جامع شهری لحاظ کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: این طرح با توجه به اینکه ما در شورای شهر و مدیریت شهری این دوره رویکردمان کیفی سازی، عمل به طرح تفصیلی و تصمیم سازی از مسیر کارشناسی و توجه به مطالعات است میتواند یک تصمیم مهم برای شورای شهر باشد.
الیاسی: ضرورت تشکیل کمیته راهبردی و مطالعات برای طرح عارضه سنجی ترافیک
رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای شهر همدان نیز در این جلسه به تشریح طرح پیشنهادی انجام مطالعات عارضه سنجی ترافیکی شهر همدان پرداخت و گفت: دلیل یکی از مهمترین مشکلات و چالشهایی که این روزها با آن مواجه هستیم این است که بعضا ساخت و سازها بدون انجام مطالعات ترافیکی بوده است.
محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه تنها به صرف اینکه یک پیوست ترافیکی داشته باشیم مشکلات حل نمیشود، افزود: این موضوع زیاد مورد توجه واقع نشده و یکی از دلایل اصلی آن این است که پشتیبانی برای اجرایی کردن پیوست ترافیکی نداریم بر این اساس موضوع عارضه سنجی ترافیکی ساختمانهای ویژه در کمیته حمل و نقل مرکز مطالعات مطرح شده است.
وی با بیان اینکه انجام مطالعات عارضه سنجی ترافیکی نیازمند مصوبه شورا و پیگیری شهرداری است، اظهار کرد: کمیته ترافیک مرکز مطالعات شورا این آمادگی را دارد که در راستای تحقق این امر به شهرداری کمک کرده و کار را به سرانجام برساند.
الیاسی تشکیل کمیته راهبردی عارضه سنجی ترافیکی را ضروری دانست و یادآور شد: اعضای کمیته راهبردی عارضه سنجی ترافیکی را نمایندگان دستگاههای مرتبط از جمله شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی، شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و استانداری تشکیل خواهد داد.
وی با بیان اینکه مباحث ترافیکی از ضوابط اصلی برای صدور پروانه ساختمانی است، یادآور شد: بعضی از ساختمانهای ویژه شهر در مباحث ترافیکی تأثیر بسزایی دارند که باید مورد توجه واقع شوند و طرح عارضه سنجی ترافیکی در این خصوص کمک کننده است.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید