تنها مرجع تأیید داوطلبان ریاست جمهوری، شورای نگهبان است

تنها مرجع تأیید داوطلبان ریاست جمهوری، شورای نگهبان است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه روال انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران بر این است که داوطلبان، اعلام آمادگی می‌کنند؛ اعلام کرد: تنها مرجع صلاحیت برای تأیید داوطلبان ریاست جمهوری و التزامات لازم، شورای نگهبان است.


به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی‌امید در نطق پیش از دستور هشتادوششمین جلسه صحن شورا، جمهوریت و اسلامیت را از مولفه‌های اصلی جمهوری اسلامی دانست و گفت: این مهم، صاحبان نظام را مشخص می‌کنند؛ از این‌رو در اسلامیت، امام عصر(عج) و در جمهوریت، مردم هستند که گفتمان را مشخص خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اعمال جمهوریت با انتخابات، اتفاق می‌افتد؛ اظهار کرد: بر اساس سخنان نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه همدان؛ جزو کشورهایی هستیم که بالاترین مشارکت مردمی را داشته‌ایم.
کاوسی‌امید با اشاره به اینکه چند تن از شخصیت‌های با سابقه سیاسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند؛ گفت: هجمه‌های وارد شده به سوی این افراد که بر اساس عدم تأیید صلاحیت آنان در دوره‎ گذشته است؛ از این‌رو اظهارنظر به جای شورای نگهبان، صحیح نیست.
* به امر ولایت‌فقیه برای کم کردن فاصله طبقاتی حرکت کنیم
وی همچنین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با شماری از مردم تبریز مبنی بر اینکه «انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی داشته است که باید از آنها برای رفع نقاط ضعف و غیر قابل قبول همچون مشکلات معیشتی و فاصله طبقاتی استفاده کنیم»؛ بیان کرد: حضرت آقا یکی از نقاط ضعف را ایجاد فاصله طبقاتی برشمردند؛ از این‌رو بر همه تصمیم‌گیران کشور لازم است که امر ولایت‌فقیه را اجرایی کنند و ضمن پوشش نقاط ضعف نظام، به‌منظور کم کردن فاصله طبقاتی جامعه حرکت کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به توصیه و تأکید نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه همدان مبنی بر اینکه شورای شهر و شهرداری همدان باید در حوزه بودجه‌ریزی به صورت عادلانه‌تر با هدف کاهش فاصله طبقاتی، حرکت کنند.
کاوسی‌‎امید؛ در نظر گرفتن رقم بودجه متفاوت و ناعادلانه در مناطق ۴گانه شهر همدان را بر خلاف امر حضرت آقا در راستای کاهش فاصله طبقاتی جامعه برشمرد.
* مسجد، مرکز تولید فرهنگ است
وی در ادامه با توجه به اینکه مسجد، مرکز تولید فرهنگ است؛ تأکید کرد: بیشتر شهروندانی که در مسجد آمدورفت دارند، مباحث فرهنگ شهروندی را رعایت می کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه توجه به مساجد، توجه به فرهنگ ناب ایرانی_اسلامی محسوب می‎شود؛ معتقد است: بهترین اعمال روش آموزش شهروندی را می‌توان در مساجد به‌صورت هدفمندتر داشته باشیم که پیشنهاد می‌شود در صورت امکان هزینه‎های مورد نظر این مهم در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری همدان دیده شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *