برخورداری از شهری سالم و پاکیزه ارمغان شهروندان مشارکت‌جو است

برخورداری از شهری سالم و پاکیزه ارمغان شهروندان مشارکت‌جو است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ویژه برنامه جشنواره شهروندان برگزیده در صدا و سیمای مرکز همدان گفت: داشتن شهری سالم و پاکیزه نیازمند همکاری، مشارکت و تعامل شهروندان با مدیریت شهری است.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه دستیابی به شهری عاری از هر آلودگی، نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع و هدفمند و ارتقا فرهنگ شهروندی است اظهار داشت: جشنواره شهروندان برگزیده در این راستا برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان آگاه سازی و فرهنگسازی در حوزه سلامت اجتماعی را نیاز جامعه امروز عنوان کرد
وی گفت: آشنا کردن هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین شهروندی و اجتماعی، به منظور داشتن جامعه ای سالم و ایمن ضروری است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان به نقش کلیدی و مهم شهروندان در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: شهروندان مسئولیت پذیر، اخلاق مدار، مشارکت جو شهروندان برگزیده ای هستند که با الگوسازی از آنها در جامعه می توان به رشد فرهنگ شهروندی و همراهی مردم با مدیریت شهری در جهت مشارکت با برنامه های مدیریت شهری رسید.

علی ضمیر عنوان کرد: روزانه و به طور متوسط ۴۰۰ تن زباله در شهر همدان تولید می شود.
به گفته وی، تولید پسماند؛ جابجایی، تفکیک و پردازش از مبدأ؛ جمع‌آوری و همچنین تفکیک، پردازش، تغییر و تبدیل پسماند، چرخه اصلی پسماند را شکل می‌دهند.

وی عنوان کرد: هر زمان همراهی شهروندان را با مدیران شهری داشتیم مسیر توسعه و پیشرفت آسان تر خواهد شد وزمانی که اعتماد متقابل بین شهروندان و مسئولین ایجاد شود سطح مشارکت بالاتر می رود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: اقدامات گسترده ای در فضای سبز در سطح شهر در چند سال اخیر انجام شده است وبیش از ۱۵۰ پارک کوچک و بزرگ در سطح شهر همدان داریم.

وی گفت: بیش از ۶۲۰ هکتار فضای سبز شهری در شهر همدان وجود دارد و نگهداری فضای سبز اقدام بزرگی است در جهت کاشت نگهداری و توسعه آن هرساله در فصول مختلف کاشت گیاهان انجام می شود .

اشتراک گذاری این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *