صورت‌جلسه شماره ۴۷

صورت‌جلسه شماره ۴۷

چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر همدان از ساعت ۸:۴۵ روز یکشنبه مورخ ۱۴/۰۷/۹۸ با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و اعلام دستورکار توسط جناب آقای گردان رییس محترم شورای اسلامی شهر در محل سالن جلسات بشرح زیر تشکیل شد :
– نطق پیش از دستور :
– جناب آقای گردان رئیس محترم شورا با اشاره به سیزدهم مهر که روز نیروی انتظامی و شروع هفته نیروی انتظامی است این ایام را به دست اندرکاران و همیشه خادمین برقرار کننده نظم و انضباط در شهرها که یکی از آنها عوامل محترم نیروی انتظامی هستند تبریک گفت و اظهار داشت با توجه به ارتقا فرهنگی عمومی و فعالیت های اجتماعی که نیروی انتظامی داشته مشارکت عمومی در تامین نظم جامعه افزایش چشمگیری داشته بطوریکه همدان سومین شهر امن کشور می باشد.
جناب آقای گردان در ادامه صحبت های خود ضمن اشاره به دعوتنامه شماره ۲۱۳۹۸۶۹ مورخ ۱۰/۷/۹۸ که از آقای پور داوود مدیرکل محترم اداره آموزش و پرورش برای حضور در صحن شورا دعوت به عمل آمده بود اظهار داشت :
– باتوجه به اینکه در روزهای آغازین سالتحصیلی ۹۹-۹۸ هستیم لذا از مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان همدان برای حضور در صحن شورا و بیان نقطه نظرات ایشان دعوت بعمل آمد …
– در روزهای گذشته بعضاً مواردی در ارتباط با آموزش و پرورش در صحن شورا مطرح شده بود و هدف این بود آقای پور داوود با حضور در صحن شورا دیدگاه های خود را بیان کند…
– بعضاً از طرف برخی از شهروندان محترم مشکلاتی را در رابطه با آموزش و پرورش با ما که نمایندگان آنان در شورای شهر هستیم مطرح کرده و انتظار پیگیری دارند و ما آقای پورداوود را دعوت کردیم تا این مشکلات را با ایشان در میان بگذرایم…
– ما از آقای پور داوود گله مندیم که تشریف نیاوردند. ایشان می توانستند هماهنگی و جابجایی داشته و به جلسه ما هم تشریف بیاورند….
– جناب آقای کاوسی رئیس محترم کمیسیون برنامه ، بودجه :
– مهمترین و اساسی ترین بحثی که در هر جامعه ای وجود دارد مسائل آموزشی و پرورشی است ….
– امور آموزشی و پرورشی از اولویت اول برخوردار بوده و جزو مباحث پایه می باشد….
– در آموزش و پرورش مشکلات اساسی داریم که ناشی از عدم اجرای سند تحول بنیادی میباشد….
– استخوان بندی در آموزش و پرورش و ستون آموزش معلم است….
– دانشگاه معلمان رفته رفته تضعیف شد که یکی از مشکلات ناشی از آن کمبود معلم است که امروزه با آن مواجه هستیم و درسال های بعد آثار آن بیشتر معلوم خواهد شد…
– هر فارغ التحصیلی نمی تواند معلم باشد……
– از نمایندگان محترم مجلس و دولت که در این امور کوتاهی شده درخواست می کنیم پیگیری و رسیدگی کنند
– در دو سه ماه که نمیشود تدبیر کرد بلکه آقایان باید از ابتدا به فکر این معضل می بودند ….
– در نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاهی را از هیچ مدیری نمی پذیریم …..
– علیرغم اهیمتی که آموزش و پرورش دارد ، در این دولت سه چهار وزیر تا کنون عوض شده …..
– نکته بعدی بحث حق القدم امامان جماعت مدارس است که در بعضاً عنوان شده اولیا دانش آموزان آن را پرداخت کنند که این زیبنده نیست و مسئولین باید تدبیری بیاندیشند.
– جناب آقای قراباغی محترم کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری :
– به استناد اصول ۳ ، ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آموزش و پرورش در مدارس دولتی ایران رایگان می باشد….
– جای تاسف است که این اصول اجرا نمی شود و تا پول مورد مطالبه بعضی از مدراس پرداخت نشود ثبت نام به عمل نمی آید…
– برنامه ریزی صحیح دانش آموزان باید از قبل صورت بگیرد…
– تعداد مدارس تعداد دانش آموزان باتوجه به آمار سال قبل و ثبت نامی که به عمل می آید معلوم است . در این شرایط ما نباید کمبود کتاب درسی داشته باشیم ….
– در بازار آزاد همان کتب با قیمت چند برابر موجود است و این جای تعجب و سوال دارد….
– دستگاه های نظارتی باید پیگیری کنند و آموزش و پرورش را که در راس اموراست از این وضعیت نجات دهند
-گزارش :
– سرکارخانم نورا… زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری که از طرف ریاست شورا به عنوان نماینده شورا در جلسه دفتر کار معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان شرکت کرده بود با حضور در صحن (پس از اتمام جلسه مذکور ) گزارش خود را ارائه کرد که اهم آنها بشرح ذیل میباشد:
– دستورکار جلسه عبارت بود از تصمیم گیری در جهت الحاق روستاها به شهر همدان
– باتوجه به مشکلات مالی که شهرداری همدان در حال حاضر با آن مواجه می باشد و در ارائه خدمات قانونی و ذاتی خود به شهروندان محترم نمی تواند به وظیفه خود عمل کند مسلماً با الحاق روستاها و شهر مورد نظر به همدان مشکلات شهرداری به مراتب بیشتر و نارضایتی عمومی حتی برای اهالی محترم روستاهای الحاقی ایجاد خواهد شد.
– نظر جناب آقای عراقی معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری اجرا مصوبه بود و آقای شهردار (آقای صوفی) هم اظهار داشتند اگر بودجه مورد نیاز توسط شورای اسلامی شهر به تصویب برسد مشکلاتی نخواهد بود ..
– به نظر اینجانب وطبق گزارش های ارائه شده حدود ۳۵% بودجه سال جاری محقق شده وبا این شرایط چنانچه موضوع الحاق روستا های به شهر همدان عملی شود شهرداری با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد …
– به نظر اینجانب لازم است موضوع الحاق روستاها فارغ از هر بحثی با دید کارشناسی ، برآورد هزینه های مورد نیاز و پیش بینی دقیق درآمدهایی که امکان وصول خواهد داشت همراه باشد و سپس بررسی های لازم به عمل آمده و تصمیم گیری شود…..
– شهرداری در حال حاضر امکان آسفالت و سایر خدمات برای سطح شهر همدان را ندارد که اگر نقاط دیگری به همدان اضافه و الحاق شود شهرداری چطور می تواند پاسخگوی نیازها وخواسته های جدید هم باشد…..
گلایه من این است که بعضی از مسئولین محترم فقط به دوره مسئولیت خود فکر می کنند . فردایی و مسئولین دیگری هم خواهند بود ، ما نباید آیندگان را دچار مشکل بکنیم….
۳ – باتوجه به گزارش شفاهی که توسط سرکار خانم نورا.. زاده از جلسه تشکیل شده د ردفتر معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری در مورد الحاق چند روستا به شهر همدان ارائه نمود ، بر اساس هماهنگی های به عمل آمده جناب آقای صوفی شهردار محترم همدان در جلسه صحن شورا حضور یافت و پس از آنکه جناب آقای گردان به ایشان خوشامد گفت و اهم صحبت های خانم نورا.. زاده را مطرح کرد آقای صوفی اظهار داشت:
– من به عنوان نماینده شرکت نکرده بودم و هیچگونه قول و تعهدی هم ندادم…
– اگر قرار باشد موضوع الحاق روستاهای مورد نظر صورت بگیرد باید بودجه مورد نیاز طبیعتاً به تصویب شورای اسلامی محترم شهر برسد….
– با توجه به اینکه بحث الحاق به هر حال مطرح شده من به کنترل و نظارت دستور دادم در این مناطق حضور و فعالیت لازم را داشته باشد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود….
– آقای فرماندار از عدم ارائه حدمات از قبیل جمع آوری زباله و امثالهم ناراضی بود ….
– جلسه امروز دومین جلسه بود که از من هم دعوت شده بودم که قاعدتاً باید شرکت می کردم….
در ادامه جلسات آقایان بادامی (درموافقت ) عسگریان و کاوسی ( در مخالفت) دیدگاه های خود را بیان کردند که اهم آنها عبارت است از :
جناب آقای بادامی (نایب رئیس محترم شورا ) :
– کسانیکه در روستاهای حاشیه ساکن شدند حق استفاده از امکانات و رهایی از بلاتکلیفی به دلیل قرار گرفتن در جوار شهر را دارند.
– اینها درواقع سر ریز جمعیتی شهر همدان بودند که در آنجا ها ساکن شده اند…..
جناب آقای عسگریان (رئیس محترم کمیسیون نظارت ) :
شورای اسلامی شهر در موضوع الحاق روستا هاو شهر مورد نظر به همدان ۸ رای مخالف داد …
– اگر نظر دولت محترم این است که الحاق صورت بگیرد شما ببینید دولت در این راستا وبرای مدیریت این مناطق چقدر کمک استانی خواهد داد …..
– پس از طی این مراحل ما هم نظر خودمان را خواهیم داد….
جناب آقای کاوسی ( رئیس محترم کمیسیون برنامه ، بودجه) :
– اگر الحاقی صورت بگیرد نه تنها امکان پرداخت دیون انباشته فراهم نخواهد شد بلکه به میزان آن اضافه نیز خواهدشد…..
– قبلاً دولت محترم قول داده بود برای مناطق بافت فرسوده کمک بکند که نکرد و اکنون هم نباید زیاد از این بابت مبنی بر اختصاص کمک از بابت الحاق روستاها وشهر مورد نظر به همدان ، مطمئن بود……
– در جمعبندی این قسمت از جلسه جناب آقای گردان رئیس شورا اظهار داشت :
– سرکارخانم نورا… زاده به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر همدا ن در آن جلسه حضور یافته بود ..
– کسی مخالف برخورداری شهروندان محترم همدان و اهالی محترم روستا های اطراف ازامکانات نیست اما مشکلی اصلی وضعیت مالی اقتصادی شهرداری همدان میباشد….
– شما (خطاب به آقای شهردار) بودجه موردنظر خودتان را برای اداره امور نقاط مورد نظر که به طور دقیق منابع و هزینه ها پیش بینی و متعادل باشد ارائه بدهید تا بررسی شود….
– اگر قرار است دولت و مسئولین محترم کمک های خاصی داشته باشند جناب عالی باید مطمئن بوده و دربودجه موردنظر پیش بینی بکنید…..
– نامه های طرح شده در جلسه:
-نامه شماره ۶۰۴۴۶/۲۴۳/۴۲/۹۵ مورخ ۴/۷/۹۸ استانداری همدان و شماره ۹۸۰۷۰۴۹۷۵۵ مورخ ۴/۷/۹۸ شهرداری در مورد اساسنامه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان بشرح ذیل مطرح شد:
متن نامه شهرداری : پیرو نامه شماره ۱۳۵۰۹ /۱۱ /۱۰ مورخ ۲۲ /۸ /۹۷ در خصوص اساسنامه پیشنهادی سازمان مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان و با توجه به بلاتکلیفی سازمان مذکور و همچنین نامه شماره ۱۳۷۷۴/۳۴۳/۴۲/۹۵مورخ ۲۲ /۲ /۹۸ دفتر امور شهری وشوراهای استانداری همدان مبنی بر محدودیت زمانی این سازمان جهت ادامه فعالیت، و نیز رای هیات تطبیق که طی نامه شماره ۱۶۵۶ / ۱۱ / ۳۱۰ / ۹۵۳۵ مورخ ۲۶ / ۳ / ۹۸ مبنی بر اعلام مغایرت اساسنامه پیشنهادی در قالب ماده ۸۴، به آن شورای محترم ارسال گردیده است، لذا پیرو نامه شماره ۶۲۷۸ / ۱۱ / ۱۰ مورخ ۹ / ۴ / ۹۸ مجدداً خواهشمند است بررسی و تصویب اساسنامه پیشنهادی منضم به نامه شماره ۱۳۵۰۹ /۱۱ /۱۰ مورخ ۲۲ /۸ /۹۷ و نامه شماره ۶۲۷۸ / ۱۱ / ۱۰ مورخ ۹ / ۴ / ۹۸ در دستور کار شورای محترم قرارگیرد.
ضمناً به پیوست تصویر نامه شماره ۵۲۵۷۹ مورخ ۱۹ /۱۰ /۹۷ دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص لزوم تنظیم اساسنامه سازمان مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان طبق بخشنامه وزارت کشور و در قالب الگوی واحد اساسنامه ها (که اساسنامه پیشنهادی شهرداری نیز در همین قالب می باشد)، به حضور ارسال می گردد.
مصوبه شورا : با نامه شهرداری موافقت شد ( بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون شورا ها)
– نامه شماره ۱۰۰۹۸۱۰۶۰ مورخ ۱/۷/۹۸ شهرداری ۱۱۳۹۸۲۸۵/ش مورخ ۶/۷/۹۸ بشرح ذیل مطرح شد :
متن نامه شهرداری : با عنایت به تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷ و بند ۳ ماده ۲۹ وماده ۳۰ آیین نامه مالی شهرداریها و همچنین باتوجه به ردیف ۷ ماده ۴۱ تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۳۹۸ شهرداری مبنی بر اخذ بهای عمومی از مشاغل بند ۲۴ ماده ۵۵ فرمول ps4 ، پیشنهاد این شهرداری در راستای مساعدت به شهروندان به شرح ذیل به حضور ارسال میگردد. خواهشمند است دستور فرمایید موضوع بررسی ونتیجه امر به ابلاغ گردد
در صورتی که ا ستقرار واحد مربوطه در طبقه همکف باشد و به معبر اصلی دسترسی داشته باشد با فرمول ps4 اگر دسترسی به معبر اصلی نداشته باشد با فرمول ps4 و درصورتی که در طبقات بالای همکف باشد معادل ps2ماسبه و وصول گردد.
مصوبه شورا : نظریه کمیسیون بودجه : نامه در جلسه مورخ ۹/۷/۹۸ کمیسیون برنامه و بودجه بررسی وبانظر موافق اعضای محترم کمیسیون مبنی بر : ( واحد هایی که در طبقات هنکف مشابه مغازه های تجاری نسبت به دایر کردن دفاتر موضوع بند ۲۴ ماده ۵۵ اقدام نموده اند ps4 بهای خدمات و در سایر موارد ps1بهای خدمات محاسبه و اخذ گردد. جهت تصمیم گیری به صحن شورا ارجاع شد.
با نامه شهرداری به شرح نظریه کمسیون و اصلاح بشرح فوق موافقت شد.

 

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *