صورت‌جلسه شماره ۳۱

صورت‌جلسه شماره ۳۱

سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۵۰/۸ روز یکشنبه مورخ ۰۶/۰۵/۹۸ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان رییس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل:


جناب آقای گردان رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای جلسه ضمن خوشامد گویی به حضار و تقدیر از آن تعداد از اعضای محترم شورا که بموقع ودر ساعت مقرر در صحن شورا حضور پیدا کرده بودند ،اظهار داشت :
– همانطوریکه اطلاع دارید شنبه پنجم مرداد ماه سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد درسال ۱۳۶۷ می باشد.
– باوجودیکه از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ترک مخاصمه پذیرفته شده بود اما دولت بعث عراق با اتکا به استکبار جهانی واستفاده از نیروهای منافقین که تحت حمایت امریکا در خاک عراق مستقر شده بودند مجدداً به خاک ایران حمله کرد .
– به منافقین گفته شده بود با این هجوم وعبور از همدان وکرمانشاه روز سوم در تهران خواهند بود.
– در کوتاهترین زمان فرماندهان یگان های مختلف سازماندهی کرده ومنافقین فریب خورده را زمین گیر کردند.
– سپاه همدان نیز همانند بقیه همرزمان خود با تقدیم شهدا ،حضور چشمگیر در این عملیات داشتند.
نطق پیش از دستور :
– جناب آقای کاوسی رییس کمیسیون برنامه و بودجه در نطق پیش از دستور مطالبی را مطرح کرد که عیناً بشرح زیر نقل می شود :
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا. (قرآن کریم)
از میان مومنان مردانی اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در همین انتظارند و هرگز عقیده خود را تبدیل نکردند.
الف – گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را، علی الخصوص ۱۴۰ شهید والامقام استان همدان که در عملیات بزرگ و مهم مرصاد جان فشانی کردند.
همانطور که مستحضرید، منافقین کوردل سعی داشتند به خیال خام خود با حرکتی از مرزهای غربی عبور کرده و با گذشتن از کرمانشاه و همدان به تهران برسند و حکومت جمهوری اسلامی را براندازی کنند. ولیکن با از خودگذشتگی، ایثار و مجاهدت فرماندهان و رزمندگان اسلام، شکست بسیار سختی را متحمل شدند.
اما همین منافقین امروز هم دست از عناد و دشمنی برنداشتند و همانطور که اخیراً اخبار و عکس هایشان را دیدید – در سایت های بسیار مجهز- با حضور در فضای مجازی با پشتیبانی فکری و مالی جهان استکبار، مشغول لجن پراکنی و شبهه افکنی و پروژه ناامیدسازی، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسوولین خدوم هستند، به نظر تنها زمین جنگ عوض شده و از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر موضع داده اند، لکن بنا به وعده الهی مطمئن هستیم که راه به جایی نخواهند برد و جز در تاریکی قدم نخواهند گذاشت.
ب – همه عزیزان و همکاران گرامی مستحضر هستید که دشمنان نظام جمهوری اسلامی با توجه به تجربه دفاع مقدس و نیز زیر ساختهای گسترده و حیاتی ایجاد شده در زمینه های مظامی پس از دفاع مقدس، از حمله نظامی به جمهوری اسلامی و احتمال موفقیت آمیز بودن آن قطع امید کرده اند، لکن مسئله ای که امروز بسیار مهم است، و مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیز اسناد بالادستی ابلاغ شده می باشد مسئله پدافند غیرعامل و مدیریت بحران است. لازم است شهر همدان در زمینه های گوناگون من جمله تاسیسات و شریان های حیاتی تاب آور باشد، یعنی هنگام بروز بحران، اعم از خصمانه و طبیعی، شاهد حداقل خسارات و بیشترین تاب آوری باشیم. این بحث مستلزم ان است که ما به عنوان سیاستگزاران شهری ورودی جدی به این زمینه داشته، پیگیری های لازم را انجام داده و نتایج را به صورت مدون و کاربردی در اختیار داشته باشیم. پیشنهاد می شود با تشکیل کارگروهی متشکل از نهادهایی که در این زمینه باید ورود کنند تا کار را به صورت تشکیلاتی و علمی پیش ببریم و انشاا… شاهد فواید و برکات این کار خواهیم بود.
پ – اخیراً شاهد بودیم آمار امیدوارکننده ای در زمینه های گوناگون من جمله کاهش بیکاری در استان ارائه گردیده لکن بعضاً شاهدیم درخصوص آمار ارائه شده سوالاتی در اذهان عمومی و نخبگان استانی شکل می گیرد که لازم است، این آمار تبیین شود. یعنی از طرف مراجع ذیربط گزارش هایی که برای عامه مردم قابل فهم باشد ارائه گردد تا به سوالات مردم نیز پاسخ داده شود، به نظر می رسد در صورتی اینگونه سوالات بی پاسخ بماند شاهد نتیجه عکس خواهیم بود، بدین معنی که باعث بی اعتمادی نخبگان و عموم مردم به آمار ارائه شده و نیز مراجع ارائه دهنده آمار و مسوولین استانی می گردد، لذا وظیفه داریم با اصول علمی و دقیق به صورت ساده و کاربردی در این زمینه ها روشنگری نماییم.
نامه های طرح شده در جلسه:
– نامه شماره ۶۵۳۱/۱۱/۱۰ مورخه ۱۲/۰۴/۹۸ شهرداری (۳۶۳۷۲۱/ش مورخ ۱۲/۰۴/۹۸) در مورد اعمال ماده ۸ مطرح شد :
متن نامه شهرداری : احتراماً به پیوست کروکی و نقشه هوایی همدان با استناد به ماده ۸ قانون نحوه خرید و تملک اراضی برای اجرای برنامه های عمومی و عمرانی و نظامی دولت مصوب ۱۳۵۸ و قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری ها مصوب ۲۸/۰۸/۷۰ قصد خرید و تملک زمینی به مساحت ۳۴/۷۸۵ مترمربع واقع در حصارامام ایستگاه دوم مقابل مسجد ابوالفضل به پلاک ثبتی ۴۵۲۳/۱ جهت احداث پارکینگ را دارد. با توجه به عدم توافق با مالک خواهشمند است به لحاظ ضرورت اجرای طرح احداث پارکینگ مجوز لازم را صادر و جهت اجرا امر به ابلاغ فرمایید.
مصوبه شورا : با پیشنهاد شهرداری موافقت شد. ضمناً متعاقباً نسبت به پادار نمودن اعتبار مورد نیاز در اصلاح یا متمم (بودجه سال جاری) اقدام و پس از تملک نسبت به افراز و اخذ سند ششدانگ اقدام شود.
– نامه شماره ۷۵۸۸/۱۱/۱۰ مورخ ۲۶/۰۴/۹۸ شهرداری (۳۶۴۴۵۷/ش مورخه ۲۶/۰۴/۹۸) در مورد تملک ملک دارالایتام مطرح شد :
متن نامه شهرداری : احتراماً شهرداری همدان قصد دارد به استناد قرارداد تنظیمی شماره ۶۱۴۱ مورخه ۰۶/۰۴/۹۸، نقشه هوایی، کروکی و کارشماسی صورت گرفته درخصوص فروش و تحویا تمامی ۶ دانگ عرصه و اعیان یک قطعه زمین مزروعی به پلاک ثبتی ۶۹۰/۱۱ به مساحت ۱۸۲۴۴ مترمربع واقع در بلوار سردار همدانی که در طرح معبر و فضای سبز شهرداری واقع گردیده از سوی دارالایتام مهدیه به شهرداری همدان با احتساب اعیانی های موجود طبق کارشناسی جمعاً به مبلغ ۰۰۰/۲۰۰/۱۷۸/۲۹ ریال اقدام نماید. لطفاً دستور فرمایید موضوع بررسی و مجوز آن صادر و امر به ابلاغ فرمایید.
مصوبه شورا : با نامه شهرداری موافقت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *